Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viinakon laki- Facebookissa

Vierailija
31.10.2014 |

Oikeasti, hävettää suomalaisten puolesta... Onko jengi todella näin alkoholisoitunutta ja lapsellista?? MITEN se vaikuttaa konkreettisesti vaikka viinanmyynti lopetettaisiin kokonaan? Alkoholi ei leiki minkäänlaista roolia mun elämässä, ja en mieti alkoholia saatika että laittaisin profiilikuvakseni siihen liittyvän kuvan. Ainakin nyt tunnistaa kaverilistaltaan idiootit ja pystyy laittamaan ne omaan erilliseen ryhmään: piiloalkkikset. NOLOA.

Ja sitähän se on, ihan turha uskotella että otatte kantaa suomalaiseen alkoholipoliitikkaan ja holhoukseen.. kaikki tyypit jotka näemmä vaihtaneet profiilikuvakseen pullon käyttävät alkoholia joka viikko. Ja sitä selitellään tutkimustuloksilla yms. jolla voidaan kieltää se tosiasia, että ei voida elää ilman alkoholia.

Mä kannatan että eikun vaan kaikki kiellot päälle ja keskiolutkin Alkoon, se olisi tälle juopolle kansalle ihan oikein.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:38"]

Hmm niin. Mä kyllä vastustan tommosta aikuisten ihmisten holhoamista. Yhtä hyvin ruuat vois laittaa kortille ettei kukaan pääse syömään liikaa ja lihomaan. Niin ja alkoholia kerran viikossa? Otin kyllä yhden saunasiiderin JUHANNUKSENA. Puhu vain niistä asioista joista jotain tiedät. Kiitos ja hyvää päivän jatkoa.

[/quote]

Joo osta itelles mitali. Mä en ole absolutisti mutta todellakin kaikki tapahtumat voisi olla mun puolesta alkottomia. Ei hetkauta mun elämää suuntaan tai toiseen, lähinnä myötähäpeä herää kun aikuiset ihmiset protestoi jollain helvetin profiilikuvalla. Urpot. :D

[/quote]

Minä sitä minä tätä. Kun minä en käytä, ei tarvitse muidenkaan. Minä=koko maailma. Minun mielestä kaikki tapahtumat voisi olla lapsettomia kun minulla ei ole, ei hetkauttaisi suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
22/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:44"]Mun mielestä tää on noloa ja typerää siksi, että Suomessa olisi tärkeämpiäkin syitä protestoida... [/quote] Eiköhän tälläkin hetkellä protestoida useampiakin asioita. Vai meinaatko että yks asia kerralla on pinnalla?

[/quote]

No kuinka moni on vaihtanut profiilikuvakseen kuvan mikä symboloi kehitysvammaisten, vanhusten ja perheiden oikeuksia? Jengi laittaa jonkun lonkeroetiketin profiilikuvakseen ja skippaa täysin aiheet joilla on oikeasti on väliä. Noloa ja säälittävää, olisi niin paljon tärkeämpiä asioita joita ajaa kuin alkoholi. Suomessa on asiat perseellään ja yksi syy siihen on se että ihmiset puolustelevat juomistaan vaikka kaikki tutkimustulokset osoittavat että juuri nämä omasta mielestään kohtuukäyttäjät ovat suurin menoerä alkoholin juomisen takia.

Kilpirauhassairaudet, diabetes, sydänviat, verisuonitaudit yms. puhumattakaan perheväkivallasta ja kännissä tehdyistä tapoista. Suomalaiset on sokeita omalle alkoholinjuomiselleen ja väitetään että on NORMAALIA juoda joka vknloppu alkoholia. HERÄTYS IDIOOTIT??

Odottelen tässä nyt "euroopassakin juodaan viiniä"-korttia. Sillähän jengi perustelee sitä viinin latkimista. Naiset karppaa ja diettaa ja jättää pois vaalean leivän, mutta alkoholia edelleen kitataan ja ihmetellään miksi ne kilpirauhasarvot ei laske. Hmmm mietitääs nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa on niin moni asia perseellään, tasa-arvon puute, kehitysvammaisten eriarvoisuus, vanhusten hoito ja palvelujen epätasa-arvoistava kilpailutus".

Aivan!! Eikö niiden päättäjien pitäs keskittyä noihin asioihin eikä holhousyhteiskunnan kehittämiseen? 

Vierailija
24/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:44"]Mun mielestä tää on noloa ja typerää siksi, että Suomessa olisi tärkeämpiäkin syitä protestoida...
[/quote]
Eiköhän tälläkin hetkellä protestoida useampiakin asioita. Vai meinaatko että yks asia kerralla on pinnalla?
[/quote]

Joo. Mutta kyllä tää viinakon laki on saanut massat ihan erityisesti 'aktivoitumaan'. Tärkeästä asiasta kyse..

Vierailija
25/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:44"]Mun mielestä tää on noloa ja typerää siksi, että Suomessa olisi tärkeämpiäkin syitä protestoida... [/quote] Eiköhän tälläkin hetkellä protestoida useampiakin asioita. Vai meinaatko että yks asia kerralla on pinnalla?

[/quote]

No kuinka moni on vaihtanut profiilikuvakseen kuvan mikä symboloi kehitysvammaisten, vanhusten ja perheiden oikeuksia? Jengi laittaa jonkun lonkeroetiketin profiilikuvakseen ja skippaa täysin aiheet joilla on oikeasti on väliä. Noloa ja säälittävää, olisi niin paljon tärkeämpiä asioita joita ajaa kuin alkoholi. Suomessa on asiat perseellään ja yksi syy siihen on se että ihmiset puolustelevat juomistaan vaikka kaikki tutkimustulokset osoittavat että juuri nämä omasta mielestään kohtuukäyttäjät ovat suurin menoerä alkoholin juomisen takia.

Kilpirauhassairaudet, diabetes, sydänviat, verisuonitaudit yms. puhumattakaan perheväkivallasta ja kännissä tehdyistä tapoista. Suomalaiset on sokeita omalle alkoholinjuomiselleen ja väitetään että on NORMAALIA juoda joka vknloppu alkoholia. HERÄTYS IDIOOTIT??

Odottelen tässä nyt "euroopassakin juodaan viiniä"-korttia. Sillähän jengi perustelee sitä viinin latkimista. Naiset karppaa ja diettaa ja jättää pois vaalean leivän, mutta alkoholia edelleen kitataan ja ihmetellään miksi ne kilpirauhasarvot ei laske. Hmmm mietitääs nyt.

[/quote]

Se on jumalauta FACEBOOKIN PROFIILIKUVA! Ei se meinaa sitä että ainoa asia josta ihminen välittää on alkoholi! Herrajestas kun mun kaverikin oli aamulla vaihtanut profiilikuvakseen alkoholiin liittyvän kuvan, ja sen jälkeen lähti VAPAAEHTOISESTI ulkoiluttamaan kehitysvammaista naista, lukemaan tälle lehtiä ja pitämään seuraa. Illaksi menee palkkatyöhön. On se nyt helvetin huono ihminen kun laittoi tommosen kuvan jonnekin facebookiin. Siellähän ne asiat ratkotaan ja päätetään. 

Vierailija
26/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa on niin moni asia perseellään, tasa-arvon puute, kehitysvammaisten eriarvoisuus, vanhusten hoito ja palvelujen epätasa-arvoistava kilpailutus".

Aivan!! Eikö niiden päättäjien pitäs keskittyä noihin asioihin eikä holhousyhteiskunnan kehittämiseen? 

[/quote]

Voi tampio. Juuri siksihän alkoholilakia tiukennetaan, kun jengi sairastuu alkoholin aiheuttamiin sairauksiin. Ettekö oikeasti lue tutkimuksia?? Eihän niitä täällä vauvalassa ole tarjolla, mutta väitöskirjoja ja tutkielmia saa yliopistojen kirjastoista, eikun lukemaan. Ai niin mutta eihän ne kiinnosta, kun pitää saada perjantailonkero aaah.

Oletteko oikeasti niin daijuja, että kuvittelette alkoholi lain tiukentuvan kansalaisten KIUSAKSI? :D Kait te ymmärrätte (ok ettehän te tajua) että alkoholin aiheuttamat sairaudet ovat levinneet käsiin kun kieltolaista luovuttiin. Isommalla mittakaavalla katsottuna jengi voi paremmin silloin kun alkoholi oli nk. kortilla.

Se on tilastollinen fakta ja sitä te puliveivarit ette voi jankata muuksi.

Vierailija
27/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:27"]

[/quote]

[/quote]

Se on jumalauta FACEBOOKIN PROFIILIKUVA! Ei se meinaa sitä että ainoa asia josta ihminen välittää on alkoholi! Herrajestas kun mun kaverikin oli aamulla vaihtanut profiilikuvakseen alkoholiin liittyvän kuvan, ja sen jälkeen lähti VAPAAEHTOISESTI ulkoiluttamaan kehitysvammaista naista, lukemaan tälle lehtiä ja pitämään seuraa. Illaksi menee palkkatyöhön. On se nyt helvetin huono ihminen kun laittoi tommosen kuvan jonnekin facebookiin. Siellähän ne asiat ratkotaan ja päätetään. 

[/quote]

Älä selitä. Facebook ei todellakaan ole enää mikään VAIN Facebook, ja tällainen kannanotto alkoholin PUOLESTA kertoo kyllä näistä lonkeropullonaamoista tarvittavan. Näkeehän sen kaljoittelun tuloksen tosin poskistakin niissä normiprofiilikuvista että sikäli turhaa. Mielestäni siis hieno tempaus, nyt näen heti että missä kohtaa kaverilistojani on näitä puleja. :D Surullisimpia on vanhemmat, joilla pieniä lapsia. Siellä vaan TYÖSKENTELEE PAIKASSA KOTIÄITI lonkeropulloinen mamselli.

Kansikuvassa pienet lapset ja profiilikuvassa lonkero, hienoa. Ootpa cool mama.

Vierailija
28/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:33"]

[/quote]

Voi tampio. Juuri siksihän alkoholilakia tiukennetaan, kun jengi sairastuu alkoholin aiheuttamiin sairauksiin. Ettekö oikeasti lue tutkimuksia?? Eihän niitä täällä vauvalassa ole tarjolla, mutta väitöskirjoja ja tutkielmia saa yliopistojen kirjastoista, eikun lukemaan. Ai niin mutta eihän ne kiinnosta, kun pitää saada perjantailonkero aaah.

Oletteko oikeasti niin daijuja, että kuvittelette alkoholi lain tiukentuvan kansalaisten KIUSAKSI? :D Kait te ymmärrätte (ok ettehän te tajua) että alkoholin aiheuttamat sairaudet ovat levinneet käsiin kun kieltolaista luovuttiin. Isommalla mittakaavalla katsottuna jengi voi paremmin silloin kun alkoholi oli nk. kortilla.

Se on tilastollinen fakta ja sitä te puliveivarit ette voi jankata muuksi.

[/quote]

Mikäs noista oli alkoholin aiheuttama sairaus, kenties tuo vanhusten hoito? Tai epätasa-arvo? Päätä nyt puhutko sairauksista vai puhutko yhteiskunnan ongelmista. Kun ei pysy perässä. 

Ja sinä et jankkaamisellas minustakaan saa tehtyä mitään puliveivaria! Helvettiäkö pitää kuvitella että on alkkis jos nyt vaan ei jaksa mennä jakeluun että alkoholi tämän maan mielestä on kaiken pahan alku ja juuri. Kun niitä oikeasti aivan järjettömän paljon isompia ja jopa vaarallisempia asioita sallitaan ihan entiseen malliin. 

Vierailija
29/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa ketju täynnä jengiä jotka verhoaa viinanhimonsa aikuisen ihmisen vapauteen juoda viinaa. Senkun kittaatte, mutta älkää odottako Kelalta korvauksia lääkkeisiinne kun 10 vuoden sisällä sairastutte sen tissuttelunne aiheuttamiin sairauksiin. Siitä on ihan tutkittua faktaa, turvallista määrää ei ole olemassa alkoholin suhteen, asetatte terveytenne vaaraan viinanhimoissanne ja sitten jeesustelette "rapajuoppoja" ja kuvittelette että alkoholilakia tiukennetaan marginaaliryhmän vuoksi, heidän jotka eivät kykene työhön alkoholisminsa takia. Jos alkoholilakia tiukennettaisiin heidän takiaan, myös Lasol siirrettäisiin Alkoon. Suurin ja vaarallisin ryhmä on se suurin, eli OMASTA mielestään kohtuukäyttäjät, eli suurin osa suomalaisista.

Kaikki viinat vaan lukkojen taakse ja jengi lenkkipolulle ja terveellisten elämäntapojen pariin.

Vierailija
30/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Älä selitä. Facebook ei todellakaan ole enää mikään VAIN Facebook, ja tällainen kannanotto alkoholin PUOLESTA kertoo kyllä näistä lonkeropullonaamoista tarvittavan. Näkeehän sen kaljoittelun tuloksen tosin poskistakin niissä normiprofiilikuvista että sikäli turhaa. Mielestäni siis hieno tempaus, nyt näen heti että missä kohtaa kaverilistojani on näitä puleja. :D Surullisimpia on vanhemmat, joilla pieniä lapsia. Siellä vaan TYÖSKENTELEE PAIKASSA KOTIÄITI lonkeropulloinen mamselli.

Kansikuvassa pienet lapset ja profiilikuvassa lonkero, hienoa. Ootpa cool mama.

[/quote]

Mulla ei ole profiilikuvassa lonkeroa (eikä muutakaan alkohoia). Eikä muuten kansikuvassa lapsia. Joita mulla ei muuten ole ollenkaan. Ja alkoholiakaan en käytä sen useammin kuin noin kerran kesässä, jos sattuu maistumaan. 

Mutta sinä sen sijaan tiedät varmasti nyt kertoa ihan konkreettisen esimerkin siitä miten facebookilla voidaan vaikuttaa OIKEASTI tuohon asiaan? En hetkeäkään usko että päättäjät tekee päätöksensä sen perusteella mitä ihmiset tekee facebookissa. Kyllä mä voin siellä ruveta kampanjoimaan vaikka vanhusten asioita heti sinä päivänä kun tiedän että siitä oikeasti on apua. 

Vierailija
31/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:39"]

Hahhaa ketju täynnä jengiä jotka verhoaa viinanhimonsa aikuisen ihmisen vapauteen juoda viinaa. Senkun kittaatte, mutta älkää odottako Kelalta korvauksia lääkkeisiinne kun 10 vuoden sisällä sairastutte sen tissuttelunne aiheuttamiin sairauksiin. Siitä on ihan tutkittua faktaa, turvallista määrää ei ole olemassa alkoholin suhteen, asetatte terveytenne vaaraan viinanhimoissanne ja sitten jeesustelette "rapajuoppoja" ja kuvittelette että alkoholilakia tiukennetaan marginaaliryhmän vuoksi, heidän jotka eivät kykene työhön alkoholisminsa takia. Jos alkoholilakia tiukennettaisiin heidän takiaan, myös Lasol siirrettäisiin Alkoon. Suurin ja vaarallisin ryhmä on se suurin, eli OMASTA mielestään kohtuukäyttäjät, eli suurin osa suomalaisista.

Kaikki viinat vaan lukkojen taakse ja jengi lenkkipolulle ja terveellisten elämäntapojen pariin.

[/quote]

Mä lyön vaikka vetoa, että te jeesustelijat kyllä ette täysin terveellistä elämää elä itsekään. Ei yksikään teistä. 

Vierailija
32/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:39"]

[/quote]

Mä lyön vaikka vetoa, että te jeesustelijat kyllä ette täysin terveellistä elämää elä itsekään. Ei yksikään teistä. 

[/quote]

No nimenomaan, laardit mussuttaa pullaa ja roskauokaa minkä ehtii, nehän ei mitään sairauksia aiheuta ja samaan aikaan paasaa alkoholin haitoista :D Väitän, että normaalipainoinen kohtuullisesti alkoholia käyttävä ja muuten terveelliset elintavat omaava on paljon terveempi kuin herkkuja mättävä "muodokas nainen/mies".

Vierailija
33/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon provoja liikkeellä...

Vierailija
34/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta alkoholin voisi poistaa Suomesta kokonaan.

Vierailija
35/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:32"]

Oikeasti, hävettää suomalaisten puolesta... Onko jengi todella näin alkoholisoitunutta ja lapsellista?? MITEN se vaikuttaa konkreettisesti vaikka viinanmyynti lopetettaisiin kokonaan? Alkoholi ei leiki minkäänlaista roolia mun elämässä, ja en mieti alkoholia saatika että laittaisin profiilikuvakseni siihen liittyvän kuvan. Ainakin nyt tunnistaa kaverilistaltaan idiootit ja pystyy laittamaan ne omaan erilliseen ryhmään: piiloalkkikset. NOLOA.

Ja sitähän se on, ihan turha uskotella että otatte kantaa suomalaiseen alkoholipoliitikkaan ja holhoukseen.. kaikki tyypit jotka näemmä vaihtaneet profiilikuvakseen pullon käyttävät alkoholia joka viikko. Ja sitä selitellään tutkimustuloksilla yms. jolla voidaan kieltää se tosiasia, että ei voida elää ilman alkoholia.

Mä kannatan että eikun vaan kaikki kiellot päälle ja keskiolutkin Alkoon, se olisi tälle juopolle kansalle ihan oikein.

[/quote]

Minä kannatan yksilönvapautta. Vihaan rajoituksia ja määräilyä.

Vierailija
36/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 08:35"]

On se vain kumma kun muu maailma pärjää ilman tiukkaa holhousta ja huimaa verotusta, mutta nimenomaan suomalaiset ovat järjestään kaikki tarkasti vahdittavia juoppohulluja.

[/quote]

On se vaan kumma, kun muualla maailmassa ei kuolla suhteessa niin paljon alkoholin aiheuttamiin sairauksiin mitä Suomessa. Omasta mielestään kohtuukäyttäjät ovat juuri niitä, jotka aiheuttavat suurimmat menoerät terveydenhoitokustannuksissa. Luuletteko idiootit että näitä asioita ei tutkita ja lasketa? Juuri viime viikolla alkoholipolitiikan luennolla olleena voin vakuuttaa, että ihan syystä laittavat alkoholin pannaan.

Suomessa on niin moni asia perseellään, tasa-arvon puute, kehitysvammaisten eriarvoisuus, vanhusten hoito ja palvelujen epätasa-arvoistava kilpailutus, ja jengi vinkuu viinan puutetta. Sieltä sitä Alkosta saa ja ravintolasta, luulisi riittävän tälle pulikansalle.

[/quote]

No molempiin ongelmiin olisi ratkaisu, mutta kun se ei kelpaa. Laillistetaan kannabis, alkoholin haitat vähenevät ja valtio nettoaa hurjasti lisää verotuloja, joilla voidaan korjata vaikka terveydenhuoltokustannuksia, vanhusten oloja jne.

Vierailija
37/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:52"]

[/quote]

Ja röökin, rasvan, sokerin, lähes kaikki lääkkeet, ja onhan näitä. Niin. 

Vierailija
38/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään syytä, miksi päivittäistavarakaupasta pitäisi saada alkoholia. Suomalaisilla on juoppogeeni, joten ihan hyvä että se perse rahdataam erikseen viinakauppaan jos sitä viinaa pitää saada. Tupakat voitaisiin siirtää samaan kauppaan, pois terveyttään arvostavien ihmisten silmistä. Tähän tulee nyt kommentoimaan joku viininjuonnin saloista jne mutta kyllä ne hoikat, terveennäköiset ihmiset on sellainen vähemmistö että ei tarvita montaa aivosolua sen tajuamiseen että sidu tosiaan tekee valaaksi :) ja jos kerran juo yhden lonkeron viikossa, sehän ei ole iso vaiva hakea vaikka vuoden lonkerot alkosta. Vai eikö riitä itsehillintä alkoholin hilloamiseen kaapissa?

Vierailija
39/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä alkoholia ollenkaan, mutta en laita minkään laisia  henkilökuvia nettiin. Mutta jokainen valitkoon itte sillä jokainen sitten myöhemmin kärsii niistä tyhmyyksistään. Ei kenenkään tarvitse niitä katella, voi aivan hyvin klikata pois kaverilistaltaan.

Jokainen tekee omat valinnat ja elää niiden kanssa. Myös sinä.

Vierailija
40/88 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 09:52"]

[/quote]

Ja röökin, rasvan, sokerin, lähes kaikki lääkkeet, ja onhan näitä. Niin. 

[/quote]

Joo, röökin vois kans poistaa, noi muut voi jäädä :)