Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei maksa osaa vuokrasta, vaikka on luonani yli puolet kuusta. Miten teillä muilla?

Vierailija
16.09.2021 |

Ollaan seurusteltu noin vuosi. Mies asuu osan ajasta vanhempiensa luona, jossa ei maksa vuokraa ja osan ajasta asuu luonani.
Maksan vuokraa 930€. Sen lisäksi sähkön ja veden. Mies asuu täällä noin 15 yötä +päivät kuusta.

Olen ehdottanut, jos voisi maksaa minulle 350€ tästä. Mies ei tähän suostu. Hän tuo joskus ruokaa mukanaan tullessaan ja maksaa matkakustannukset 30min ajomatkasta tänne.

Miten te muut toimitte tällaisessa tilanteessa?
Miten kustannuksia tulisi jaksaa? Kyllähän hän öiden lisäksi viettää useamman päivän täällä. Viikonloppuna tulee perjantaina ajoissa ja lähtee sunnuntaina illallayöhään.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään maksa. Eihän hän asu sinun kanssasi. Katkaise suhde, jos risoo. Asuinkulut jaetaan, kun asutaan yhdessä. Tehän vain seurustelette ja mies ei edes punkkaa sinun luona koko aikaa.

Ja mitä tämä tilanne on ap sinulta pois? Sinähän asuit tietääkseni asunnossa valmiiksi ja se on sinun hallinnassasi 100%. Mikä on nyt ongelma?

Opiskeluaikana poikakaverini käytännössä punkkasi ekan vuoden minun luona, koska asui vielä vanhemmillaan. Ei tullut mieleenkään, että olisi maksanut siitä. Sitten muutettiin yhteen ja alettiin jakamaan asumiskulut. Avoliiton ja seurustelun ero on siinä. Niin kauan kuin vain punkkasi, emme olleet millään tasolla sitoutuneita toisiimme ja olisin voinut heittää miehen ulos koska vaan.

Vierailija
42/81 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus nuorempana asunut väliaikaisesti poikakaverilla n. 3 kk ilmaiseksi tai siis maksoin suhteessa tuloihin puolet ruokailusta ja vesimaksusta. Piti siitä, että olin luonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole ihan samaa mieltä näistä "eihän mies asu siellä" -perusteluista. Jos oleilee YLI puolet kuukaudesta säännöllisesti asunnossa, niin ei se mikään satunnainen vierailija enää ole.

Sitten kyllä se että jos mies alkaa maksamaan oleellista vuokraa niin onhan hänellä sitten oma avain myös ja käyttää asuntoa myös itsenäisesti?

Ei tämä kyllä ihan mustavalkoiselta asialta näytä.

Vierailija
44/81 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse majailen paljon poikaystävän nurkissa (yli puolet ajasta) , vaikka en maksa asunnosta vuokraa, mutta ei näytä häntä haittaavan vaan suorastaan haluaisi minut kotiinsa koko ajan.

Ruuat maksan puoliksi hänen nurkissaan majaillessani, vesi- ja sähkölaskuista ei ole ollut mitään puhetta joten hän maksaa.

Tekee minulle usein ruokaakin, kun on itse työtön ja minä opiskelija.

Melko turhaan maksan omasta asunnostani enää vuokraa, kun olen siellä alle puolet ajasta.

Niin sinulla on oma asunto, missä myös poikaystäväsi voi välillä olla. Tämä loinen loisii vanhemmillaan ja tyttöystävällää. Tuo JOSKUS ruokaa. JOSKUS. Eli on elätti kahdessa paikassa. Hyvin säästyy rahaa kyllä. Haluan samaan tilanteeseen, kiitos. Hyväksikäyttäjä, molemmissa paikoissa.

"Haluan samaan tilanteeseen, kiitos." Mammapalstalle kirjottamalla unelmasi on askeleen lähempänä. Tämä on kuitenkin pienen pieni askel sinulle ja yhteiskunnalle. Hyvää syksyä.

Vierailija
45/81 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua, mutta asunto on sinun. Jos et halua että poikaystäväsi viettää siellä aikaa, sinun ei ole pakko siihen suostua koska asunto on sinun. Miten se vaikuttaa mihinkään jos hän ei maksa omasta kodistaan vuokraa? Miten sinun tulisi saada tästä rahasta oma osuutesi?

Tienaa vähintään 900€ enemmän kuin minä.

Ja niin. Miksi et muuttaisi sitten halvempaan, sinun tulotasolle sopivaan asuntoon? Edelleen se on sinun asuntosi, etkä voi maksattaa vuokraa muilla jos asunto on hallinnassasi. Raivaa sieltä asunnosta nyt 1/3 tyhjäksi ja katso muuttaako mies siihen asumaan tuolla vuokralla. Maksaisitko sinä verot vuokratuloistasi?

Vierailija
46/81 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään maksa. Eihän hän asu sinun kanssasi. Katkaise suhde, jos risoo. Asuinkulut jaetaan, kun asutaan yhdessä. Tehän vain seurustelette ja mies ei edes punkkaa sinun luona koko aikaa.

Ja mitä tämä tilanne on ap sinulta pois? Sinähän asuit tietääkseni asunnossa valmiiksi ja se on sinun hallinnassasi 100%. Mikä on nyt ongelma?

Opiskeluaikana poikakaverini käytännössä punkkasi ekan vuoden minun luona, koska asui vielä vanhemmillaan. Ei tullut mieleenkään, että olisi maksanut siitä. Sitten muutettiin yhteen ja alettiin jakamaan asumiskulut. Avoliiton ja seurustelun ero on siinä. Niin kauan kuin vain punkkasi, emme olleet millään tasolla sitoutuneita toisiimme ja olisin voinut heittää miehen ulos koska vaan.

Hassua, olen huomannut, miten jotkut luulevat että automaattisesti nainen pyytää vuokraa mieheltä, jos asustelee pääasiassa hänen luonaan. Ei meilläkään ole ikinä maksanut ja kieltämättä ärsyttää kun luulona on näyttänyt olevan, että rahastaisin jotkut muhkeat vuokrarahat mieheltä, vaikka näin ei ole. Omat kulunsa totta kai muuten saa maksaa ja niitä kyllä riittää, harva mies ilmaiseksi syö ja juo, ellei keijukainen ole.

Kieltämättä wau, olisi ihanaa, jos olisi tilanne, että mies maksaisi oman asunnon lisäksi vielä muutama sata mulle vuokraa.

Toisaalta jos miehellä hyvät tulot saattaa joku herrasmies vapaaehtoisesti maksaakin vähän enemmän jotain kuluja, jos ei ihan varsinaista vuokraa.

Vierailija
47/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti edes seksi on hyvää, mies on komea ja muutenkin mukava, kun sinun kannattaa ylläpitää häntä.

Sinäkö kustannat hänen matkansakin? Toivottavasti on koko rahan arvoista lystiä.

Vierailija
48/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni puhuu vesimaksusta, mutta jos on huoneistokohtaiset mittarit, niin silloin se menee kulutuksen mukaan. Pikkuhiljaa kiinteät vesimaksut jäävät historiaan, kun putkirempan yhteydessä ja uusiin on pakko laittaa huoneistokohtaiset ja 2000-luvulla on yleisesti jo laitettu ennen kuin laki tästä tuli voimaan. Ap ei kerro, onko kiinteä vai mittarilla vesimaksu. 

Vierailija
49/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää että nainen on miehen rahojen perässä. Ei ole kauaakaan kun täällä oli keskustelu jossa kritisoitiin sitä että nainen joutui maksaan miehelle vuokraa kun asui miehen asunnossa

Vierailija
50/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan uusi aloitus. En ole koskaan kuullut, että pitäisi maksaa siitä, että käy kylässä.

Vierailija
51/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä naiset keksii perusteluita että miesten pitäisi maksaa naisten laskut

Vierailija
52/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata jatkaa elämistä saiturin kanssa. Käyttää hyväksi. Ei lupaa hyvää jatkossakaan

Vierailija
53/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalut, tekstiilit kuluu kahden käytössä eritavalla. Kulutustavarat pesuaineet, wc-paperit, kaikenko nainen maksaa? Pyykkiä, siivousta tulee paljon enemmän mm. petivaatteiden, pyyhkeiden jatkuvaa pesua. En ehkä suostuisi tuollaiseen, sori miehet. Ja en ole pihi, mutta ei tuo ole reilua.

Vierailija
54/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuohan riippuu taksastasi. Jos kaveri tulee käymään päiväksi, niin taksasi on x euroa. Yöstä hän pulittaa x euroa. Olethan tasapuolinen kaikille kavereille!

Vierailija
55/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannusten jakaminen on pienin murhe. Oikea kysymys on: Miksi seurustelet miehen kanssa, joka ei ole pystynyt itsenäistymään???

Vierailija
56/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
57/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan uusi aloitus. En ole koskaan kuullut, että pitäisi maksaa siitä, että käy kylässä.

Kyllä jostain viikon vierailusta olisi hyvä maksaa jotain tai katkeroittaa helposti isäntäväen.

Vierailija
58/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän menee tasan, kun sä olet miehen luona sen toisen puolikkaan.

Vierailija
59/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi maksaa vuokraa sinun asunnostasi? Vesimaksu kyllä pitäisi maksaa. Ja omat ruokamenonsa.

Huolestuttavinta minusta on se, että asuu edelleen kotona.

Vierailija
60/81 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutatte yhteen ja maksatte puoliksi. Tuleepa testattua, kestääkö suhde arkea ja osaako mies hoitaa oman osuutensa kotitöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän