Mies ei maksa osaa vuokrasta, vaikka on luonani yli puolet kuusta. Miten teillä muilla?
Ollaan seurusteltu noin vuosi. Mies asuu osan ajasta vanhempiensa luona, jossa ei maksa vuokraa ja osan ajasta asuu luonani.
Maksan vuokraa 930€. Sen lisäksi sähkön ja veden. Mies asuu täällä noin 15 yötä +päivät kuusta.
Olen ehdottanut, jos voisi maksaa minulle 350€ tästä. Mies ei tähän suostu. Hän tuo joskus ruokaa mukanaan tullessaan ja maksaa matkakustannukset 30min ajomatkasta tänne.
Miten te muut toimitte tällaisessa tilanteessa?
Miten kustannuksia tulisi jaksaa? Kyllähän hän öiden lisäksi viettää useamman päivän täällä. Viikonloppuna tulee perjantaina ajoissa ja lähtee sunnuntaina illallayöhään.
Kommentit (81)
Eli olenko teidän mielestä kohtuuton tuossa summassa?
Mikä olisi sopiva summa?
1000€ kuukaudessa maksan.
350 on mielestänne liikaa ilmeisesti?
Vaikka öitä on vain noin 15, on päiviä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko jos hän maksaisi vanhemmilleen vuokraa asia olisi ok, vai miksi otit tuon esille?
Ukon nimi oveen sun nimen viereen ja mukaan vuokrasopimukseen, niin sitten vaadit puolet vuokrasta.
Muuten ihan hysssssss....
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Aina yhtä hyvä ohje! Mutta se seuraava karju voi olla vielä huonompi vaihtoehto.
Better the Devil You Know.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sopiva summa?
Jos poikaystävälkäsi ei ole mitään oikeuksia asuntoon niin hön ei maksa mitään, tai en minä ainakaan maksaisi. Hän on siellä sinun kutsumanasi ja löhtee kun niin haluat.
Tuollaisesta asumiskuviosta on ilmoitettava vuokranantajalle. Jos et itse tee, joku muu käryttää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sopiva summa?
Vaikka öitä on vain noin 15, on päiviä enemmän.Jos poikaystävälkäsi ei ole mitään oikeuksia asuntoon niin hön ei maksa mitään, tai en minä ainakaan maksaisi. Hän on siellä sinun kutsumanasi ja löhtee kun niin haluat.
Tämä on vuokra-asunto. Hän ei maksa mihinkään vuokraa. Kuluttaa vain.
Ei ruuat ja bensat kata kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sopiva summa?
Olet. Se on sinun asuntosi. Sitten kun asutte yhdessä ja koti on yhteinen, silloin vuokra puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sopiva summa?
Ymmärrä nyt, ettei miehen tarvitse maksaa mitään, koska ei asu siellä. Jos mies muuttaa luoksesi virallisesti ja vuokrasopimus tehdään molempien nimiin, niin mieskin alkaa maksamaan osansa,
Mieshän on kylässä sinun luonasi. Ei kyläilijöiltä tai vierailulla olevilta ole tapana vuokraa pyytää. Kun muutatte virallisesti yhteen niin vuokra puoliksi tai tulojen mukaan osuudet.
Sinuna en kyllä ruokkisi häntä vaan ruokalasku puoliksi.
Taas tuo sama provo tyyppi tehnyt aloituksen.
Aloittaa usein provonsa sanoilla: Ollaan oltu, ollaan asuttu, yms.
Päivät pitkät tekee trolleja palstalle. Kyllästyttävä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sopiva summa?
Eikö olisi viisainta olla mieheltä vailla koko 1000 euroa? Ei naisen kuulu maksaa asumisesta
jos joku muu voi sen maksaa.
Ymmärrän sinua, mutta asunto on sinun. Jos et halua että poikaystäväsi viettää siellä aikaa, sinun ei ole pakko siihen suostua koska asunto on sinun. Miten se vaikuttaa mihinkään jos hän ei maksa omasta kodistaan vuokraa? Miten sinun tulisi saada tästä rahasta oma osuutesi?
Vierailija kirjoitti:
Itse majailen paljon poikaystävän nurkissa (yli puolet ajasta) , vaikka en maksa asunnosta vuokraa, mutta ei näytä häntä haittaavan vaan suorastaan haluaisi minut kotiinsa koko ajan.
Ruuat maksan puoliksi hänen nurkissaan majaillessani, vesi- ja sähkölaskuista ei ole ollut mitään puhetta joten hän maksaa.
Tekee minulle usein ruokaakin, kun on itse työtön ja minä opiskelija.
Melko turhaan maksan omasta asunnostani enää vuokraa, kun olen siellä alle puolet ajasta.
Niin sinulla on oma asunto, missä myös poikaystäväsi voi välillä olla. Tämä loinen loisii vanhemmillaan ja tyttöystävällää. Tuo JOSKUS ruokaa. JOSKUS. Eli on elätti kahdessa paikassa. Hyvin säästyy rahaa kyllä. Haluan samaan tilanteeseen, kiitos. Hyväksikäyttäjä, molemmissa paikoissa.
Ap, ei tietenkään vastaa kun jotain kysytään. Ahneus on kyllä paha sairaus.
Naisystäväni asuu vakituisesti luonani. Ei tulisi mieleenikään pyytää rahaa vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Ap saatko asumistukea?
En saa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua, mutta asunto on sinun. Jos et halua että poikaystäväsi viettää siellä aikaa, sinun ei ole pakko siihen suostua koska asunto on sinun. Miten se vaikuttaa mihinkään jos hän ei maksa omasta kodistaan vuokraa? Miten sinun tulisi saada tästä rahasta oma osuutesi?
Tienaa vähintään 900€ enemmän kuin minä.
Mitä tekemistä sillä on maksaako mies toisesta asunnosta vai ei? En pysty käsittämään miten tuosta säästetyt rahat kuuluisivat jollekkin muulle? Osaatteko joku perustella? Minulla on peritty auto, joten kuuluisiko minun maksaa osa myös kumppanin autosta? En ymmärrä, minusta tuollainen on ahnetta. Omat kulut, esim vesi ja ruoat on ok maksaa, mutta vuokraa asunnosta jonne ei saa edes omia huonekaluja. Jos poikkis maksaisi vuokraa, saisiko hän olla siellä asunnossa vaikka kavereidensa kanssa niin että tyttis lähtisi kiltisti pois?