Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin rankkaa vastasyntyneen kanssa

Vierailija
16.09.2021 |

Vauva on ihana, mutta olen yksinkertaisesti liian väsynyt. Kaikki aika menee vauvan hoitoon. Esimerkiksi en ole tänään ehtinyt syödä ollenkaan, ison mukin vettä olen juonut. Suihkussa kävin toissapäivänä. Muistelen syöneen lämpimän aterian viikko tai pari sitten. Pakolliset kotityöt on tehtävä, ja sitten jos pitää valita syömisen tai nukkumisen väliltä, nukun, koska olen niin äärettömän väsynyt. Vauvan ollessa hereillä hän vaatii kaiken huomion.

Ketään ei ole auttamassa miestä lukuunottamatta. Mutta hänestä ei paljoa ole apua. Kun tulee töistä, haluaa levätä ja mennä nukkumaan. Pitelee kyllä vauvaa jonkin aikaa, jolloin pesen pulloja tai käyn ehkä suihkussa. Viikonloppuisin ja iltaisin käy kuntosalilla ja viettää aikaa kavereiden kanssa. Olen aika yksin. Kukaan, mieskään, ei taida ymmärtää, miten tiukilla olen, enkä valitakaan kenellekään, koska olen tottunut pärjäämään yksin. En edes osaa sanoa, että tarvitsen jotain apua.

Kommentit (613)

Vierailija
41/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, vauvathan syö ja nukkuu. Sillä aikaa ehtii kyllä suihkuun ja ruuan laittoon. Uskomatonta!

Vierailija
42/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ristus sentään taas. Kuinka uusavuttomia ihmiset ovat. Uskomatonta. Toivottavasti ap tajuaa olla lisääntymättä enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset paapoo ihan liikaa vauvojaan nykyään. Vauvan voi laittaa sitteriin kun itse syö. Sama juttu kun käy suihkussa, vauva sitteriin sinne vessaan että näkee sinut. Ei vauvan tarvitse joka sekunti olla sylissä. Eikä vauva mene siitä rikki jos hetken itkee.

Vierailija
44/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laita vauva sitteriin kun käyt suihkussa, osta itsellesi eineksiä, jotta saat syötyä, vauva sylissä voi ihan hyvin syödä

Meilla vauva oli syntymastaan lahtien niin voimakas ja voimakastahtoinen etta rimpuoli irti sittereista ynnamuista! Kolmikuukautisena kieri ympariinsa lattialla etta oli parissa minuutissa toisella puolella huonetta jos yksin jatti. En uskaltaisi suihkuun menna jos vauva sitterissa, kolauttaa paan kun tulee siita alas

Vierailija
45/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, vauvathan syö ja nukkuu. Sillä aikaa ehtii kyllä suihkuun ja ruuan laittoon. Uskomatonta!

Mikä vttu siinä on, että aikuinen ihminen ei voi käsittää, etteivät kaikki vauvat ole samanlaisia. SINUN vauvasi ehkä vaan söi ja nukkui helposti, mutta oletko ikinä kuullut esim. koliikista?

Vierailija
46/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kaikki ei kovin nuku. Meilla nukkui paivisin ainoastaan mun sylissa paikkarit, jolloin parkkeerasin itseni sohvalle tai sankyyn evaiden kanssa. Kotityot jai miehen vastuulle, osaa nekin pesta pyykkia lol.

Vierailija
47/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kotityöt vähemmälle ja käytä kaikki liikenevä aika itseesi. Käytä valmisruokia, tilaa vaikka pitsaa, mitä vaan mikä helpottaa. Kun mies tulee kotiin niin lykkää vauva hänelle ja painu suihkuun, ole niin pitkään huvittaa. Nuku kun vauva nukkuu ja vauvan ollessa rinnalla voi tehdä omia juttuja, lukea, syödä, vaikka torkkua. Onnistuu kun menet aina sänkyyn syöttämään. Miestä voisit herätellä tekemään oman osansa hommista tietenkin...

Vierailija
48/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt voin kyllä sanoa että onnekas olen kun ei lapsia. Olen tyytyväinen nyt. Palaisin loppuun lasten kanssa.

Ainut syy, miksi jaksan, on että tiedän, että pahin menee ohi vuodessa. Minulla ei ollut ruusuista kuvaa vauva-ajasta todellakaan, koska on ennestään yksi lapsi. Ja halusin kovasti tämän lapsen. Olen tottunut kovaan työntekoon ja siihen, että jos jotain haluaa, niin se vaatii paljon työtä ja uhrauksia. Kyse on siitä, että olen fyysisesti niin väsynyt, en henkisesti vaan fyysisesti täysin väsynyt. Koska toisin kuin töiden jälkeen, vauvan hoidossa ei ole palautumisaikaa, jolloin saa levätä ja syödä. Ap

Sorry ap, että nyt teinin äitinä sanon, mutta ei murheet ja vaikeudet lapsen kanssa lopu ikinä. Kun lapsi on teini, niin wilma laulaa negatiivista palautetta opeilta. Murheet vaan muuttuu, kun lapsi kasvaa.

Vierailija
49/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa suusi. Ei kannata vetää sankariroolia tässä. Lapsi tarvitsee toimintakykyisen äidin, ja sinun tehtäväsi on järjestää asiat niin, että ympärillä ymmärretään että tarvitset heitä. 

Miksi teillä on vauva jos mies ei ymmärrä, että hänenkin elämänsä muuttui nyt? 

Vierailija
50/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyräile/laula kun vauva on samassa huoneessa kanssasi. Vastasyntyneen tarvitsee vain tietää että vanhempi on läsnä.

Vierailija
51/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies laita ruokaa? Miksi hankitte lapsia miesten kanssa, jotka on miesvauvoja itse? Mies kokkaamaan ja tekemään ruokaa. Miksei se mies voi hoitaa lasta sillon kun käyt suihkussa???

Vierailija
52/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa. Ennen oli viisi lasta, ei juoksevaa vettä eikä mitään pesukoneita, yhdessä pirtissä.

Vierailija
53/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa sitä "pakollisten kotitöiden" määritelmää. Imurointi kerran kuussa on varsin vapauttavaa.

Miehesikin saattaa jopa huomata että osallistumista tarvitaan kun ruoka ei tule pöytään eikä astiakaapista löydy puhtaita astioita. Vauvan ja äidin omat jutut toki pitää hoitaa ensin, muihin kotitöihin osallistuu mies, tai ostaa siivoojan hoitamaan ne.

Vierailija
54/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on aivan liikaa jo ihmisiä. Melkein 8 miljardia.

Vierailija
55/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vttu siinä on, että aikuinen ihminen ei voi käsittää, etteivät kaikki vauvat ole samanlaisia. SINUN vauvasi ehkä vaan söi ja nukkui helposti, mutta oletko ikinä kuullut esim. koliikista?

Me ei kyllä myöskään tiedetä, onko ap:n vauva koliikkivauva tai muu aidosti vaativa tapaus, vai haluaako ap vain huomioida vauvaa enemmän kuin oikeasti olisi välttämätöntä. Ap ei ole selittänyt esim. minkä takia ei ehdi syömään kun on vauvan kanssa.

Vierailija
56/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mies laita ruokaa? Miksi hankitte lapsia miesten kanssa, jotka on miesvauvoja itse? Mies kokkaamaan ja tekemään ruokaa. Miksei se mies voi hoitaa lasta sillon kun käyt suihkussa???

Taloudessa jos vain mies käy töissä, ei auta kotitöissä: "paha mies". Taloudessa jossa mies jää kotiin vauvan kanssa: "eikö se edes töissä käy, paha mies".

Vierailija
57/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se isompi lapsi syö? Mikset syö samaa?

Vierailija
58/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä osaa sanoo edes 17 vuoden jälkeen missä tarvitten apua?

Sun tarttee hössöttää vähemmän.

Vierailija
59/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei kyllä myöskään tiedetä, onko ap:n vauva koliikkivauva tai muu aidosti vaativa tapaus, vai haluaako ap vain huomioida vauvaa enemmän kuin oikeasti olisi välttämätöntä. Ap ei ole selittänyt esim. minkä takia ei ehdi syömään kun on vauvan kanssa.

Tässä ketjussa on kyllä yleisesti, jälleen, haukuttu nykyäidit uusavuttomiksi ja ylihuolehtiviksi paapojiksi ja vaikka miksi, koska vauvathan aina vain nukkuu ja syö.

Vierailija
60/613 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä osaa sanoo edes 17 vuoden jälkeen missä tarvitten apua?

Sun tarttee hössöttää vähemmän.

Jaa, mä osaan 20 vuoden jälkeenkin sanoa, missä tarvitsen apua.

Ap, suu auki, isä osalliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi