Löysin uuden tuttavani "salaisen" blogin, josta ei ole kertonut mitään minulle.
Ja sinne oli jaaritellut pitkiä postauksia minusta ja lapsestani sekä laittanut meistä kuvia. Kasvot ei näy, mutta silti. Todella outoa! Eikä ole puhunut sanallakaan minulle että kirjoittaisi blogia!
Kommentit (18)
Miksei tuollaista asiaa voi kertoa? :o Kiva löytää itsensä ja lapsensa netistä vaikka ei ole antanut siihen lupaa.
AP
Eikö lakikin kiellä (yksityisten) kuvien jakamisen luvatta? Etenkin kun on lapsesta kyse. Minä ainakin hermostuisin tuollaisesta.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 16:25"]
Kommentoi blogiin jotain!
[/quote]
Joo, rupea haukkumaan itseäsi, tai siis niitä sen sinusta laittamia kuvia, ja katso miten se reagoi :D
Kommentoi omalla nimelläs jotain nasevaa.
Eikö lakikin kiellä (yksityisten) kuvien jakamisen luvatta? Etenkin kun on lapsesta kyse. Minä ainakin hermostuisin tuollaisesta.
[/quote]
Omia kuviaan saa jakaa, etenkin jos mallin kasvot eivät näy kuvassa.
[/quote]
Höpsis sellaista mikään laki kieltää. Mutta on hyvän tavan mukaista kysyä jonkun suostumus valokuvan laittoon nettiin.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 16:46"]
[/quote]
Höpsis sellaista mikään laki kieltää. Mutta on hyvän tavan mukaista kysyä jonkun suostumus valokuvan laittoon nettiin.
[/quote]
Eli jos joku ottaa minusta yksityisenä hetkenä, oman kotini rauhassa kuvan ja alkaa jakamaan sitä eteenpäin, minulla ei ole siihen mitään sanottavaa? Olettaen että tiedostan että kuvia otetaan yksityiseen käyttöön. Tämä on siis ihan mielenkiintokysymys kun en näitä lakeja tunne, mielestäni kun ei kuulosta oikealta että joku perhetuttu vaikka saisi alkaa jakamaan kuvia lapsestani miten lystää ja minne sattuu ja toivoisin että asialle voisi tuossa tilanteessa jotain tehdä :D
muuten vaan hakkeroit esiin jonkun salaisen blogin ja kehtaat vielä syyttää häntä asiattomaksi!!
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 16:46"]
[/quote]
[/quote]
Eli jos joku ottaa minusta yksityisenä hetkenä, oman kotini rauhassa kuvan ja alkaa jakamaan sitä eteenpäin, minulla ei ole siihen mitään sanottavaa? Olettaen että tiedostan että kuvia otetaan yksityiseen käyttöön. Tämä on siis ihan mielenkiintokysymys kun en näitä lakeja tunne, mielestäni kun ei kuulosta oikealta että joku perhetuttu vaikka saisi alkaa jakamaan kuvia lapsestani miten lystää ja minne sattuu ja toivoisin että asialle voisi tuossa tilanteessa jotain tehdä :D
[/quote]
"Kotirauha on ehdoton
Luvattomalta kuvaamiselta ehdotto- masti rauhoitettu paikka on ihmisen koti, jonka asukkaat ja heidän vie- raansa nauttivat kotirauhan ja yksi- tyisyyden suojaa. Kotirauhan piiriin kuuluvat asunto pihoineen, hotelli- huoneet, asuntoautot, vanhainkodit yms. yöpymiseen tarkoitetut paikat. Erityisessä suojelussa ovat ns. intii- mit paikat, kuten vessat, kylpy- tai makuuhuoneet. Sen sijaan tavallinen auto – ei edes oma – ei kuulu kotirau- han piiriin. Kotirauhan piirissä ole- vaa ihmistä ei saa ilman lupaa katsel- la edes filmittömän kameran avulla, kiikareista ja varsinaisesta valoku- vaamisesta ja kuvien julkaisemisesta puhumattakaan. Lain rikkomusta pi- detään salakatseluna. Tässä laki ei tee mitään eroa tavallisten kansalaisten ja julkisuuden henkilöiden välillä."
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:03"]
muuten vaan hakkeroit esiin jonkun salaisen blogin ja kehtaat vielä syyttää häntä asiattomaksi!!
[/quote]
Kun blogi on netissä kaikkien luettavissa, se ei ole mitään hakkerointia mennä lukemaan sitä.
Ensi kerralla sitten parempi provo, jookos.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:06"]
[/quote]
Kun blogi on netissä kaikkien luettavissa, se ei ole mitään hakkerointia mennä lukemaan sitä.
[/quote]
vaihda sitten verbi sopivaksi. itse luet toisen SALAISTA blogia.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hohhoijaa. Ap on laittanut sanan "salainen" lainausmerkkeihin siksi, että blogi on sillä tavalla salainen ettei sen kirjoittaja ollut siitä ap:lle kirjoittanut. Ja varmaankin bloginpitäjä kirjoittaa sitä anonyyminä. Blogi ei siis ole kaiken kansan ulottumattomissa tai salasanan takana oleva, jota lukeakseen täytyy hakkeroitua johonkin.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hohhoijaa. Ap on laittanut sanan "salainen" lainausmerkkeihin siksi, että blogi on sillä tavalla salainen ettei sen kirjoittaja ollut siitä ap:lle kirjoittanut. Ja varmaankin bloginpitäjä kirjoittaa sitä anonyyminä. Blogi ei siis ole kaiken kansan ulottumattomissa tai salasanan takana oleva, jota lukeakseen täytyy hakkeroitua johonkin.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:37"]
Salaista sana ei ole verbi.
[/quote]
viittaat tällä mihin?
so?