äitini ei tue tulevaisuuden haaveitani, miksi?
Eli osaisitteko auttaa? esitin äidilleni eilen ruokapöydässä ehdotuksen että yksi työhaaveistani olisili selllainen etta kävisin armeijan ja menisin armeijaan töihin. äitini ei pitänyt ajatuksesta, saattaa johtua siitä että hän on yli uskovainen tai siitä että olen tyttö ja suhtautuu tappamiseen sodassa hyvin negatiivisesti, en sano että en itsekkään ajattelisi niin mutta en osaa selittää millä tavalla hän sitä tarkoittaa. Hän kysyi minulta kysymyksen että olisinko valmis tappamaan, vastasin että jos olisi pakko ja jos se olisi sota tilanne jossa puolustaisin omaa maatani. hän suuttui minulla eikä puhuttu koko iltana enään mitään. en tiedä miten pitäisi suhtautua äitini reaktioon, miten itse suhtautuisitte jos oma lapsenne kertoisi teille saman?
Kommentit (4)
Pelkään äitisi luulevan, että paikkasi eivät kestä armeijan miehistä maailmaa!
Pelkää että sinusta tulee ns "huolimaton nainen" sen jakamattoman mieshuomion takia. Kannattaa nyt ensiksi mennä sinne inttiin kokeilemaan ennen kuin suunnittelee koko tulevaisuutta, monilla on epärealistiset odotukset arjesta palveluksessa.
Mene ihmeessä inttiin! Itse kävin ja oli yksi elämäni parhaista kokemuksista. En jäänyt töihin, vaikka harkitsin sitä jossain vaiheessa.
Kantsii varmaan miettiä, MITÄ siellä armeijassa tekisi työkseen. Ottaisin selvää ja jos rahkeet ja kiinnostus riittää, niin sinne vaan. Ei sun tarvii elää äitisi kannustamana tai äitisi hyväksymää elämää. Päätät itse, mitä haluat.