Mikä oli karmeinta kasariluvulla?
Kommentit (304)
Kasarissa ei ollut mitään karmeaa. Ihmiset oli ihmisiä toisilleen ja töitä riitti kaikille. Hyvä ja rento meinki ja musiikkikin kohdallaan.
Miksi pitää ajatella näin negatiivisesti, että mikä on karmeinta? Eikö voisi puhua niistä mahtavista ja hienoista asioista 80-luvulta, jotka olisi syytä palata nykypäivään.
Kylmäsota oli tuolloin vielä todellisuutta.
Naiset oli ainakin kauniimpia ja pukeutui paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Stalinismin raskas pilvi, joka näkyi kaikessa. 2-kymppisillä oli karvalakit ja viikset. Hampaat oli huonot, joka paikassa poltettiin tupakkaa ja juotiin. Ruoka oli rasvaista ja 5-kymppisiä kuoli sydäreihin enemmän kuin lanssit pystyi hoitoon toimittamaan. Ahdistelu oli yleistä ja hyväksyttyä myös viranomaisten taholta, jotka itse olivat täysin korruptoituneita. Maaseudulla määritti puoluekirja ja kaikessa suhmuroitiin. Nainen ei ollut minkään arvoinen.
Minä muistan kyllä enemmän perestroikan ja hiuslakan. Ja varjo oli Kekkosen, ei Stalinin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset oli ainakin kauniimpia ja pukeutui paremmin.
Ja tämä oli karmeinta 80-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Stalinismin raskas pilvi, joka näkyi kaikessa. 2-kymppisillä oli karvalakit ja viikset. Hampaat oli huonot, joka paikassa poltettiin tupakkaa ja juotiin. Ruoka oli rasvaista ja 5-kymppisiä kuoli sydäreihin enemmän kuin lanssit pystyi hoitoon toimittamaan. Ahdistelu oli yleistä ja hyväksyttyä myös viranomaisten taholta, jotka itse olivat täysin korruptoituneita. Maaseudulla määritti puoluekirja ja kaikessa suhmuroitiin. Nainen ei ollut minkään arvoinen.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan kyllä enemmän perestroikan ja hiuslakan. Ja varjo oli Kekkosen, ei Stalinin.
Joo, tyyppi puhuu ennemminkin 70-luvusta.
Kylmä sota ja ydinkärkiohjusten pelko.
80-luvulla ihmiset uskoivat tulevaisuuteen, tänä päivänä yhä useampi ei usko vaan tilalle on tullut ilmastoähky ja pahointivointiähky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Mitä täh? Tuollaistahan se oli. Ihan turhaan te valehtelette nuorille kasarista ja kaunistelette asiaa.
Se oli helvetti jos nykypäivän vapauteen vertaa.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ajatella näin negatiivisesti, että mikä on karmeinta? Eikö voisi puhua niistä mahtavista ja hienoista asioista 80-luvulta, jotka olisi syytä palata nykypäivään.
Sehän se vasta negatiivista olisi.
Jos ajatellaan mikä oli kasarilla karmeaa niin tarkoittaa ettei se asia nykyään ole niin pahalla tolalla. Sen sijaan "80-luvulla oli niin mahtavaa, nykyään on kaikki pilalla, ennen oli paremmin" - tosi positiivista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tyyppi puhuu ennemminkin 70-luvusta.
Täyttä kasariahan tuo oli. Onneksi ne ajat ovat menneet, ikuisesti.. nykyään on paremmin.
Koulukiusaaminen. Isossa koulussa se oli lähes sallittua, opettajat sulkivat silmänsä vaikka näkivät mitä tapahtuu. Koulussa oli viidakon laki, vahvat pärjäsivät ja heikkoja sai vapaasti rääkätä. Kiusaaminen laitettiin kiusatun omaksi syyksi, ei saanut olla erilainen ja poiketa joukosta.
Tuhosalon syntyminen vuonna 1985.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä! 80-luvulla perheenäiti saattoi saada kotiapua kunnalta ihan vain soittamalla. Perheitä tuettiin aivan eri tavalla kuin nykyään.
Seksismi kaikissa viiteryhmissä. Materialismin kukoistus.
ei meillä ollu tollasta