Mikä oli karmeinta kasariluvulla?
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla pojillakin oli karvalakit ja viikset. Kaikki näyttyvät 20 ja 30 vuottakin vanhemmilta. Siinä teille kasaria.
Oli suuria eroja pukeutumisessa ja muussa käyttäytymiskulttuurissa Helsingin, Turun ja vastaavasti ja itä- tai pohjois-Suomen välillä.
Itse olin kotoisin pk-seudulta mutta opiskelin Lappeenrannassa ja ihmettelin että miksi ei ollut passintarkastusta Kouvolassa?
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen tunkkainen poliittinen ilmapiiri, Neuvostoliitto vielä olemassa. Vain suomalaista yhtenäiskulttuuria. Saunassa käynnin pakollisuus.
Toimi aika hyvin ja suomi oli ehkä maailman parhaiten kasvava/rullaava talouskin
Vierailija kirjoitti:
Kasettisoittimessa se nauha sotkeentui jotenkin sinne ja sitä nauhaa piti varovasti selvitellä ulos ettei menisi pilalle mutta turha toivo.
ja nyt kun puhelin kastuu niin haetaan vaan kaupasta uusi ja tuhotaan se ilmasto sillä itsekkyydellä
Vierailija kirjoitti:
Ei internettiä eikä älypuhelimia.
siis juuri tämän takia meni hyvin eli mitä ihmettä??
Kasarin lapsi kirjoitti:
Päivittäinen ryyppääminen ja lapsia väheksyvä ja ivallinen "kasvatus"tyyli. Seksismi ja kouriminen, jota vitsin varjolla kohdistettiin jo lapsiin.
Tuohan on juuri sitä oikeaa elämistä mitä ihminen tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Riitaa haastavat juntit.
ja niitäkö ei ole nykyään :-D :-D :-D
Vierailija kirjoitti:
Lasten fyysinen kurittaminen, joka oli silloin hyväksytympää.
kauheeta nuo lapset eivät uskaltaneet edes hakata tai puukottaa opettajiakaan
Minut palkattiin parikymppisenä humanostosten tieteiden opiskelijana erään silloisen pankin sijoitusosastolle pyörittämään arvopaperien osto- ja myyntitoimeksiantoja.
Mitään en tiennyt alasta wnkä ollut ainoa lajiani sillä osastolla. Onneksi tajusin häipyä muutaman kk.n jälkeen.
Sittemmin pankki kaatui.
Varmaankin se hullu nousukiito tyhjän päällä oli kauheinta.
Vierailija kirjoitti:
Stalinismin raskas pilvi, joka näkyi kaikessa. 2-kymppisillä oli karvalakit ja viikset. Hampaat oli huonot, joka paikassa poltettiin tupakkaa ja juotiin. Ruoka oli rasvaista ja 5-kymppisiä kuoli sydäreihin enemmän kuin lanssit pystyi hoitoon toimittamaan. Ahdistelu oli yleistä ja hyväksyttyä myös viranomaisten taholta, jotka itse olivat täysin korruptoituneita. Maaseudulla määritti puoluekirja ja kaikessa suhmuroitiin. Nainen ei ollut minkään arvoinen.
This.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaankohan me eletty samalla kasarilla, jos tv-ohjelmat oli muka silloin monipuolisempia? Ei todellakaan olleet. Laadusta voi olla montaa mieltä mutta monipuolisuus ei ole samalla lailla asia. Tv-tarjonta, sekä kokonaisuutena että pelkästään kotimaisesti tuotettu, on monipuolistunut ja se on fakta.
Katos, Jonnen piti vielä copypasteta klo 23.00 höpöhöpökommenttinsa ja hakata päätänsä seinään. Hupaisaa... Kerroin sinulle, että jos et minua usko, ole yhteydessä emeritus mediatutkija Veijo Hietalaan.
Veijo Hietala on täysin turha. Parasta hänessä on baskeri.
Kun katsoo tuon ajan kuvia, niin huomaa sen harmauden, sosialistisen harmauden.. kaikilla samat harmaat vaatteet, kaikilla sama, vanhan ihmisen tyyli. Elämä oli harmaata rautaesiripun varjossa. Osanottoni tuohon aikaan eläneille, olen onnellinen että olen syntynyt -95.
Piti taistella puhelimen käytöstä ku siskolla alkoi poikkikset soitteleen ja itekki oisin halunnu soittaa kavereille.
Kaveritkin valitti ku meillä aina varattuna puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Itsensäpaljastelijat. Osa käveli muna ulkona housuista, toiset vispasivat vimmatusti jonkun puun takana. Nykyään nää taitaa lähettää netissä dikkikuvia.
Nämä ovat todellakin kadonneet livenä. Oltiin lukioaikoina metsässä suunnistamassa ja kun ensin kokoonnuttiin kaikki siihen opettajan ympärille kuuntelemaan, niin eikös vaan puun takaa ilmestynyt munanvilauttaja. Kauhea nauru ja meteli lähti tietysti 20:stä teinitytöstä ja lähdettiin kiljuen juoksemaan miestä kohti laumassa - mies luikki aika kovaa karkuun.
Mutta muistan, että tällainen näky oli ihan tuttua meillä jokaiselle - sen verran yleistä se näytti olevan. Nykymaailmassa tuokin on muuttanut muotoaan - ovat somessa jahtaamassa tyttöjä.
ei ollut älypuhelimia ja saattoi joutua puhumaan toiselle ihmiselle ja jopa katsomaan silmiin ja piti osata itsekin tehdä/älytä jotain - oli se hirveetä