Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiä VÄSYTTÄÄ!

Vierailija
30.10.2014 |

Mä haluisin nukkua, siis oikeesti vaan nukkua yhden kokonaisen yön. Syödä aamupalan rauhassa ja käydä vaikka kaupassa. Mä rakastan mun lapsia nyt ei ole kyse siitä. Onko tosiaan niin että "hoida nyt omat kakaras ku oot ne tehnyt" eikö mulla ole enää oikeutta nukkua yhtä yötä? Muuta en pyydä. Lapset on vielä pieniä, 4kk ja kummallakin koliikki. Neuvolassa en uskalla sanoa että väsyttää kun leimaavat hulluksi. :( Mies tulee vasta kuukauden päästä kotiin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
4/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi palkata hoitajan. Se ei tee susta yhtään huonompaa äitiä. Sun on pakko nukkua joskus joko päivällä tai yöllä. Pahinta on kun saisi vihdoin nukkua ja uni ei tule.

Vierailija
5/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua saa myös muualta, esim seurakunnalta. Diakonit auttavat kuuluit kirkkoon tai et. Jos et halua neuvolassa puhua, ota yhteyttä seurakunnan työntekijöihin.

Vierailija
7/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin etsimään hoitoapua, palkattua ellei omista tukiverkoista löydy ketään auttamaan.

Vierailija
8/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:23"] Harmi kun ei voi antaa useampaa alapeukkua. Nro 10:lle alapeukku×100!!! [/quote] No anna vaikka tälle viestille yksi lisää, jos se sinua auttaa. Ymmärrän, että totuus sattuu. -10 [/quote] Alapeukuista päätellen sä olet aika yksin totuutesi kanssa.Sun pitäisi miettiä omaa psyykkeäsi, ei taida olla kaikki ihan kunnossa.

[/quote]

Koska olen eri mieltä kanssasi, minun täytyy olla mielisairas? 

Mielenkiintoinen keskustelutapa sinulla. -10

Vierailija
9/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 13:16"]

En ole ap, mutta NRO 3, olet ihana ihminen!

[/quote]

En ole ap minäkään, mutta kolmonen sai minut taas uskomaan ihmisiin.

Vierailija
10/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on mahdollisuus, niin palkkaa ihmeessä apua. Yhden nukutun jakson jälkeen jaksaa taas valvoa muutaman viikon. Uskoakseni saisit myös kunnalta apua kahden koliikkivauvan kanssa. Mutta paremmin sitä saat palkkaamaalla itse.

Vierailija
11/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut yllätyksenä että lapsi väsyttää. Kaksoset tuli yllätyksenä. Ja se että kummallakin on koliikki. Ja ei, en ole ruinaamassa veronmaksajien (eli myös minun) rahoilla palveluita vaan soitin ja palkkasin lastenhoitajan. Huomenna on äidin vapaapäivä. Aion nukkua. Ja sinulle ihana ihminen joka tarjosit apuasi, en valitettavasti asu helsingissä. :)

Vierailija
12/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole tarkoitus selvitä yksin tuossa tilanteessa! Itse uuvuin vaikka lapsia oli vain yksi eikä edes koliikkivauva. Soitin hädissäni neuvolaan jossa avun hakemistani pidettiin vain hyvänä asiana ja merkkinä vastuullisesta vanhemmuudesta.

Et ole paska mutsi. Sensijaan miestä, joka jättää kumppaninsa yksin yli kuukaudeksi (?!) noin pienten koliikkikaksosten kanssa pidän kyllä sekä isänä että kumppanina täysin kelvottomana vastuunpakoilijana. Mikään tilipussi ei ole niin suuri, että oikeuttaisi moista. Vähintäänkin hänen tehtävänsä olisi ollut järkätä sulle säännöllistä, tiivistä apua kotiin tilalleen, jotta pärjäätte. Vauva-aika noin pienen kanssa on aina rankkaa. Sun tilanteesi on jo täysin kohtuuton selviytyä yksin.

Kyllä kahden läsnäolevankin vanhemman monikkoperheet tavallisesti saavat apua lastenhoitoon.

Vierailija
13/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#40: Höpö höpö.

Jonkun perheessä on käytävä töissäkin ja jos työ vie matkalle, se vie matkalle.

Vierailija
14/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on rauhanturvaajana -ap

Vierailija
15/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
16/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kaksoset? Neuvolan pitäisi tarjota apuaan. Voit sitä myös pyytää ja vaikka olisit hullu niin saada apua. Ei ole normaalia jaksaa yksin.

Vierailija
17/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä? Haluatko äitiapulaisen? Lapseni ovat päivisin koulussa.

Vierailija
18/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:39"]Onko sinulla kaksoset? Neuvolan pitäisi tarjota apuaan. Voit sitä myös pyytää ja vaikka olisit hullu niin saada apua. Ei ole normaalia jaksaa yksin.
[/quote]

Koliikkikaksoset. Mä alan olla kuin huumattu, en ole 4kk nukkunut yhtenäkään yönä yli 3 tuntia. Ja jotkut kutsuu tätä vielä lomaksi -.-

Vierailija
19/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae nyt hyvä ihminen sitä apua! Olet vasta alkutaipaleella ja olet jo väsynyt. Ihan urbaanialegendaan tuollaiset leimaamiset yms. Ja mitä väliä mitä muut sinusta ajattelee. Lapset kuitenkin tulee ensin, vai mitä?! Rakkaudella 22:00 ja 6:00 välillä kuusitoista kertaa herännyt 9kk lapsen äiti eli sinun unimääräsi on lähes puolet enemmän kuin minulla...

Vierailija
20/41 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa apua. Mullahan on mies. Sitä ei katsota että se on tällähetkellä toisella puolella maapalloa :| olenko ihan paskamutsi jos palkkaan 4kk ikäisille vauvoilleni hoitajan että saan nukkua, yhden yön?