Mitä sellaista teet itse, jota muut ostavat kaupasta?
Teetkö vaatteita itse? Metsästät lihan itse? Teet huonekaluja itse?
Kommentit (35)
Teen itse riisipiirakat, jotka moni ostaa valmiina..
Ompelen vaatteita ja verhoja. Neulon villapaitoja. Olen tehnyt meidän olohuoneen pöydän itse ja piharuukut savesta.
Teen kaiken ruoan niin pitkälle perusraaka-aineista, kuin mitä tuosta S-Marketista saa. En osta puolivalmiita tai eineksiä koskaan, en valmiiksi maustettuja lihojakaan. Syy ainoastaan se, että minulla on aikaa tehdä ruokaa. Jos ei olisi, meilläkin syötäisiin ihan varmasti ihan muuta ruokaa. Lihaa en jauha jauhelihaksi, en lypsä lehmiä, enkä nostele porkkanoita itse maasta, mutta pyrin puhtaisiin raaka-aineksiin.
Teen siis kaiken pestokastikkeesta patonkiin itse. Jogurtitkin tulee omasta keittiöstä, tosin jogurttikoneen kautta :D
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 11:40"]
Salaatinkastikkeen
[/quote]
Sama.
Perunasalaatin, tosin sitä tulee tehtyä vain muutaman kerran vuodessa.
Ei osteta kananmunia eikä broileria kun on oma kanala. nuoret kukot menee pataan!
Jos olisi aikaa tekisin paljon enemmän. Kotiäitinä tuli leivottua leivät, tehtyä viiliä, kiisseliä, ommeltua vaatteita, jne. Nyt töissä käyvänä en mmitään näistä, joskus viikonloppuisin leivon, mutta useimmiten sitten jotain herkkua.
Meillä on pieni kanala. Sieltä saadaan munat. Kanat saavat kesäisin myös hautoa munat tipuiksi. Tipuja tulee niin paljon että osa teurastetaan kunhan ovat kasvaneet ja syödään.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 11:54"]Maksalaatikko
[/quote]
Kaupan on parempi kuin itsetehty, hah!
Kaikki rehut omasta maasta, maito ja munat omista elukoista, marjat/sienet lähimetsästä.Lihat saadaan lähitilalta.
Pipot ja tumput/villapuserot neulon/virkkaan itse, tulee niitä kyllä joskus ihan kaupasta ostettua.
Sinappia, tai en minä, mutta meidän vauva tekee sitä aika paljon.
Sinappia.
On parempaa kuin kaupan.
Huonekaluja sängyistä pienempiin, sisustuskamppeita( verhot, päiväpeitot, kranssit, taulut you name it..), käyttöesineitä ja leluja. Keittiössä teen paljon alusta saakka itse. Marinadit, maustesekoitukset ja kastikkeet aina. Enkä ole mikään kodinhengetär, pullan tuoksuinen kotiäiti! :-D Wanna be - sellainen kyllä. Ammatiltani erään sortin sisustusnikkari, joten siksikin tulee tehtyä itse.
Teen vaatteita ja kunnostan vanhoja huonekaluja.