Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sellaista teet itse, jota muut ostavat kaupasta?

Vierailija
30.10.2014 |

Teetkö vaatteita itse? Metsästät lihan itse? Teet huonekaluja itse? 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 11:54"]Maksalaatikko
[/quote]
Kaupan on parempi kuin itsetehty, hah!
[/quote]
Jos ei osaa tehä hyvää!

Vierailija
22/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilloja, ruisleipää, kefiiriä (ei saa kaupasta mutta jugurtin tapaista), joskus pastaa, saippuaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat sun muut. Taulut tai maalaukset.

Vierailija
24/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään vain kaninlihaa kun kaneja kasvatan, sekä lemmikeiksi/näyttelyihin että lihaksi. En halua ostaa lihaa jonka alkuperästä en tiedä ja haluan olla varma ettei eläin ok kärsinyt.
Kesäisin meillä tulee marjat ja omenat sekä kasvihuoneessa milloin mitäkin kasvista. Kaneista otan tietysti talteen kaiken, eli niistä tehdään myös turkissomisteita, onnenkäpäliä, rukkasia. Leivät leivon itse. Meillä kyllä syödään joskus einestäkin jne mutta pääpiirteittäin pyritään tekemään itse mut pystytään

Vierailija
25/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko. On muuten sata kertaa parempaa itsetehtynä.

Vierailija
26/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon ja virkkaan sukkia, lapasia, pipoja, huiveja ja joskus villatakkeja.

Leivon monenlaista leipää, myös esim. pitaleivät ja patongit.

Marjastan, sienestän, kalastan ja kerään mm. teeaineksia luonnosta.

Teen esim. ovikranssit itse, lasten joulukalenterin, kaikki kortit ja myös lahjakassit jämätapetista.

Vierailija
27/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon leipää, karjalanpiirakoita,pullaa yms. Kasvatan itse osan ruuasta, korjaan risoja vaatteita, nostan veden omasta kaivosta ja haaveilen itse tuotetusta sähköstä. Teen itse kaikki hillot ja mehut.

Vierailija
28/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikki muut vaatteet paitsi alusvaatteet. Valmistan kaiken ruuan itse en osta puoli- enkä kokoeineksiä. Siivoan itse en palkkaa siivoajaa. Pesen itse matot en vie pesulaan. Hillot ja mehut teen itse en osta valmiina. Yleensäkkin perheemme motto on, että kaikki mahdollinen tehdään itse ja kasvatetaan itse, jos se suinkin on mahdollista.  Ihminen oppii tekemään ihan mitä se vain haluaa.

Vierailija
29/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:25"]

Leivon leipää, karjalanpiirakoita,pullaa yms. Kasvatan itse osan ruuasta, korjaan risoja vaatteita, nostan veden omasta kaivosta ja haaveilen itse tuotetusta sähköstä. Teen itse kaikki hillot ja mehut.

[/quote]

Kappas vaan, jollain muullakin kantovesi. Onkohan meitä paljonkin?

Vierailija
30/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse vauvani vaipat. Vauvan ruuat. Muunkin perheen ruuat. Myös esim. lihapullat, leipää, jogurtti. Toki kaupastakin ostettavaa jää, mutta ei juurikaan mitään mikä sisältää itse valmistuksen.
Kasvatan itse kasviksia, kerään metsästä marjoja.
Mies metsästää ja kalastaa.

Vierailija
31/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisena teen vaikka mitä ruokia kun täältä ei oikein mitään saa. Joulu taas tulossa ja kaikki jouluruoat joutuu tekemään itse. Kyllä osaa taas arvostaa Suomeen palatessa jouluruokien tekemisen helppoutta kun voi ostaa laatikot ja salaatit suoraan tiskistä. Tosin mies on sitä mieltä ettei meillä enää syödä valmislaatikoita kun ite tekemät on parempaa - noh siinähän herra ite vääntää laatikot ja salaatit niin katotaan muuttuuko ääni kellossa :) Hatunnosto niille jotka jaksaa vuodesta toiseen tehdä ite laatikot ja muut jouluruoat!

Vierailija
32/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksii teen kotona ITSE!!! En osta maksullista:)

Vierailija
33/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:31"]Ulkosuomalaisena teen vaikka mitä ruokia kun täältä ei oikein mitään saa. Joulu taas tulossa ja kaikki jouluruoat joutuu tekemään itse. Kyllä osaa taas arvostaa Suomeen palatessa jouluruokien tekemisen helppoutta kun voi ostaa laatikot ja salaatit suoraan tiskistä. Tosin mies on sitä mieltä ettei meillä enää syödä valmislaatikoita kun ite tekemät on parempaa - noh siinähän herra ite vääntää laatikot ja salaatit niin katotaan muuttuuko ääni kellossa :) Hatunnosto niille jotka jaksaa vuodesta toiseen tehdä ite laatikot ja muut jouluruoat!
[/quote]

Ja lisähuomautuksena, että siis teen ihan kaiken ruoan muutenkin itse vauvan ruoista lähtien, sillä tässä maassa ei valmisruokia myydä. Välillä kun käydään Suomessa niin suu auki kyllä ihmettelen sitä valmisruoan paljoutta - ihan tässä viiden vuoden sisällä on tullut ihan järjettömästi lisää valmisruokia! Suomi on kyllä niin valmisruokien luvattu maa!

Vierailija
34/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikastike

Vierailija
35/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillalätyt teen itse, jauhan lihasta jauhelihaa, jauhan kaurapuuron jyvät ja kahvipavut myös. En osta valmistaikinoita leivontaan myöskään.