Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole puoleen vuoteen poistunut kotoani.

Vierailija
30.10.2014 |

Osallistuin yhden lehden kilpailuun, jossa etätyötä tekeville ihmisille tarjottiin mahdollisuus osallistua tällaiseen tutkimukseen. Mitä tapahtuu aktiivisessa elämänvaiheessa olevalle ihmiselle, jos se ei poistu kotoaan puoleen vuoteen? Lihoaa, masentuu, jotain muuta?

No, minä koin tämän todella helpottavaksi. Sain olla omalla pihalla, mutten lähteä tontilta mihinkään. Meillä kävi paljon vieraita, tilasin ihan kaiken vaatteista ruokaan kotiin. Kun ei ollut paineita pukeutua tai meikata, jumppasin kotona paljon ja kävin suihkussa, kun oli tarve. Tein todella hyvää ruokaa. Laihduin 24 kiloa, ihosta tuli meikittömyyden takia kuulas ja terve. Rahaa säästyi, kun autolla en lähtenyt mihinkään, eikä heräteostoksia tullut tehtyä. Tämä viikko on ollut ensimmäinen, kun olen saanut lähteä jonnekin. En ole vielä lähtenyt!

Jos joku osaa saksaa, jutun voi lukea ensi viikolla täältä: http://www.blick.ch

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas onkin vaikeaa. Itse en poistu kotoani kuin kauppaan noin kerta viikkoon tai kahteen, pakko on kun ei kukaan siellä käy puolestani. Eikä minulla käy vieraita, av-mammat ovat ainoa juttukaverini.

Vierailija
2/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pää hajoaa jo viikon flunssan aikana, vaikka olenkin introvertti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli siis tuon blickin tutkimus? Asun itsekin Sveitsissä ja siksi tämä kiinnostaa :)

Vierailija
4/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsissäkö suoritit tuon sisälläolon vaiko suomessa?

Vierailija
5/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa elää noin oman kodin turvassa... Sosiaalisia tilanteita ja muita ihmisiä kammoavalle jokainen päivä on tuskaa. :( 

Vierailija
6/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta päivää?

Vierailija
7/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 16:26"]

Saisipa elää noin oman kodin turvassa... Sosiaalisia tilanteita ja muita ihmisiä kammoavalle jokainen päivä on tuskaa. :( 

[/quote]

Joo, mutta sen puolenvuoden jälkeen olisi vielä vaikeampaa karaista itsensä liikkeelle enää koskaan.

Vierailija
8/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että olet laihtunut kotona olemisella. Olet lihonut 24 kg =)

Vierailija
9/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 10:43"]

Onko sulla käynyt vieraita?

[/quote]

Luetko vain otsikon, vai miksi kysyt asiaa mikä lukee ap:n tekstissä?

[/quote]

No sori, luin huolimattomasti! Onko nyt hyvä mieli, kun sait purkaa pahaa oloasi näsäviistelemalla tuntemattomalle internetissä?

[/quote]

Mitään näsäviisastelua ole vaan asiallinen huomautus. Kyllä nyt aikuisen luulisi lukevan ja ymmärtävän lukemansa ennen kun kommentoi.

[/quote]

Mistä sä tiedät olenko minä aikuinen?

Vierailija
10/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 11:27"]

[/quote]

[/quote]

No sori, luin huolimattomasti! Onko nyt hyvä mieli, kun sait purkaa pahaa oloasi näsäviistelemalla tuntemattomalle internetissä?

[/quote]

Mitään näsäviisastelua ole vaan asiallinen huomautus. Kyllä nyt aikuisen luulisi lukevan ja ymmärtävän lukemansa ennen kun kommentoi.

[/quote]

Mistä sä tiedät olenko minä aikuinen?

[/quote]

Näin sivusta seuranneena voin sanoo et tuskinpa x) mutta jatkakaa!

Vierailija
11/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaako ajatus ulkomaailmasta? Onko sulla käynyt vieraita?

Vierailija
12/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsia? Yksinäiseä tai lapsettomana vois onnistuakkin, kuuolstaa mielekiintoiselta.

Vierailija
13/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 10:47"]

Onko sulla lapsia? Yksinäiseä tai lapsettomana vois onnistuakkin, kuuolstaa mielekiintoiselta.

[/quote]

Ei ole lapsia, mutta aviopuoliso on. Ulos meneminen ei pelota, ei vain ole ollut tarvetta vielä. Ajattelin viikonloppuna mennä puistoon kävelylle, mutta muuten ei ole ollut mitään asiaa mihinkään. Kotona on tarpeeksi ruokaa ja tekemistä ja koska työtkin ovat kotona, en ole keksinyt mitään asiaa "ulkomaailmaan". 

Meillä on käynyt tosi paljon vieraita. Enemmän kuin aiemmin, koska on ollut aikaa sopia tapaamisia ihan milloin vain. Kun kävin muualla töissä, kaikki tapaamiset piti järjestää työpäivän ulkopuolelle. Nyt pystyin pitämään vaikka parin tunnin tauon ja kaverit tulivat pienten lasten kanssa keskellä päivään kylään.

ap

Vierailija
14/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
15/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
16/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis helpompi keskustella, jos juttu olisi jo julkaistu.

Vierailija
17/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mun unelma olisi ettei tarvisi poistua puoleen vuoteen tai loppuelämään kotoani :) Mulla ei kävisi edes vieraita, haluaisin ryhtyä ihan totaaliseksi erakoksi :)

Vierailija
18/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
19/21 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UNELMA ERAKON ELÄMÄÄ

On ihanaa olla omassa, kaunissa ja ihanassa kodissa. Omia ihania juttuja puuhastellen. Oman ihanan itseni kanssa. Omien ihanien ja kauniiden tavaroiden ja huonekalujen ympäröimänä. En kaipaa lapsia, kotieläimiä tai ihmis-tai ystävyyssuhteita. Kotini on linnani ja hierontanahkatuoli on laiskanlinnani. Saatan istua siinä kaksikin tuntia peräkkäin ja katselle telkkua. Poreamme on paratiisini. Siellä saatan istua pari tuntia myös lukien kauneus- ja muotilehtiä. rakastan hemmotella ja hoitaa itseäni, vaikka erakko olenkin. Käytän paljon aikaa ja rahaa itseeni. Kukaan ei varmasti päällepäin uskoisi, millainen erakko olen. Olen itse tai muut ovat lopettaneet kaiken yhteydenpidon. Minulle ei tule tekstiviestejä, ei soi puhelin, ei ole facebookystäviä, ei tule kortteja tai kirjeitä postista, ei tule sähköpostia, ei ovikello soi jne. Puhelinnumeroani ja osoitettani ei kukaan muu kuin pakolliset jutut tiedä. facebookissakin olen feikkinimellä, että saa käydä siellä yksikseen katselemassa kaikkea, mutta kukaan ei tunnista minua. Tällainen elämä on vapaaehtoinen ja onnellinen valintani. Yksinäisyys on unelmaani.

Vierailija
20/21 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. Olet joku kotiisi eristäytynyt, monialaisesti syrjäytynyt mt-roska, joka uskottelee itselleen elämäntapansa olevan oma valinta ja tekevänsä suurta tieteellistä koetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan