Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksi-ikäisiä naisia linjoilla?

Vierailija
30.10.2014 |

Onko teillä ollut omituinen ja sekainen olo kun kuukautisten pitäisi alkaa mutta mitään ei tapahdu? Vaihdevuosia varmaan pukkaa. Kuukuatisten pitäisi tulla mutta mitään ei näy eikä kuulu ja fyysinen vointi on omituinen. Kiukuttaa tämä jatkuva hormonien heittelemisen kanssa pelaaminen. Ei ole kuukaudessa montaa stabiilia päivää, joilloin voisi olla fyysisten vaivojen puolesta hyvässä voinnissa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että mulla on melkein koko ajan sekava ja omituinen olo. Kuukautiset loppuivat kuin seinään jossain vaiheessa kesällä. Kävin syksyllä gynellä joka oli sitä mieltä etteivät ne noin vain voi loppua. Eipä ole näkynyt vieläkään.

Olen aivan helvetin kiukkuinen ja rauhaton lähes koko ajan.

Ikää 49v

Vierailija
2/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaihdevuodet alkoivat 46- vuotiaana, siskollani 44- vuotiaana. Jos yöllä heräilet ja on hiki, niin mars vaan testeihin. Mieti kuitenkin viisi kertaa ottaako hormonikorvaushoitoja. Ovat yksi rintasyöpäriskiä lisäävistä tekijöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 08:57"]

Minulla vaihdevuodet alkoivat 46- vuotiaana, siskollani 44- vuotiaana. Jos yöllä heräilet ja on hiki, niin mars vaan testeihin. Mieti kuitenkin viisi kertaa ottaako hormonikorvaushoitoja. Ovat yksi rintasyöpäriskiä lisäävistä tekijöistä.

[/quote]

Heräilen kyllä yöllä toisinaan muttei ole koskaan hiki. Pikemminkin vilu joskus. Olen ajatellut pärjätä ilman korvaushoitoja. Saa nähdä sitten pystynkö.

Vierailija
4/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vv 48-53v:nä ja on ihanaa nyt kun ne on ohi! Ei hormooniheittoja, ei pms, pelkkää aurinkoa (ja kolotuksia). Seksielämäkin piristyi huomattavasti:)

Vierailija
5/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se tosiaan varmasti on, vaihdevuosia pukkaa... Ei sen asian takia mihinkään lääkäriin tarvitse mennä jos ei niitä hormonikorvaushoitojakaan kaipaa... Ohi menevät sentään viimeistään muutamassa vuodessa nuo oireet, joillain paljon nopeamminkin.

Vierailija
6/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset vielä säännölliset, mutta yöllistä heräilyä, hikoilua ja outo olo, huono keskittyminen. lievää pahantuulisuutta.

ikää 47

olen pohtinut puna-apilan kokeilemista?

Vierailija
7/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 09:30"]

Mulla oli vv 48-53v:nä ja on ihanaa nyt kun ne on ohi! Ei hormooniheittoja, ei pms, pelkkää aurinkoa (ja kolotuksia). Seksielämäkin piristyi huomattavasti:)

[/quote]

Ohis, mutta sulla ne kesti sen 5vuotta? Huoh... Äitini on 49v ja hän on tuskaillut nyt pari vuotta mielialavaihteluiden, epäsäännöllisten menkkojen (ovat aina ennen olleen säännölliset),hikoilun ja vilun kanssa.

No ei niitä turhaan kutsuta vaihdeVUOSIKSI...

Vierailija
8/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun minulla alkaa vaihdevuodet - siihen luultavasti menee vielä muutama vuosi - menen akupunktioon. Olen saanut sillä apua muihin vaivoihin ja tiedän saavani apua myös vaihdevuosiin, koska se tasapainottaa kehon toimintaa kokonaisvaltaisesti.

Vierailija
9/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 08:54"]Tuntuu että mulla on melkein koko ajan sekava ja omituinen olo. Kuukautiset loppuivat kuin seinään jossain vaiheessa kesällä. Kävin syksyllä gynellä joka oli sitä mieltä etteivät ne noin vain voi loppua. Eipä ole näkynyt vieläkään.

Olen aivan helvetin kiukkuinen ja rauhaton lähes koko ajan.

Ikää 49v
[/quote]

Kirjoitinkohan minä tämän :D ? Minulla aivan sama tilanne. En kyllä jää menkkoja kaipaamaan!

Vierailija
10/10 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 09:33"]kuukautiset vielä säännölliset, mutta yöllistä heräilyä, hikoilua ja outo olo, huono keskittyminen. lievää pahantuulisuutta.

ikää 47

olen pohtinut puna-apilan kokeilemista?

Suosittelen femi- soijaa, maku ihan o.k, voi syödä esim. puuro tai viilin kanssa.
[/quote]