Onko muilla joulukuusessa vaihteleva ns. teemaväri?
Meillä on valkoinen muovikuusi johon vaihtelen eri värisiä koristeita. Eli yhtenä vuotena esim. siniset pallot, valkoinen pörrönauha peittämään valojen vihreää johtoa. Jonakin jouluna on ollut viininpunaiset pallot.
Turha tulla soittamaan suutaan, että miksi muovikuusi. Pakko olla muovikuusi koska mä en halua koko joulua aivastella ja kärsiä hengenahdistuksesta. Kuusi kuitenkin halutaan joten se on sitten muovinen. Porraspäähän tulee aito kuusi valoilla.
Viime vuonna löysin Rustan nettisivuilta oranssit pallot jotka todella olisin halunnut, mutta lähin Rusta on 80km:n päässä enkä sinne viitsinyt lähteä pelkkien joulupallojen takia. Netistä ei saanut tilattua juuri niitä palloja.
Pallot on mattapintaisia, kiiltäviä, glitter ja joissakin on sellainen jännä vähän epätasainen pinta. Niitä pörrönauhoja löytyy hopeisia, valkoisia ja hopea-violetti.
Tässä värit/yhdistelmät joita olen käyttänyt:
-vaaleanpunainen, musta, hopea, violetti
-vaaleansininen, valkoinen, hopea
-vaaleansininen, valkoinen
-viininpunainen, valkoinen
-shampanja, himmeä kulta, valkoinen
Aloin nyt tutkia nettisivuja jos löytyisi vielä joku uusi väri ja hienot pallot. :D Yhdet kauniin violetit pallot jo löysin. Vihreät voisi kyllä myös kivat. Myös musta kuusi houkuttaa. Mies ei ymmärrä tätä mun touhua. :D No itsepä maksan ja on tilaa missä säilyttää näitä.
Kommentit (27)
Ei ole.
Meillä on aito kuusi enkä joka vuosi halua heittää satoja euroja joulukoristeisiin. Nykyiset lasipallot ja koristeet käyvät ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Meillä on aito kuusi enkä joka vuosi halua heittää satoja euroja joulukoristeisiin. Nykyiset lasipallot ja koristeet käyvät ihan hyvin.
No ei mulla kyllä joka vuosi mene satoja euroja koulukoristeisiin. Mistä ihmeestä edes keksit, että menisi tuollaisia summia?
Miten AP, selviät kesällä kuusimetsässä tai syksyllä, kunnmarjastat tai sienestät ja älä yritä väittää ettet käy metsissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten AP, selviät kesällä kuusimetsässä tai syksyllä, kunnmarjastat tai sienestät ja älä yritä väittää ettet käy metsissä.
Mikä sun ongelma on? Miksi tuolla asenne? Mä en voi mitään sille, että aito kuusi aivastuttaa. En marjasta tai sienestä, mutta käyn kyllä metsässä paljonkin. Olen myös siitepölyallerginen joten keväällä pahimpaan aikaan en niin paljon ole pihalla. Ei allergialääke kuitenkaan oireettomaksi saa. Mulla on myös astma joten voi tulla hengenahdistusta. Ulkona on kuitenkin isompi tila ja ilma virtaa. Sisällä se kuusi on pienemmässä tilassa ja lämpö saa homeitiöt ja siitepölyn eloon.
Miten aikuinen ihminen muuten kuvittelee, että kaikki suomalaiset käy metsässä? Ei tasan tarkkaan käy kaikki.
Ekologisempi se muovikuusi on. Samaa kuusta voi käyttää vuosia.
Minua myös aito kuusi aivastuttaa. Ulkona meillä on aito kuusi ja havuja, mutta sisällä ei vaan voi pitää ja sisällä on muovikuusi.
Mitä koristeisiin tulee niin niitä on niin paljon että omista varastoista löytyy aina fiilikseen sopivat koristeet. Ei siis tarvitse ostaa joka vuosi uusia.
Vierailija kirjoitti:
Ekologisempi se muovikuusi on. Samaa kuusta voi käyttää vuosia.
Minua myös aito kuusi aivastuttaa. Ulkona meillä on aito kuusi ja havuja, mutta sisällä ei vaan voi pitää ja sisällä on muovikuusi.
Mitä koristeisiin tulee niin niitä on niin paljon että omista varastoista löytyy aina fiilikseen sopivat koristeet. Ei siis tarvitse ostaa joka vuosi uusia.
Näin, ei niitä joka vuosi uusia osteta tai saati laiteta niihin satoja euroja. Ihan ostan halpoja palloja ja sen mukaan mistä pidän. Viime jouluksi ostin uuden väriyhdistelmän, mutta niitä samoja aion käyttää tänäkin vuonna.
Mulla on aina samat koristeet. Olen hankkinut niitä matkoilta, saanut lahjaksi tai perintönä. En näe mitään järkeä hankkia uusia koristeita joka vuosi, se on tosi epäekologista. Niitä koristeita katsellaan max pari viikkoa vuodesta, joten ei niihin voi ehtiä kyllästyä.