Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla joulukuusessa vaihteleva ns. teemaväri?

Jouluhullu
16.09.2021 |

Meillä on valkoinen muovikuusi johon vaihtelen eri värisiä koristeita. Eli yhtenä vuotena esim. siniset pallot, valkoinen pörrönauha peittämään valojen vihreää johtoa. Jonakin jouluna on ollut viininpunaiset pallot.

Turha tulla soittamaan suutaan, että miksi muovikuusi. Pakko olla muovikuusi koska mä en halua koko joulua aivastella ja kärsiä hengenahdistuksesta. Kuusi kuitenkin halutaan joten se on sitten muovinen. Porraspäähän tulee aito kuusi valoilla.

Viime vuonna löysin Rustan nettisivuilta oranssit pallot jotka todella olisin halunnut, mutta lähin Rusta on 80km:n päässä enkä sinne viitsinyt lähteä pelkkien joulupallojen takia. Netistä ei saanut tilattua juuri niitä palloja.

Pallot on mattapintaisia, kiiltäviä, glitter ja joissakin on sellainen jännä vähän epätasainen pinta. Niitä pörrönauhoja löytyy hopeisia, valkoisia ja hopea-violetti.

Tässä värit/yhdistelmät joita olen käyttänyt:
-vaaleanpunainen, musta, hopea, violetti
-vaaleansininen, valkoinen, hopea
-vaaleansininen, valkoinen
-viininpunainen, valkoinen
-shampanja, himmeä kulta, valkoinen

Aloin nyt tutkia nettisivuja jos löytyisi vielä joku uusi väri ja hienot pallot. :D Yhdet kauniin violetit pallot jo löysin. Vihreät voisi kyllä myös kivat. Myös musta kuusi houkuttaa. Mies ei ymmärrä tätä mun touhua. :D No itsepä maksan ja on tilaa missä säilyttää näitä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla ideaa riemunkirjavan sijaan. Ehkä tänä jouluna. Vaaleanpunaiset pallot olisivat söpöt.

Vierailija
2/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eri teemavärejä eri vuosina, olen hyvin minimalistinen joulukoristelija. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tänä vuonna on neonkeltainen kuusi ja mustat koristeet. HardRockHallelujah

Vierailija
4/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/artanddesign/architect…

Länsimaalaisen joulun vietossa käytetään koristeita, joita tekevät lapsityöläiset kuolevat ennen 30 ikävuotta tehtaiden myrkkykaasuihin. Jotkut elävät myös koko elämänsä joulun värisinä, koska myrkylliset väri-aineet eivät lähde pois.

Vierailija
5/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään!

Meillä on vuosikymmenten varrella kertynyt iloinen sekasotku erilaisia koristeita, joihin kaikkiin liittyy muistoja ja jotka ovat toki myös omilla tavoillaan kauniita. Minkään teeman kasaaminen näistä on kyllä tuhoon tuomittu yritys :D

Vierailija
6/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuusessa oli viime vuonna oma leipomia pipareita ja toffeeta, valot ja satiininauhaa. Päätän hetken mielijohteesta mitä laitan, noi syötävät on sillai kivoja et ne ei jää nurkkiin pyörimään ku vähän tilaa.

Koristeita saa alkaa syömään toki vasta aaton jälkeen ni ei oo ihan naku jo jouluna 😅

Tänä vuonna vois laittaa vaikka Marianne karkkeja ja Itsetehty nauha, punavalkoinen tai jotain..

Vierailija
7/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eri teemavärejä eri vuosina, olen hyvin minimalistinen joulukoristelija. 

Ei meilläkään koko talo ole koristeiden peitossa. Nythän oli pelkästä kuusesta sitä paitsi kyse ja siinä vuosittain vaihtuvista väreistä. Joulun koristeluista meillä näkyvin on joulukuusi. Joissakin ikkunoissa on jouluvalot, muutama tonttukoriste sekä porraspäässä kuusi valoineen.

Vierailija
8/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut koskaan joulukuusta.

Vierailija
9/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla ideaa riemunkirjavan sijaan. Ehkä tänä jouluna. Vaaleanpunaiset pallot olisivat söpöt.

Ne on kyllä söpöt. Niillä saisi myös mustasta kuusesta hienon näköisen.

Vierailija
10/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin sitten mustan muovikuusen. :D Mietin, että siihen voisi laittaa vaaleita palloja esim. aloituksessa mainitut shampanja ja himmeä kulta. 

Vierailija
11/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli aina kultatähtiset jouluverhot ja kultaiset joulu koristeet sitten punaiset ja kynttelikkö . Pöytäliina samaa kuin verhot . Muut uskonnot oikein kieltää Jeesuksen syntymän joten sitä pitää oikein korostaa . Maria Josef . Pilkkaajat ei pelastu .

Vierailija
12/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää leipoa tuhat joulutähteä Betlehemin tähti ja ilon tuojan muistoksi pipareita ja pullaa. Voi tietysti laittaa pihalle ylimääräiset koristeet .

Vierailija
13/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oikeasti edelleen kuluttaa maanisesti ja ostaa uutta tavaraa, vaikkei tarvi?

Vierailija
14/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on mahdollisimman oikean näköinen tekokuusi. Varastossa ei ole tilaa useille eri koristesarjoille.

Vierailija
15/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Panostan laadukkaisiin koristeisiin. Nämä on joko luonnonmateriaaleista tai arvokkaita antiikkikoristeita.

Maailma ei tarvitse yhtään lisää muovikrääsää ja ylikulutusta.

Vierailija
16/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhat samat punainen ja kulta joulun väreinä, kuusi on sellainen 90cm vihreä tekokuusi kun oikea ei mahdu sisälle. Itselle kuusi ei ole se suurin joulukoristelu kun mulla on valoja ympäri kämppää ja pihaa, joka ikkunalla tähti tai joku muu nätti valokoriste, kaikki verhot, tyynyt ja pöytäliinat vaihtuu joulutekstiileihin, joka taso täynnä joulukrääsää :D Voi siis sanoa että olen vahvasti jouluihminen, nytkin odotan vaan että päästään halloweenin yli ja voi ruveta koristelemaan :D

Vierailija
17/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joka vuosi vaihda, nyt on menty pari joulua vaaleanpunaisilla ja mustilla koristeilla.

Vierailija
18/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikausia jo miettinyt tekokuusen hankintaa, mutta edelleen ostan oikean kuusen.

Kuusi on vuosien saatossa kutistunut. Nykyään se on pieni ja tuuhea, Juttu-jakkaran päälle viritelty kuusi, jossa ei ole enää kynttilöitä vaan ne sellaiset retro-valot, joista oli täällä joskus keskustelukin.

https://www.lighting-gallery.net/gallery/albums/userpics/10460/normal_D…

Vierailija
19/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin kerran teemaväriä kun lapset oli pieniä. Teoriassa suostuivat mutta kun koristelun aika tuli, ja niitä sinisiä ja hopeisia koristeita oli laitettu, katsoivat mua ihan järkyttyneenä kun tajusivat että olin tarkoittanut että niitä ”vanhoja” eli ”oikeita“ koristeita ei laitettaisi. No siitä sitten ne kaikki koristeet esille hakemaan, ja kuusen koristaminen jatkui.

Vierailija
20/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyskirjassa lukee kirjoitti:

Ennen oli aina kultatähtiset jouluverhot ja kultaiset joulu koristeet sitten punaiset ja kynttelikkö . Pöytäliina samaa kuin verhot . Muut uskonnot oikein kieltää Jeesuksen syntymän joten sitä pitää oikein korostaa . Maria Josef . Pilkkaajat ei pelastu .

Uskontotiedettä hieman opiskelleena kysyisin, että mitkä ovat ne ”muut uskonnot” jotka kieltävät Jeesuksen syntymän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän