Masennuksesta
Nyt tuntuu siltä että tarviin lääkkeet tähän masennus tilaan..
Kertokaa miten teillä on masennus alkanut? Kuinka nopeesti lääkkeen alotuksen jälkeen on mieli parempi?
Mitä mun täytyy lääkärissä sanoa?
Oon niin hukassa..
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:57"]Kiitos 6. Vastauksesta.. mulla on että sydän hakkaa ja tuntuu että olis iso möykky rinnassa.. kainalot hikoo, ahdistaa ja pelottaa..
[/quote]
Kuulostaa hyvinkin tutulta :/ Omiin oireisiin ja kokemuksiin pohjaten veikkaisin että on ahdistusta ja paniikkia. Ei kannata liikaa säikähtää niitä oireita, ne ei oo hengenvaarallisia, vaikka tuntuukin tosi pahalta.
Sitten kun pääset lääkäriin, kannattaa varmaan etukäteen kirjottaa omia tuntemuksia ja oireita ylös, niin on lääkärin helpompi tarkastella tilannetta, eikä sullakaan ole niin suurta painetta muistaa sanoa kaikkea :)
T. 6
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:57"]Kiitos 6. Vastauksesta.. mulla on että sydän hakkaa ja tuntuu että olis iso möykky rinnassa.. kainalot hikoo, ahdistaa ja pelottaa..
[/quote]
Kuulostaa hyvinkin tutulta :/ Omiin oireisiin ja kokemuksiin pohjaten veikkaisin että on ahdistusta ja paniikkia. Ei kannata liikaa säikähtää niitä oireita, ne ei oo hengenvaarallisia, vaikka tuntuukin tosi pahalta.
Sitten kun pääset lääkäriin, kannattaa varmaan etukäteen kirjottaa omia tuntemuksia ja oireita ylös, niin on lääkärin helpompi tarkastella tilannetta, eikä sullakaan ole niin suurta painetta muistaa sanoa kaikkea :)
T. 6
Masennus on kyllä surullinen sairaus. Läheiselläni on myös masennus, itsellänikin herkkyys sille perinnöllisesti. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta joka myös aiheuttanut masennusoireita, aina kun lääkitys ei riitä niin en meinaa päästä sängystä ylös ja itkettää, sekä hermot menee herkästi. Joten ymmärrän kyllä jollain tapaa miten kamala sairaus masennus on. Suosittelen kyllä kaikkia hakemaan apua jos yhtään sille tuntuu, ei siitä koskaan mitään haittaakaan ole.
Lääkkeiden suhteen olen siinä mielessä "kielteinen", että vaikka tiedän että toisille ne auttavat ja niistä on hyötyä, niin hyvin moni syö niitä turhaan ja aloittaa lääkkeet liian nopeasti. Siis kun niin herkästi niitä ollaan heti tunkemassa kouraan tai ei jopa anneta pelkkää terapiaa ilman lääkkeitä, mikä on kyllä täysin väärin jos totta (näin olen kuullut?). Terapia kun useilla auttaa jo pelkästään todella paljon, joten joskus sekin riittää ilman että tarvitsee edes lääkkeitä syödä. Toki ei lääkkeiden syömisessä mitään väärää ole tietenkään, toivoisin vain että tässä yhteiskunnassa annettaisiin apua myös muutoin kuin mikä on "helpointa" eli heti vain pillerit kouraan. Monille kilpirauhaspotilaillekin kun ollaan tunkemassa ensin masennuslääkkeitä... Ei kait ne auta jos ongelma muualla. Toivoisin vain että masennukseen sairastuvat saadaan hoidettua ja että jokainen voisi nauttia ja iloita elämästä, vailla negatiivisia vaikutuksia ja surullisia ajatuksia.
Kiitos 6. Vastauksesta.. mulla on että sydän hakkaa ja tuntuu että olis iso möykky rinnassa.. kainalot hikoo, ahdistaa ja pelottaa..