Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään, jolle EI ole tullut aknea e-pillerien lopettamisesta?

Vierailija
29.10.2014 |

Niin, otsikon kysymys. Kiinnostaisi tietää, onko edes pientä mahdollisuutta säästyä ihon menemiseltä huonoon kuntoon e-pillerien lopettamisen jälkeen. Pelottaa :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut. Itse asiassa pillereiden lopetuksesta ei tullut juuri mitään "oireita".

Vierailija
2/21 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut muuta eroa kuin kuukautisten säännöllistymisen pillerien jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullu mitään oireita kerran menkat tais tulla vähän myöhässä.

Vierailija
4/21 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollu kyllä mitään "oireita" niiden lopettamisen jälkeen, pelkkiä positiivisia :D pillereitä ku söi, niin mulla oli maha sekaisin joka päivä, heti ku lopetti Nii ei mitään ongelmaa enää :D iho oli paremmassa kunnossa lopettamisen jälkeen.

Vierailija
5/21 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ite syönyt nyt 2.5 vuoteen hormonaalista ehkäisyä. Olen 26-vuotias ja nyt ihan parin kuukauden sisään iskenyt akne. Kärsin myös nuoruusiässäni lievästä aknesta. Eli meinaan, että se akne olis saattanut iskeä vaikkei pillereitä olis koskaan syönytkään ..  :-)

Vierailija
6/21 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei ollut aknea ennen pillereitä, eikä nyt lopettamisen jälkeenkään. Huomasin kyllä, että ihoni oli entistä kuivempi kun käytin e-pillereitä. Nyt ei ole enää niin kuiva.

Vierailija
7/21 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pillereitä 15v ja lopetin. Ainoa asia mitä tapahtu oli, että tulin raskaaksi. Ei muita sivuoireita

Vierailija
8/21 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mitään kun en ollut enää murrosikäinen. Mutta jokapäiväinen itkeminen ja raivokohtaukset loppui pillerien käytön jälkeen kuin seinään.

Vierailija
9/21 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Itselleni ei tullut pillereiden lopettamisesta mitään iho-oireita, toki olen ollut siinä mielessä onnekas että edes teini-iässä en pahemmin kärsinyt finneistä. Mielialaa lopettaminen hiukan sekoitti, mutta sekin tasoittui aika nopeasti.

Sen verran aiheesta poikkean, että ei kannata luottaa sokeasti e-pillereiden ehkäisytehoon. Olin syönyt 2,5vuotta Zoely merkkisiä pillereitä, kun tein raskaustestin yhden viikon pahoinvointien jälkeen, ja positiivistahan se järkytyksekseni näytti. Gynellä sitten selvisi että viikkoja oli jo huimat 18+5. Kohtuni on niin "takana" ettei ulos päin olisi ikinä uskonut olleeni niin pitkällä, sillä vatsa ei ollut kasvanut yhtään, oikeastaan päinvastoin, painoni vain tippui tänä aikana. Olen aina ottanut pillerit erittäin tarkasti, lähes aina tunnilleen, enkä ole ikinä yhtään pilleriä unohtanut ottaa, enkä myöskään ole käyttänyt mitään lääkitystä joka olisi tämän takana. Lisäksi myös menkat tulivat normaalisti kun söin pillereiden "välitabletit". Ei siinä, lapsi olisi ollut tervetullut, vaikka emme olleet sitä millään tasolla suunnitelleet. Luonto päätti kuitenkin toisin rv20 :'(

Vierailija
10/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että on niitäkin onnekkaita, jotka eivät ole saaneet mitään pahoja oireita :) Ehkä mäkin uskallan lopettaa ja kokeilla onneani joskus lähitulevaisuudessa. Olisin niin onnellinen jos pääsisin eron noista hormoneista. T: ap

Vierailija
11/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut, vaikka nuorempana muutamankin kerran lopetin Dianenovat.

Vierailija
12/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsinyt minäkään pillerien lopettamisesta mitenkään. Ei ihomuutoksia tai muitakaan oireita :)

Vierailija
13/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin tulee, jos ei ole ollut sellaista ongelmaa ennen pillereiden aloittamistakaan. Todennäköisesti tulee jos on ollut.

Vierailija
14/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut. Mutta positiivista muutosta tapahtui paljonkin :)

Vierailija
15/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko sanoa, mistä toi aknen ilmestyminen johtuu?:/ Onko mahdollista, että iho menee pillerien lopettamisen jälkeen huonoon tai jopa todella huonoon kuntoon, vaikka aina aikaisemmin olisi ollut hyvä iho?:(

Vierailija
16/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla lopettaa koska mulla oli paha akne ennen pillereitä

Vierailija
17/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:23"]

Osaatteko sanoa, mistä toi aknen ilmestyminen johtuu?:/ Onko mahdollista, että iho menee pillerien lopettamisen jälkeen huonoon tai jopa todella huonoon kuntoon, vaikka aina aikaisemmin olisi ollut hyvä iho?:(

[/quote]

No ei tule menemään. Aknen ilmestyminen johtuu omasta hormonitoiminnasta ja ihon reagoimisesta siihen, joka palautuu samaksi kuin aiemminkin on ollut. Tukkaa voi lähteä, mutta se palautuu myöhemmin myös.

Vierailija
18/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hyvä iho ennen pillereiden aloittamista, ja lopettamisen jälkeen ei tullut aknea. Iho on selvästi rasvaisempi ja muutamia pieniä näppylöitä on välillä (ennen ei ollut mitään).  Myös hiukset rasvoittuu tosi nopeasti verrattuna aikaan kun söin pillereitä.

Nämä ovat ainoat "oireet" lopettamisesta, muuten kokemukset ovat positiivisia. Mieliala paljon parempi, enää en itke joka asiasta.

Vierailija
19/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hiukset rasvoittuu nopeammin kuin ennen. Mutta muita oireita ei tullut, ja eiköhän tämäkin ole ohimenevää.. :) ja yli 10v söin pillereitä.

Vierailija
20/21 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut. Olen lopettanut pillerit kaksi kertaa, kummallakaan kerralla ei tullut iho muutoksia. Aloittaessa tuli muutama iso finni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän