Terveydenhuollossa työskenteleville kysymys
Luotatteko itse tietosuojaan miten täydellisesti? Jos hlö jonka et missään nimessä halua tietävän asioistasi työskentelee samassa yksikössä johon pitäisi mennä psykologin ajalle puimaan asioita, uskallatko mennä? Itse pitäisi mennä työterveyteen ja tuntuu niin epämukavalta jotenkin... Vaikka toki tiedän ammattietiikan jne. mutta silti! Mut ei viitsisi omalla rahallakaan mennä muualle!
Kommentit (6)
En luota. Ennen oli mahdollisuus käyttää opiskelijaa tuttujen tietojen kaivuussa. Opiskelijalta hyväksyttiin harjoittelu ihan satunnaisia nimihakuja käyttäen ja silloin saattoi ehdottaa tutun nimeä. Aina löytyy ns porsaan mentäviä reikiä. Ja olen kuullut myös puhetta asioista, jotka kuuluvat vaitiolovelvollisuuden piiriin. Itse en ole näihin syyllistynyt. Muistissani on edelleen joitain, mitä en kuitenkaan levitä.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen vastaanotolla työterveydessä ja ikinä en ole nähnyt psykiatrin tekstiä. Muita lähetteitä yms. pyörittelen käsissäni mutta en näitä. Tietysti näen jos haluan mennä jonkun tietoihin katsomaan jotakin, mutta niin typerä en ole. Eikä kiinnosta muiden asiat.
Psykologi ja psykiatri ovat kaksi eri ammattia.
Jos käy psykologin vastaanotolla se ei tarkoita samaa, kuin kävisi psykiatrin vastaanotolla.
Psykologi ei voi esimerkiksi määrätä mitään lääkkeittä. Hänellä ei ole reseptin kirjoitus oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen vastaanotolla työterveydessä ja ikinä en ole nähnyt psykiatrin tekstiä. Muita lähetteitä yms. pyörittelen käsissäni mutta en näitä. Tietysti näen jos haluan mennä jonkun tietoihin katsomaan jotakin, mutta niin typerä en ole. Eikä kiinnosta muiden asiat.
Jos työskentelet työterveydessä, niin kuinka et tiedä psykiatrin ja psykologin eroa?
Tottakai sä meet vastaanotolle. Pikku kaupungeissa tämä on normaalia, että tuttuja on jokapaikassa töissä.
En ole harhainen, tietysti luotan. Kaikki tarvitsevat joskus apua, on viisautta hakea sitä, eikä jäädä pyörittelemään asioita yksin ja pahentaa asioita vain siksi, että joku ehkä saa tietää, että olen inhimillinen ihminen.