Tänään menossa ihotautilääkärille näyttämään paria luomea. Milllainen luomi on osoittautunut melanoomaksi?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mikä on Pferin ex-työläinen?
Läppäri jumittaa.
PFIZERIN ex-työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin minun kohdallani lääkärit ovat osanneet heti sanoa sen, että tarvitaanko koepala vai ei. Kaksi ensimmäistä palaa olivat jotain syyläntapaisia, mutta kolmas kerta toden sanoi: Levy epiteeli karsinooma. Leikattiin kaksi vuotta sitten ja nyt tulee pian kutsu lopputarkastukseen. Ainakin tähän mennessä on todettu leikkauksen onnistuneen ja kaiken olevan hyvin.
Kyllä. Esim. mustat tai lähes mustat lähetetään automaattisesti patologille, vaikka niissä silmin ei näkyisi yhtään mitään.
Nuo pienet siistit mustat tai lähes mustat luomet ovat kuulemma myös petollisia, sillä ne eivät välttämättä anna alussa yhtään mitään varoitusmerkkiä ja silti siinä luomessa siis on jo melanooma. Siksi ne mustat kantsii poistattaa ihan vain varmuuden vuoksi.
Melanooman nimihän on saksaksi "musta tauti".
Pelkkä se musta tai lähes musta väri on jo ikäänkuin itsessään hälytysmerkki, vaikka olisi kuinka pieni ja symmetrisen siisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli nopeasti kauhea, tumma luomi otsaan. Säikähdin. Mummo kuoli melanoomaan.
Muistin erään asian jonka Pferin ex-työläinen oli paljastanut:
Tämä hoito on 10 000 tehokkaampi syöpähoito kuin syöpälääkkeet:
3 krt päivässä purista vesilasiin sitruunamehua ja lisää 1 tl ruokasoodaa. Siinä se.
Käytin tuota hoitoa muutaman kk ja luomi hävisi.
Päättelin, että se oli pahanlaatuinen, koska mikään muu luomi ei hävinnyt.
Sain koiraltani jalasta patin pois samalla kuurilla.
Ei ole pakko uskoa, mutta tämä on totta.
Ottakaa heti talteen tämä viesti.
Tsemppiä ja pikaista paranemista.
Eiköhän tämä ole jotain biologiaa ja kemiaa ym. jne. Ei mystiikkaa.
Onkohan siitä sekoituksesta tarkoitus tulla niin sanotusti tahnamainen?
Se pitää juoda.
Ei.
Se on kirpeää ja kuplivaa. Sekotin sitä appelsiinituoremehuun. Syöpäsolu on rikollinen, mutta heikko solu.
Tuo juoma korjaa elimistön happo-emästasapainon ihanteelliseksi, siinä eivät rikolliset solut viihdy.
Kemiaa.
Ei siinä ainakaan mitään menetä enää.
Ystäväni sai uskomattoman reakton: kulki vessassa, nestettä tuli hirveästi ja hän piristyi niin, ettei juuri nukkunut.
Mulle ei tullut mitään tuollasta, mutta luomi hävisi.
Kiitos kun tarkensit. Mä nimittäin ihan oikeesti luulin, että sitä seosta pitää jotenkin sivellä tai levittää esim. luomeen. Mutta siis seos juodaan ja tämä on nyt selvä. Illanjatkoja!
Mikä sitruunassa tehoaa syöpään?
Voiko pelkkää sitruunaa syödä? Mikä hyöty on tolla ruokasoodalla??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli nopeasti kauhea, tumma luomi otsaan. Säikähdin. Mummo kuoli melanoomaan.
3 krt päivässä purista vesilasiin sitruunamehua ja lisää 1 tl ruokasoodaa. Siinä se.
Se pitää juoda.
Ei.
Se on kirpeää ja kuplivaa. Sekotin sitä appelsiinituoremehuun. Syöpäsolu on rikollinen, mutta heikko solu.
Tuo juoma korjaa elimistön happo-emästasapainon ihanteelliseksi, siinä eivät rikolliset solut viihdy.
Kemiaa.
Ystäväni sai uskomattoman reakton: kulki vessassa, nestettä tuli hirveästi ja hän piristyi niin, ettei juuri nukkunut.
Kiitos kun tarkensit. Mä nimittäin ihan oikeesti luulin, että sitä seosta pitää jotenkin sivellä tai levittää esim. luomeen. Mutta siis seos juodaan ja tämä on nyt selvä. Illanjatkoja!
Kiitos samoin! <3
Vierailija kirjoitti:
Itsellä luomi kipeä, turvonnut ja siihen ympärille on kertynyt mustelma 😬 Oon pari viikkoa venannut ja toivonut että paranis itsestään mutta kai tuolle pitäs aika varata.
Tosin tajusin että tuo tuli ehkä samaan aikaan kun ostin uudet lakanat jotka olis pitänyt pestä ennen käyttöä. Niissähän voi olla ties mitä myrkkyjä kun jostain aasian halpatuotantomaista kuljettavat.
On myös alaselässä eli ei sinne ainakaan mikään aurinko ole paistanut. Toivottavasti on vaan joku allerginen reaktio tai jotain, perseestä.
Mulla oli tuollainen, mutta ilman mustelmaa. Se jotenkin turposi ja repesi. Todella outo.
Mutta verta ei tullut (ainakaan paljon, kun en muista). Verekkyys on vaaraksi.
En edes muista, missä se oli. Siitä on muutama vuosi. Se kuivui.
Puolisolla ihon värinen patti jalkapohjassa.
Hoidettiin syylänä, kunnes hän leikkautti sen pois, koska vaivasi ja kasvoi sitkeästi uudelleen.
Osoittautui melanoomaksi ja jalasta piti veistää pois iso kimpale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitää juoda.
Ei.
Kemiaa.
Ei menetä mitään. Ellei sitten kuvittele että tuollaiset poppakonstit yksinään toimisi ja voisi unohtaa modernin lääketieteen.
Mikä yhteys melanoomalla ja imusolmukkeilla? Onko sitten levinnyt? Imusolmukkeita myös kainalossa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitruunassa tehoaa syöpään?
Voiko pelkkää sitruunaa syödä? Mikä hyöty on tolla ruokasoodalla??
Sooda varmaan muuttaa elimistöä happamasta emäksiseksi.
Miten ihmeessä pääsit ihotautilääkärille? Sinnehän tarvitaan tk-lääkärin lähete, eikä tk-lääkärille pääse ellei ajanvarauksesta vastaava hoitsu päästä. Ainakaan Helsingissä ei saa aikaa siihen, että menisi näyttämään luomia!
Ihotautilääkärille pääsee kyllä suoraan yksityiselle, jos on valmis pulittamaan noin 150 euroa.
Mä menin suoraan yksityiselle Mehiläiseen.
t. se, jolta poistettiin 5 mustaa pientä muuttumatonta iät ajat ollutta luomea, joista yhdessä olikin yllärinä melanooma.
!? kirjoitti:
Mikä yhteys melanoomalla ja imusolmukkeilla? Onko sitten levinnyt? Imusolmukkeita myös kainalossa?
Joo, siis jos melanooma on jo levinnyt siitä luomesta ympäri kehoa, niin silloin ne imusolmukkeet liittyy siihen. En kyllä tiiä miten.
Melanooma on siitä vittumaisin ihosyöpä, että se lähettää jopa etäispesäkkeitä ympäri kehoa, mikäli sen annetaan muhia iholla. Siksi on tosi tärkeetä saada leikattuu se melanooma veke, ennenkuin se ehtii lähetellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
!? kirjoitti:
Joo, siis jos melanooma on jo levinnyt siitä luomesta ympäri kehoa, niin silloin ne imusolmukkeet liittyy siihen. En kyllä tiiä miten.
Melanooma on siitä vittumaisin ihosyöpä, että se lähettää jopa etäispesäkkeitä ympäri kehoa, mikäli sen annetaan muhia iholla. Siksi on tosi tärkeetä saada leikattuu se melanooma veke, ennenkuin se ehtii lähetellä mitään.
Kehossa on kaksi kuljetusjärjestelmää, jotka kattavat lähes koko kehon. On verenkierto sekä imusuonisto. Verisuonistossa kulkee tietysti veri, kun taas imusuonistossa kulkee kudoksiin jäänyt neste sekä muita hiukkasia. Verenkiertoa ja imusuonistoa voi siis ajatella kehon bussilinjoina, joilla kulkee kaikenlaista matkustajaa.
Syöpäkasvaimesta syöpäsolut tunkeutuvat veri- ja imusuoniston kyytiin ja leviävät sitä kautta kehon eri osiin ja elimiin. Ei siis vainmelanooma vaan muunkinlaiset syövät käyttävät näitä reittejä.
Imusuoniston risteyskohdat ovat imusolmukkeet. Syöpäleikkauksissa niistä voi usein löytyä etäispesäkkeitä, joten siksi leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä pääsit ihotautilääkärille? Sinnehän tarvitaan tk-lääkärin lähete, eikä tk-lääkärille pääse ellei ajanvarauksesta vastaava hoitsu päästä. Ainakaan Helsingissä ei saa aikaa siihen, että menisi näyttämään luomia!
Jos on yksi epäilyttävä luomi, siitä voi ottaa kuvan ja laittaa Maisan kautta lääkärille julkisella puolella Helsingissä. Vastauksen saa 3 päivässä. Tässä ohjeet.
https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveydenhoito/tervey…
Jos on kiireellisen oloinen ihomuutos, jonka tietää jo haluavansa pikapikaa pois, kannattaa mennä yksityiselle. Siellä yleensä voidaan myös toimenpide (luomenpoisto) suorittaa heti tai lähiaikoina, tästä voi jo yrittää sopia puhelun aikana.
Jos on paljon luomia ja haluaa ihostaan yleiskuvan, sitten joillakin yksityisillä lääkäriasemilla Helsingissä on myös sellaisia luomihoitajia, jotka tarkistavat koko ihon ja näyttävät mitä luomia kannattaa seurata ja kenties näyttää lääkärille. Näillä paikoilla voi olla joskus tarjoushintoja tuollaiseen luomitarkastukseen eikä ne perushinnatkaan päätä huimaa, n. 60-80 euroa, jos aika 30 min.
Kyllä ainakin minun kohdallani lääkärit ovat osanneet heti sanoa sen, että tarvitaanko koepala vai ei. Kaksi ensimmäistä palaa olivat jotain syyläntapaisia, mutta kolmas kerta toden sanoi: Levy epiteeli karsinooma. Leikattiin kaksi vuotta sitten ja nyt tulee pian kutsu lopputarkastukseen. Ainakin tähän mennessä on todettu leikkauksen onnistuneen ja kaiken olevan hyvin.