Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikea uskovainen on täysin tunteeton.

Vierailija
29.10.2014 |

Raamattu opettaa, että kaikki inhimilliset tunteet ovat saatanasta. Rakkaus, ilo, nautinto, suuttumus, suru, pettymys, pelko jne. Jos tuntee tunteita, on pyydettävä heti anteeksi Jumalalta. Muuten ei saa armoa eikä pääse taivaaseen. Jumala haluaa ihmisen olevan sisältä kuollut. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, sekä tuomitsemaan kärkkäämmin ns. "huonompia" lähimmäisiä.

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:41"]

Uskonto saa hyvät ihmiset tekemään pahoja asioita.

[/quote]

Vierailija
22/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Totta. Muslimimaissakaan moni ei varmaan haluaisi kivittää avionrikkojia ellei "pyhä" kirja siihen kehottaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:25"]

Juuri päinvastoin opettaa sana. Uskova ihminen on hengen viemä eikä itsekään tiedä mistä se puhaltaa. Iloittaa siellä kehoitetaan sekä rakastamaan jopa vihollisiaan. Ilman tunteita niitä vaikea tehdä.

Ja sen lisäksi varoitetaan harhaoppisten höpinöistä.

[/quote]

Vai rakastaa :\ 

"Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

Vierailija
24/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:45"]

Totta, sekä tuomitsemaan kärkkäämmin ns. "huonompia" lähimmäisiä.

[/quote]

[/quote]

Jos te näin määritätte sen minkälainen on oikea uskovainen, niin todellakin, metsään menee.

Jumala käskee: rakasta Häntä ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Eli pilkottuna: rakasta itseäsi, koska jos inhoat itseäsi ja rakastat lähimmäistäsi kuin itseäsi, inhoat siinä myös lähimmäistäsi (eli muita ihmisiä). Rakasta itseäsi ja halua itsellesi hyvää (ja tähän kuuluu normaalit tunteet, ilon, rakkauden jne. kokeminen, myös suru, vihastuminen jne. kun siihen on aihetta), niin haluat sitä myös muille. Ja Raamattu sanoo, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Rakasta siis ihmistä -itseäsi ja muita- niin täytät myös Jumalan pyynnön rakastaa häntä itseään. Ei kovinkaan hankalaa.

Jeesus myös sanoi, että itke itkevien kanssa ja iloitse iloitsevien kanssa. Eli siis, ihan sitä normaalia ihmisyyttä ja empatiakykyä.

Terv. uskovainen, mutta kirkosta vieraantunut ja kaikenmaailman hörhöilylahkoja tai tiukkapipoilufundamentalismia inhoava onnellinen ja iloinen ihminen (löysitkö ap tunneilmaisuja tekstistäni?)

Vierailija
25/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattuhan opettaa, että suurin on rakkaus. Rakkaus on jopa suurempi kuin usko ja suurempi kuin toivo. Suurin on rakkaus.

Vierailija
26/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:25"]

Juuri päinvastoin opettaa sana. Uskova ihminen on hengen viemä eikä itsekään tiedä mistä se puhaltaa. Iloittaa siellä kehoitetaan sekä rakastamaan jopa vihollisiaan. Ilman tunteita niitä vaikea tehdä.

[/quote]

Vai rakastaa :\ 

"Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
[/quote]

Tuo "tuli" viittaa Pyhään Henkeen ja eripuraisuus oli väistämätön seuraus, kun joku juutalaisperheen jäsen kääntyy kristityksi.

Vierailija
27/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo rakkaus sitä ja rakkaus tätä läpäläpä, pelkkää puhetta monesti. Sanahelinä on ri asia kuin kokea ihmisenä hyväksyntää.

Vierailija
28/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*eri asia

t.13

Vierailija
29/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:25"] Juuri päinvastoin opettaa sana. Uskova ihminen on hengen viemä eikä itsekään tiedä mistä se puhaltaa. Iloittaa siellä kehoitetaan sekä rakastamaan jopa vihollisiaan. Ilman tunteita niitä vaikea tehdä.  Ja sen lisäksi varoitetaan harhaoppisten höpinöistä. [/quote] Vai rakastaa :\  "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta." [/quote] Tuo "tuli" viittaa Pyhään Henkeen ja eripuraisuus oli väistämätön seuraus, kun joku juutalaisperheen jäsen kääntyy kristityksi.

[/quote]

No selitä mulle tämän merkitys

Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

Vierailija
30/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten olen tunteeton.

Vierailija
31/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Uskonto, vallan halu ja moniin sisään rakennettu vahva oikeassa olemisen tarve. Uskonnon voi korvata sellaisessa tilanteessa vaikka poliittisella aatteella.

Henkilökohtainen usko taas vaikuttaa päinvastoin, kun usko pohjautuu rakkauteen ja nöyrtymiseen. Väittäisin, että nykyinen paavi edustaa sellaista, mitä kuka tahansa kirkkoisä olisi voinut edustaa, valta ei ole turmellut häntä. 

Vierailija
32/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala antaa ihmisen olla inhimillinen ihminen tunteineen. Mutta hän haluaa, että ihminen tajuaa olevansa vain 'liha' ja nojaavansa pelastuksessaan yksin Jeesuksen sovitustyöhön. Ihminen saa sen kautta syntinsä anteeksi ja yhteyden Jumalaan. Ei suinkaan sitä kautta, että käyttäytyy ja ajattelee mahdollisimman kivettyneesti.

Vierailija
33/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat kyllä osaavat PUHUA siitä rakkaudesta. Että näin ja näin Raamattu opettaa.

Vierailija
34/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:01"]

Joo rakkaus sitä ja rakkaus tätä läpäläpä, pelkkää puhetta monesti. Sanahelinä on ri asia kuin kokea ihmisenä hyväksyntää.

[/quote]

Kaikista huojentavin tunne on se, kun saat tuntea ihmisenä Jumalan hyväksyvän sinut kaikista toimistasi huolimatta. Sen jälkeen on helppoa tuntea rakkautta kaikkia muitakin kohtaan. 

Vierailija
35/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeeta olla uskossa, on vaikeeta antaa anteeksi, on vaikeeta tulla toimeen vihantunteitteitten kanssa, on vaikeeta pyytää anteeksi, on vaikeeta rakastaa, en osaa autaa romanikerjäläisiä MITENKÄÄN, on vaikeeta jos joku ei halua antaa mulle anteeksi, on vaikeeta riidellä rakentavasti, on vaikeeta ottaa puheeksi jotain tärkeetä asiaa. Anteeksiantaminen vasta vaikeeta onkin. Mä en osaa näitä juttuja! En osaa ees kirjottaa näköjään. TV7 on aika karsea, uskovat istuu omissa porukoisssan ykköset päällä joissakin kokouksissa. Mä en jaksa, miten päin tässä olis.

Vierailija
36/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:35"]

Hengen hedelmiä ovat rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, itsensä hillitseminen..

Jeesus sanoo, vihastukaat, mutta älkäät syntiä tehko. Vihastua saa aiheesta, mutta raivoaminen yms. on väärin.

Rakasta lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi.

Vieläkin minä sanon: iloitkaa.

Jos asia kiinnostaa enemmän, niin lue Rakkauden Korkea Veisu, eli Laulujen Laulu.

[/quote]

Kukas se paiskoi pöytiä temppelissä ja raivoissaan ajoi ihmisiä ulos? Taisi kutsua "kyykäärmeen sikiöiksi", jos oikein muistan....

Vierailija
37/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:45"]

On vaikeeta olla uskossa, on vaikeeta antaa anteeksi, on vaikeeta tulla toimeen vihantunteitteitten kanssa, on vaikeeta pyytää anteeksi, on vaikeeta rakastaa, en osaa autaa romanikerjäläisiä MITENKÄÄN, on vaikeeta jos joku ei halua antaa mulle anteeksi, on vaikeeta riidellä rakentavasti, on vaikeeta ottaa puheeksi jotain tärkeetä asiaa. Anteeksiantaminen vasta vaikeeta onkin. Mä en osaa näitä juttuja! En osaa ees kirjottaa näköjään. TV7 on aika karsea, uskovat istuu omissa porukoisssan ykköset päällä joissakin kokouksissa. Mä en jaksa, miten päin tässä olis.

[/quote]

Lisään: yhtä juttua olen kuitenkin oppinut, nimittäin luottamaan Jumalaan, kävi miten kävi. Jumalan rauha on totta. Noi muut edellämainitut on vaikeita, en osaa.

Vierailija
38/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:45"]

[/quote]

Oletko ajatellut, että ehkä et ole uskossasi vielä 'perillä' vaan sinun tulisi pyytää johdatusta niin että saisit löytää Jumalan, aidosti, ei niin kuin joku ihminen sen haluaa määritellä. Voi olla vaikea erottaa, kuka puhuu aidosta uskosta kumpuavasti ja kuka teoretisoiden ja luullen olevan oikealla tiellä.

Vierailija
39/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/43 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain perää on ap:n mystisessä aloituksessa siinä mielessä että joissain hyvin erikoisissa ryhmissä negatiivisia tunteita pidetään syntinä ja saatanallisina, esim pelko, suuttumus, turhautuminen, epäily. Mutta jos lukee Raamatusta niin esimerkiksi Jeesus läpikäy monenlaisia tunteita, itkee, raivoaa ruoskan kanssa ja heittelee huonekaluja, osoittaa sääliä, rakkautta ja empatiaa ihmisille. En muista nauraako hän missään kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi