Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikea uskovainen on täysin tunteeton.

Vierailija
29.10.2014 |

Raamattu opettaa, että kaikki inhimilliset tunteet ovat saatanasta. Rakkaus, ilo, nautinto, suuttumus, suru, pettymys, pelko jne. Jos tuntee tunteita, on pyydettävä heti anteeksi Jumalalta. Muuten ei saa armoa eikä pääse taivaaseen. Jumala haluaa ihmisen olevan sisältä kuollut. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:45"]

On vaikeeta olla uskossa, on vaikeeta antaa anteeksi, on vaikeeta tulla toimeen vihantunteitteitten kanssa, on vaikeeta pyytää anteeksi, on vaikeeta rakastaa, en osaa autaa romanikerjäläisiä MITENKÄÄN, on vaikeeta jos joku ei halua antaa mulle anteeksi, on vaikeeta riidellä rakentavasti, on vaikeeta ottaa puheeksi jotain tärkeetä asiaa. Anteeksiantaminen vasta vaikeeta onkin. Mä en osaa näitä juttuja! En osaa ees kirjottaa näköjään. TV7 on aika karsea, uskovat istuu omissa porukoisssan ykköset päällä joissakin kokouksissa. Mä en jaksa, miten päin tässä olis.

[/quote]

Oletko ajatellut, että ehkä et ole uskossasi vielä 'perillä' vaan sinun tulisi pyytää johdatusta niin että saisit löytää Jumalan, aidosti, ei niin kuin joku ihminen sen haluaa määritellä. Voi olla vaikea erottaa, kuka puhuu aidosta uskosta kumpuavasti ja kuka teoretisoiden ja luullen olevan oikealla tiellä.
[/quote]

Mitäköhän toi "aidosti" tarkoittaa? Mun mielestä kaikki kumpuaa siitä luottamuksesta ja rauhasta. Siis vaikka ei ns. osaakaan noita juttuja eikä enää yritä niitä väkisin. Mut luotan siihen, että tilannekohtaisesti Jumala auttaa mua ja antaa mulle viisautta noissa jutuissa, joita en osaa. Anteeksi antaminen on se vaikein juttu, kun ihmisen sydän on niin katkeroituva ja haavoittuvainen.

t.13

Vierailija
2/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut uskovaiset kätkeytyvät raamatunlauseiden taakse eivätkä ole omia itsejään? Eivätkä ymmärrä kritiikkiä asiasta, koska uskovat olevansa aina oikeassa. Itse olen ollut tuollainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:38"]

Olet väärässä. Uskovissa ihmisissä on kaikenlaisia -sekä täysiä kusipäitä että myös normaalilla tunneälyllä ja empatiakyvyllä varustettuja ihmisiä (eli ei mitään uutta verrattuna mihinkään muuhunkaan ihmisryhmään). Mietipä vaikka millainen oli Äiti Teresa (kvg jos et tiedä) tai Veikko Hursti?

[/quote]

Oliko se Äiti Teresa tässä yhteydessä nyt se täysi kusipää ja Veikko Hursti normaalilla tunneälyllä ja empatiakyvyllä varustettu ihminen? Teresasta ainakin löytyy monenlaista tarinaa.. (kvg jos et tiedä :D )

Vierailija
4/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2

Vierailija
5/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni toi sukuumme tytön joka on uskovaispiireistä. Tytön isä on joku saarnaaja ja äiti muuten vaan aktiivinen rukouspiirin vetäjä tms. Eivät tee muuta työtä.

Tyttö on ihan kiva mutta vanhemmat ja koko  muu perhe täysin tunnekylmiä. Pitävät meitä ihan syntisinä. Emme edes käytä juuri koskaan alkoholia, emme kiroile emmekä muutenkaan käyttäydy sopimattomasti. Silti uskikset eivät puhu kanssamme,eivät tervehdi kadulla,eivät kiitä kun tarjoamme lounaan.He eivät ole kutsuneet meitä kylään mutta vanhempamme ovat kutsuneet heidät. Mietin vain että miksi on pakko olla noin äärimmäisen pösilöä käytöstä. Voisi edes sanoa kiitos tai hyvää päivää.

Vierailija
6/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:32"]

Jotain perää on ap:n mystisessä aloituksessa siinä mielessä että joissain hyvin erikoisissa ryhmissä negatiivisia tunteita pidetään syntinä ja saatanallisina, esim pelko, suuttumus, turhautuminen, epäily. Mutta jos lukee Raamatusta niin esimerkiksi Jeesus läpikäy monenlaisia tunteita, itkee, raivoaa ruoskan kanssa ja heittelee huonekaluja, osoittaa sääliä, rakkautta ja empatiaa ihmisille. En muista nauraako hän missään kohtaa.

[/quote]voi kuule...raamattu nimenomaan sanoo etta saa suuttua kunhan ei siita seuraa syntia.... be angry but sin not. Myoskin turhautuminen ,epaily, pelko ymca mainitaan raamatussa. Oletko koskaan todella lukenut? Raamattu myos sanoo etta Jumalasanoo " i know the frame of man...." tuo jo itsessaan osoittaa sinulle etta Jumala tietaa etta kaadumme.....Jumala ei odota mahdottomuuksia ihmiselta jonka han itse loi. 

Vierailija
7/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 02:53"]

Veljeni toi sukuumme tytön joka on uskovaispiireistä. Tytön isä on joku saarnaaja ja äiti muuten vaan aktiivinen rukouspiirin vetäjä tms. Eivät tee muuta työtä.

Tyttö on ihan kiva mutta vanhemmat ja koko  muu perhe täysin tunnekylmiä. Pitävät meitä ihan syntisinä. Emme edes käytä juuri koskaan alkoholia, emme kiroile emmekä muutenkaan käyttäydy sopimattomasti. Silti uskikset eivät puhu kanssamme,eivät tervehdi kadulla,eivät kiitä kun tarjoamme lounaan.He eivät ole kutsuneet meitä kylään mutta vanhempamme ovat kutsuneet heidät. Mietin vain että miksi on pakko olla noin äärimmäisen pösilöä käytöstä. Voisi edes sanoa kiitos tai hyvää päivää.

[/quote]eivat ole todellakaan uskovaisia.....kulissia pitavat.

Vierailija
8/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:23"]

Raamattu opettaa, että kaikki inhimilliset tunteet ovat saatanasta. Rakkaus, ilo, nautinto, suuttumus, suru, pettymys, pelko jne. Jos tuntee tunteita, on pyydettävä heti anteeksi Jumalalta. Muuten ei saa armoa eikä pääse taivaaseen. Jumala haluaa ihmisen olevan sisältä kuollut. 

[/quote]Grohom....missa muka raamattu opettaa moista? Inhimilliset tunteet saatanasta? Olet todella joko opettamaton tai vain todella erehtynyt.

Vierailija
9/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:25"]

Juuri päinvastoin opettaa sana. Uskova ihminen on hengen viemä eikä itsekään tiedä mistä se puhaltaa. Iloittaa siellä kehoitetaan sekä rakastamaan jopa vihollisiaan. Ilman tunteita niitä vaikea tehdä.

Ja sen lisäksi varoitetaan harhaoppisten höpinöistä.

[/quote]

Vai rakastaa :\ 

"Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

[/quote]olet juuri niita ihmisia jotka ottavat YHDEN varssyn mutta et sita kokonaisuutta. Koska olet noin raamattu viisas osaat myos meille selittaa edellisen. :)

Vierailija
10/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Vierailija
11/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 05:43"]

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

[/quote]vanha testamentti, ystava hyva.

Vierailija
12/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin hieman uskovainen, mutta raamattu ei merkitse mulle yhtään mitään. Se kirja on pelkkää sovinististen papparaisten kirjoittamaa paskaa typerine sääntöineen ja "oppeineen". Pitäkää usko mutta, unohtakaa raamattu, se on ihan oikeasti pelkkää paskaa.

Vierailija
13/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen on oman elämänsä sivusta seuraaja. Hän on ulkoistanut vastuun Jumalalle, jonka suunnitelma etenee siten kuin etelee.

Vierailija
14/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:45"]

On vaikeeta olla uskossa, on vaikeeta antaa anteeksi, on vaikeeta tulla toimeen vihantunteitteitten kanssa, on vaikeeta pyytää anteeksi, on vaikeeta rakastaa, en osaa autaa romanikerjäläisiä MITENKÄÄN, on vaikeeta jos joku ei halua antaa mulle anteeksi, on vaikeeta riidellä rakentavasti, on vaikeeta ottaa puheeksi jotain tärkeetä asiaa. Anteeksiantaminen vasta vaikeeta onkin. Mä en osaa näitä juttuja! En osaa ees kirjottaa näköjään. TV7 on aika karsea, uskovat istuu omissa porukoisssan ykköset päällä joissakin kokouksissa. Mä en jaksa, miten päin tässä olis.

[/quote]

Oletko ajatellut, että ehkä et ole uskossasi vielä 'perillä' vaan sinun tulisi pyytää johdatusta niin että saisit löytää Jumalan, aidosti, ei niin kuin joku ihminen sen haluaa määritellä. Voi olla vaikea erottaa, kuka puhuu aidosta uskosta kumpuavasti ja kuka teoretisoiden ja luullen olevan oikealla tiellä.
[/quote]Teot, ei puhe. Valaistuneen ihmisen erottaa siitä että hän tekee hyvää pyyteettömästi eli ilman hyötyä.

Vierailija
15/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:25"] Juuri päinvastoin opettaa sana. Uskova ihminen on hengen viemä eikä itsekään tiedä mistä se puhaltaa. Iloittaa siellä kehoitetaan sekä rakastamaan jopa vihollisiaan. Ilman tunteita niitä vaikea tehdä.  Ja sen lisäksi varoitetaan harhaoppisten höpinöistä. [/quote] Vai rakastaa :\  "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta." [/quote] Tuo "tuli" viittaa Pyhään Henkeen ja eripuraisuus oli väistämätön seuraus, kun joku juutalaisperheen jäsen kääntyy kristityksi.

[/quote]

No selitä mulle tämän merkitys

Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!
[/quote]

Tuo on psalminkirjoittajan katkeruuden purkaus, ei Jumalan käsky. Psalmeissa on muutenkin paljon ihmisen eikä Jumalan näkökulmasta kirjoitettua, kuten valitusta siitä, ettei Jumala puutu asioihin tarpeeksi nopeasti.

Vierailija
16/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti arvon keskustelijat.

Sääntö numero 1. Raamatusta ei voi ottaa yksittäistä kohtaa ilman kontekstia. Näin tekemällä saadaan ties mitä kohtia aikaan. Lisäksi vanhaa testamenttia lukiessa on muistettava myös sen ajan erilainen kulttuuri - tämä selventää joitakin kohtia huomattavasti.

Sitten toinen asia. Uskovaisuudessa ei ole kyse siitä, että ihminen on täydellinen toimissaan ja asenteissaan. Uskova ihminen luottaa siihen, että Jeesus on kuollut hänen syntiensä puolesta. Se muutos, mikä ihmisessä tapahtuu on Jumalan (ja erityisesti Pyhän Hengen) ansiota. Raamatussa on myös annettu tiettyjä ohjeita, kuten rakasta toista niinkuin itseäsi. On todella valitettavaa, että monet uskovaiset eivät tätä noudata tai pidä niin tärkeänä asiana kuin se oikeasti onkaan. Ja kuten aiemmin joku sanoi, uskovaisissa on äärettömän monenlaisia ihmisiä - sama pätee myös ei-uskovaisiin. Ja kaikkihan me kasvetaan koko ajan tässä elämässä :) Monissa asioissa ainakin itse olen huomattavasti viisaampi kuin esimerkiksi viisi vuotta sitten!

Vierailija
17/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa ainakin heistä jotka teeskentelevät uskista, yleensä mikä tahansa rikos tekee ihmisen totiseksi.

Vierailija
18/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2

Vierailija
19/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 06:27"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:45"]

[/quote]

[/quote]Teot, ei puhe. Valaistuneen ihmisen erottaa siitä että hän tekee hyvää pyyteettömästi eli ilman hyötyä.
[/quote]

En halua olla valaistunut, vaan Jeesuksen oma. Valaistuminen ja Jeesus ovat ristiriidassa keskenään. Vain Jeesuksessa on pelastus.

Vierailija
20/43 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan