Hoitajat ja lääkärit, mitä mieltä olette uudesta Syke ohjelmasta?
Tännän se alkaa! Paljon on mainostettu ohjelmaa ja puhuttu, että olisi hyvinkin todenmukainen ja faktat kunnossa. Itselläni ainakin odotukset korkealla.
Kommentit (814)
En tykkää. Ei mun työ oo ollenkaan tollasta.
Voi apua :D Luulin, että Syke on joku ihan oikea terveydenhuollon projekti tai hanke, kunnes huomasin sivumäärän ja tajusin...
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:58"]
Tappoko Iiris ne maksapotilaat?
[/quote]
tuskin ainakaan sitä ekaa? Tai miksi olisi sen tappanut?
[/quote]
Sen takia että se rikas pääsee sit leikkaukseen ja kuolee kans "sattumalta". Nyt se ei voi paljastaa et Iiris on huo**.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:58"]
[/quote]
[/quote]
Sen takia että se rikas pääsee sit leikkaukseen ja kuolee kans "sattumalta". Nyt se ei voi paljastaa et Iiris on huo**.
[/quote]
Mulla tuli kans toi mieleen, mutta uskon, että sit oltais näytetty vähän enemmän siihen viittaavaa vinkkiä, tyyliin iiriksen synkkää "mulla ei oo puhtaat jauhot pussissa" ilmettä
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mulla tuli kans toi mieleen, mutta uskon, että sit oltais näytetty vähän enemmän siihen viittaavaa vinkkiä, tyyliin iiriksen synkkää "mulla ei oo puhtaat jauhot pussissa" ilmettä
[/quote]
No kun mäkin ajattelin, että voiko tämmöinen juonikuvio olla mahdollista, koska se ei ollut ilmiselvää. Koska KAIKKI mitä tossa sarjassa tapahtuu, on ilmiselvää ja ennalta-arvattavaa. Mut jos käsikirjoittaja ois kehittyny vähän ohjelman edetessä. :D
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 00:05"]Tästä sarjasta huomaa, että käsikirjoittaja suivaantui ihan toden teolla kirgeille. Kertoi haastattelussa kertoneensa parillekymmenelle kirurgille vitsin eikä kukaan nauranut. Kuitenkin oli joku "Miksei kirurgi voinut leikata Thaimaa? Häneltä puuttui Sveitsi"-tyyppinen puujalka raskaan työpäivän jälkeen :D
[/quote]
:DDDD, Mut joo, ihmisten omakohtaiset kokemukset on et kirurgit on tollasia. Mä tiedän jo, että jos mun työ ois niin konkreettisesti raskasta ja keskittymistä vaativaa niin saattaisin vaikuttaa aika mulkulle. En kyllä käyttäisi muiden kiusaamiseen sitä vähää aikaani, mut sit kerran ku pääsee rauhaan ni voisin olla just et "pliis soita vaan". (<- Ekasta jaksosta).
Verensiirto jakso oli kokskettava ja kalajakso hauska. Onneksi ekan kaltaista ylilyöntiä ei ole sen jälkeen käynyt, se lensikkajuttu ja sydämmensiirron hyvästä kunnosta niin äkkiä varmuus oli aika epäaitoa
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:56"]Eikös ne hoitajatkin seiso yhtälailla leikkaussalissa? Siinä kirurgin ajatusmaailmaa taas.. [/quote] Hoitajista osa voi istua ainakin hetken silloin tällöin ja ennenkaikkea, kaikilla hoitajilla on mahdollisuus istua. (Näkeehän noita ihan lehtiä lukemassa) Kaikilla paitsi kirurgilla, joka joutuu olemaan vielä se raskain varustus päällä, kirkkaiden kattovalojen paisteessa ja johtamaan sitä showta. En sanoisi helpoksi.
[/quote]
Instrumentoiva leikkaussalihoitaja seisoo leikkauksessa samat varusteet päällä kuin kirurgikin yleensä saman ajan kuin kirurgi. Itse olen avustanut 7 tunnin leikkauksessa pitämättä yhtään taukoa tai istumatta välissä. En näe mitään syytä, miksi kirurgien pitäisi saada jonkinlaisia erivapauksia yhtään missään. Kukin tekee työtään, eikä kukaan onnistuisi ilman muiden apua. Ei kirurgi pysty yksin leikkaamaan, ei myöskään hoitaja.
Terveisin entinen sairaanhoitaja, nykyinen lääkäri :)
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 01:18"]
Yeah 228 ja syväluotaava keskiyön analyysi täällä jälleen! :D olin ihan fiiliksissä, kun uudessa jaksossa näytettiin Holopaisen vakaita käsiä vakavan hoitovirheen keskellä, mähän sanoin ettei sillä veitsi tärise missään tilanteessa ;D hieman häiritsi, ettei tilannetta avattu yhtään enempää, siis tätä kohdunmenetys&umppariepisodia. Haluisko joku vähän selventää lääketieteestä tietämättömälle? :D Jotenkin mua helpotti se Johanneksen kuolema ja Lenitalla oli kivan rauhallinen reaktio, hän on selvästikin tehnyt surutyön jo aikaisemmin ja nyt sai itselleenkin rauhan kun tietää, ettei mies enää kärsi. Mun mielestä Johannan ja sen miehen pitäis ottaa toi Sveitsikeissi haltuun ja tehdä just niinku se mies ehdotti: toinen lapsi (mikäli niitä halutaan lisää tehdä, Johanna ei taida olla ihan varma...) heti aluilleen niin Sveitsissä luksusasunnossa lastenhoitajan avustuksella vauva-aika varmasti sujuu joutuisammin, ja lääkiksen hakumateriaalit kun pysyy vuodesta toiseen aikalailla samana, niin siellähän olisi hyvä lukea ja sitten palata Suomeen kolmen vuoden päästä ja aloittaa opiskelut lääkiksessä! Kiukustun todella, jos Johanna ei haluakaan lähteä koska se on vain 3 vuotta, sehän on todella lyhyt aika, ja tollanen tilaisuus tulee tosiaan vain kerran elämässä. Ja hei, palkka on kolmin kertanen, mä en kyllä miettis päivääkään vaan allekirjoittaisin heti!! Mutta kuitenkin Johanna ei halua lähteä koska työt/Max/lääkärihaaveet tai muuta (koska eihän yksi päähahmoista voi muuttaa pois heti ekojen jaksojen jälkeen).... Ärsyttävä paskakasa toi Iiriksen ex-pano!! Tosi alhasta kiristää tollalailla. Ambulanssipoju vaikuttaa niin konservatiivilta, ettei siltä taitais yhtään empatiaa tippua, jos Iiris nyt kertois menneisyydestään! Oivoi...
[/quote]
Koska Johanna ei halua istua himassa luxusasunnossa ilman ystäviä pelkästään babyn ja lapsen kanssa kun mies viipottaa unelmaduunissaan. Se haluaa lääkiksen nyt eikä kolmen vuoden päästä. Naurettavaa tossa iässä lykätä omia haaveitaan miehen takia jos se mies sen babyn haluaa eikä Johanna. Veikkaan että mies lähtee ja Johanna jää tai mies jää ja se aiheuttaa kitkaa ja lopulta eroavat ja Max on tukena <3
Tämä on ensimmäinen suomalainen ohjelma jota olen jaksanut katsoa varmaan kymmeneen vuoteen (siis ihan oikeasti en ole katsonut MITÄÄN suomalaisia ohjelmia noin kymmeneen vuoteen). Holopainen on ihan mahtava ja se ylilääkäri on hupaisa kaikkine "viekää se muualle kuolemaan että pysyy tilastot hyvinä!" -kommentteineen. Noita neljää päähenkilöäkin olen vielä toistaiseksi jaksanut sympatiseerata, musta niille kaikille on mukavasti rakennettu erilaiset taustatarinat.
En ole siis hoitaja tai lääkäri mutta alani puolesta tiedän hiukan lääketieteestä - en kuitenkaan niin paljon että osaisin bongailla kaikkia asiavirheitä. Ainoastaan tuo defibrillillaattorin väärä käyttö ärsyttää, koska sillähän ei saa pysähtynyttä sydäntä "käyntiin" uudestaan, vaan ainoastaan esim. rytmihäiriön korjattua niin että sydän alkaa lyödä taas normaaliin tahtiin. Mutta tuohon syyllistyvät melkein kaikki sairaalasarjat, kai se on vaan niin paljon hienompaa ja dramaattisempaa huutaa "irti" ja antaa sähköshokkeja kun potilaan sydän on pysähtynyt... :P
Mitä mieltä uusimmasta jaksosta? Katsottavana jo areenassa.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:45"]Jännä kun sairaanhoitaja leimaantuu mutta lekuri ei yhtään. Eiköhän kaikilla pitäs olla samanlaiset oikeudet JA seuraukset seksiin sukupuolesta riippumatta
[/quote]
Tienkin PITÄISI, mutta millä planeetalla asut?! Pakko olla trolli!
[/quote]
Sairaaloissa ei näköjään maailmaa juuri muuteta. T. Humanisti
Ihanan ärsyttävä se Lenitan tytär! Ja nyt se vielä syyttää Lenitaa isänsä kuolemasta.. Sara Melleri tekee hyvän roolityön.
Mä tykkään tästä sarjasta. En ole itse hoitoalalla, ehkä siksi jaksaa kiinnostaakin. Holopainen avuttomien sosiaalisten taitojensa kanssa mahtava henkilöhahmo. On tullut potilaana tavattua niin monta empatiaan kyvytöntä lääkäriä, että Holopainen jaksaa huvittaa. Myös päähenkilöiden tarinat mielenkiintoisia.
Toivottavasti sarjalle tulee jatkoa!
mahtava sarja. epätyypillisen hyvä suomalainen sarja. tosin en olekaan alan ihminen, mutta kaikenlaista draamaa on tullut kulutettua paljonkin ja tämä on kärkijoukkoa.
Tylsät potilaat viimeisimmässä areenan jaksossa.
Huora-sivujuoni on jotenkin niin turha ja väkisin mukaan väännetty.
tuolla hoitsulla joka itseään piikittää on kyllä ihan selvästi joku kaulariipus, joka on pitkä ja tukittu rintataskuun.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 11:30"]tuolla hoitsulla joka itseään piikittää on kyllä ihan selvästi joku kaulariipus, joka on pitkä ja tukittu rintataskuun.
[/quote]
No olisikos vaikka avainnauha? Itse ainakin pidän avaimia juuri noin.
Huh mikä jakso ennakkona Areenassa. Tuli taas nenäliinoille käyttöä. Rankka aihe mutta hyvä toteutus.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:29"]
Huh mikä jakso ennakkona Areenassa. Tuli taas nenäliinoille käyttöä. Rankka aihe mutta hyvä toteutus.
[/quote]
No mikä aihe? Ei tarvi paljastaa juonta.
Nää ei osaa leikkaussalihygieniaa yhtään. Kaikki lamppaa leikkaussalissa ihan millasissa vaatteissa vaan.