Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat ja lääkärit, mitä mieltä olette uudesta Syke ohjelmasta?

Vierailija
29.10.2014 |

Tännän se alkaa! Paljon on mainostettu ohjelmaa ja puhuttu, että olisi hyvinkin todenmukainen ja faktat kunnossa. Itselläni ainakin odotukset korkealla.

Kommentit (814)

Vierailija
521/814 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:30"]

Imari alias Matti Ristinen on sarjan pantavin mies. Yksinään syy katsoa sarjaa.

[/quote]

Hirveä virnistys hänellä

Vierailija
522/814 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:50"]

Aloin tässä miettimään että onko tuollaista sairaanhoitajien "muuntokoulutusta" oikeasti? Sairaanhoitajillehan oli aiemmin lääkikseen oma kiintiö, mutta ei ole enää. Olen itse hakenut tässä lääkikseen nyt kolme vuotta, lukenut tammi-toukokuun ihan täyspäiväisesti ja jäänyt parin pisteen päähän. Mielestäni en ole tyhmä, mutta töitä tässä on silti tehty. Sairaanhoitajantyön ja pienen lapsen kanssa sisään hakeminen tuntuu maailman mahdottomimmalta hommalta. Eli jääkö Johanna nyt Suomeen tekemään töitä, hoitamaan lasta ja lukemaan pääsykokeisiin, vai onko sisäänpääsy jotenkin "taattu", jotta voi vain tehdä sairaanhoitajan hommia, hoitaa lasta ja OPISKELLA lääkiksessä? Jotenkinhan sen pitää myös itsensä elättää.

[/quote]

Olisi voinut kuvitella että vaihtoehtona Johanna olisi opiskellut Sveitsissä, käsittääkseni vielä melko edullistakin. Toisaalta tuskin raha olisi ollut ongelma, Tonihan olisi saanut kolmenkertaisen palkan verrattuna nykyiseen. Äkkiä laskien erotus tarkoittaisi Sveitsin veroilla 150k€ vuodessa nettopalkkana + edut + talon vuokratulot Suomesta. Kolme vuotta olisi tasoa puolimiljoonaa euroa.

[/quote]

Jos ei puhu kieltä niin rahalla sitä ei saa. Englanninkielistä lääkistä ei ole monessa maassa ja etänä ei voi ostaa opiskelupaikkaa Helsinkiin ja opiskella Sveitsistä käsin. 

[/quote]

Kirjoittaja varmasti tarkoitti että olisi ollut puolimiljoonaa hyvää syytä punnita ja selvittää vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/814 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se syy katsoa on Antti Luusuaniemi. NAM!

Vierailija
524/814 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, mutta Luusuaniemestä muistuu mieleen hänen aikaisempi lääkärirooli, jossa näytteli pienen maalaiskunnan homoseksuaalia ylilääkäriä.

Vierailija
525/814 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee, että sarjan ainoat naislääkärit ovat ylimielinen yl ja venäläinen. Miehille varattu sankarilääkärin ja hoitajille naissankarien roolit. Pidän enemmän hoitaja- kuin sairaalasarjana. Lääketieteellinen anti ohut.

Vierailija
526/814 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin..

Vierailija
527/814 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo uusin jakso avasi kyllä kyynelhanat.

Vierailija
528/814 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:28"]Häiritsee, että sarjan ainoat naislääkärit ovat ylimielinen yl ja venäläinen. Miehille varattu sankarilääkärin ja hoitajille naissankarien roolit. Pidän enemmän hoitaja- kuin sairaalasarjana. Lääketieteellinen anti ohut.
[/quote]

Ihan totuudenmukainen sukupuolijako. Hoitajissa selvä enemmistö on naisia ihan oikeassakin elämässä. Ja mieslääkäreitä on kolme: hansson, holopainen ja ilmari, naisia kaksi (plus silmälääkäri): ylilääkäri ja olga.

Vierailija
529/814 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikös niitä jaksoja olla vielä 10 jäljellä? Kiinnostaa tietää, miten käy tuon Marleenan tapauksen! 

Vierailija
530/814 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjahan on tosi hyvä! Oletin, että paskaa. Hieman on leikkauspöydällä (ehe ehe) jätetty tyhjää odotusaikaa jännäyskohtiin.
Jämerää laatua! Kliseitä, mutta toimii!

Vierailija
531/814 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:03"]

Erehdyin katsomaan yhden jakson koska jostain luin että on yritetty tehdä mahdollisimman realistinen sarja, tämä kommentti oli siis sarjan tekijöiltä.

Neljästä keskeisestä naishahmosta yksi on prostitoitu, yksi narkkari, yksi pitää toyboyna juuri kuolleen miehensä hoitajaa. Yksi hetken aikaa normaalisti käytäytynyt ei paljon piittaa lapsestaan tai vain työterveyslääkäri miehestään. Kohta on luultavasti ihan poikki ja yksin ja heiluttelee sitten peittoa kirurgin kanssa ja sitten taas kohta on vaikeaa. 

Realistista olivat värit ja vaatteet.

Mutta normaalina ajanvieteohjelmana mitä kaikki kanavat suoltavat, keskitasoa.  

[/quote]

Tästä `ei paljon piittaa lapsestaa´ olin eri mieltä mutta tottahan se on. Nyt tehty itsekäs joustamaton valinta johti siihen että Ada menetti tai menettää isänsä ja mahdollisuuden normaaliin perhe-elämään. Kaikki tämä ja kyseessä on vasta pääsykoe. Heh, heh, menee vähän ylidraaman puolelle.

Vierailija
532/814 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden paras kotimainen. Erittäin koukuttava sarja. Yllättävää, että Yleltä tulee tällaista. Olin varma, että on floppi.

Vierailija
533/814 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin ennakkojakso oli todella hyvä. Koskettava ja aito. Ja Holopainen on loistava hahmo! :)

Vierailija
534/814 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eikö tää Max ole melkoinen peluri ja röyhkimys? Minusta puistattava. Mutta koukuttava sarja!

Vierailija
535/814 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marleena tai joku muu päähenkilöistä joutuu kyllä hoidettavaks vielä.
Max ei oo ylimielistä nähnykkää, siitä on hahmona yritetty tehä "peluri ja törkee" mutta johannan seurassa on niin pehmo. Ja aikasemmissa jaksoissa on kyllä ollu tosi oikeuden mukainen ja iha asiallinen. Sillo ku Ada oli kipeenä ja toni ja johanna halaili nii kyllä max katto surullisena niitä.

Holopainen on niin hyvä ja komee!<3

Jännittää ylihuominen jakso

Vierailija
536/814 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka näkee Max Hanssonissa ilmiselvän narsistin?

Johannassa taas tyypillisen ja helpon narsistin uhrin? 

Vierailija
537/814 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan äärettömän koskettava tuo Sykkeen viimeisin jakso. En usko että on mitenkään tavatonta nykyisessä kiireisessä yhteiskunnassa jossa ihmiset työnnetään sairaaloihin kuolemaan yksin tai siis vain hoitohenkilökunnan hyvästellessä. Näitä on paljon.

Omakohtainen kokemukseni parin vuoden takaa; Syöpään kuoleva äitini istumassa sairaalasängyn laidalla laihana ja kalpeana ilman tukkaa...kyseli ääneen, mahtaakohan velipoika päästä paikalle ja ehtiiköhän se tänään ja siellä varmasti niin huono ajokeli että  siksi tuleminen viivästyy. Tiesin että veljeäni ei voisi vähempää kiinnostaa äiti ja äidin sairaus ja tuntui niin pahalta kun toinen pieni, heikko odotti, odotti ja odotti...:(

Lopulta kun äiti oli jo saattohoidossa, soitin tulikivenkatkuisen puhelun (ihan kuin tuo Marleenakin sarjassa) että jos nyt v*ttu kiinnostaa nähdä oma äiti vielä hengissä, ole hyvä ja valu paikalle, TÄNÄÄN!! Ihme kyllä, tuli...muutaman tunnin päästä siitä äiti nukkui pois...

Vierailija
538/814 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi paljastus.

Yravgn nyxnn uhbzngn Ivyyrffä bhgbwn cvvegrvgä, uäaryyr nyxnn cnywnfghn, rggä Ivyyr ba gnccnahg Wbunaarxfra.

http://rot13.com

Vierailija
539/814 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 02:34"]Eipä siitä ole edes kauaa kun uutisoitiin, oliko se aivan suomalainen nainen joka "hoiti" lapsensa diabetestä lääkkeettömästi. En muista menehtyikö lapsi.
Itseäni kosketti se verensiirtojakso, tietenkin myös pienen lapsen onnettomuus sai itkemään.
Syy miksi jatkoin sarjan katsomista ensimmäisen jakson jälkeen oli se läskivitsi siellä leikkaussalissa. Voi pojat kun repesin!
[/quote] Oikeudessa oli joskus ainakin tapaus, jossa vanhemmat oli lääkinneet sairasta vauvaa vain joillain poppayrteillä, lapsi kuoli ja vanhemmat sai tuomion kuolemantuottamuksesta... oisko ollut just joku diabetes jonka jättivät hoitamatta :(

Vierailija
540/814 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosi paha mieli tuon tytön puolesta, joka sai niitä raivareita ja väitettiin psykoottiseksi.
Itse olen koko lapsuuden ja teini-iän saanut kummallisia raivokohtauksia. Yhtäkkiä vaan suoraansanoen vitutti niin lujasti, että itsekontrolli katosi. Olin väkivaltainen itseäni ja muita kohtaan kohtauksen ajan. Minua sanottiin hulluksi, mielenterveyspotilaaksi, kaikki syyttivät vanhempiani huonosta kasvatuksesta ja kehottivat minua osastolle psykiatriseen hoitoon. Meninkin, vaikka tiesin että "joku" hallitsee minua. Äitini piti aina puoliani, sanoi lääkäreillekin että sen näkee silmistäkin kun katse lasittuu ja minä "katoan". Kuvailin kerta toisensa jälkeen miten tuntuu, kuin irtoaisin ruumiista ja joku muu ohjailisi minua ja yhtäkkiä palaan, aina aloin itkemään ja mietin että mitä tapahtui. Vain yksi lääkäri psykiatrisella uskoi minua ja pääsin kuin pääsinkin magneetti- ja eeg-kuvauksiin. Minulta löytyi viittauksia epilepsiaan ja sain lääkityksen siihen. Kohtaukset loppuivat heti. Söin lääkettä pari vuotta ja lopetin, koskaan ei enää tullut kohtauksia. Nyt diagnoosista 10v ja edelleen olen kiitollinen, että oikeaa syytä jaksettiin etsiä. Nousi ihan vanhat muistot pintaan...