Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat ja lääkärit, mitä mieltä olette uudesta Syke ohjelmasta?

Vierailija
29.10.2014 |

Tännän se alkaa! Paljon on mainostettu ohjelmaa ja puhuttu, että olisi hyvinkin todenmukainen ja faktat kunnossa. Itselläni ainakin odotukset korkealla.

Kommentit (817)

Vierailija
481/817 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
482/817 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähempikin ihmissuhdedraama riittäisi.. toivon ettei ainakaan leena Meriläisen esittämän hoitsun ja sen miehensä hoitajan välille tuu mitään juttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/817 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku kertoa kuka esitti viime jaksossa kuullun Paint It Black-kappaleen? Oon yrittänyt Googlen avulla etsiä, mut ei oo natsannut.

Vierailija
484/817 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yeah 228 ja syväluotaava keskiyön analyysi täällä jälleen! :D olin ihan fiiliksissä, kun uudessa jaksossa näytettiin Holopaisen vakaita käsiä vakavan hoitovirheen keskellä, mähän sanoin ettei sillä veitsi tärise missään tilanteessa ;D hieman häiritsi, ettei tilannetta avattu yhtään enempää, siis tätä kohdunmenetys&umppariepisodia. Haluisko joku vähän selventää lääketieteestä tietämättömälle? :D
Jotenkin mua helpotti se Johanneksen kuolema ja Lenitalla oli kivan rauhallinen reaktio, hän on selvästikin tehnyt surutyön jo aikaisemmin ja nyt sai itselleenkin rauhan kun tietää, ettei mies enää kärsi.
Mun mielestä Johannan ja sen miehen pitäis ottaa toi Sveitsikeissi haltuun ja tehdä just niinku se mies ehdotti: toinen lapsi (mikäli niitä halutaan lisää tehdä, Johanna ei taida olla ihan varma...) heti aluilleen niin Sveitsissä luksusasunnossa lastenhoitajan avustuksella vauva-aika varmasti sujuu joutuisammin, ja lääkiksen hakumateriaalit kun pysyy vuodesta toiseen aikalailla samana, niin siellähän olisi hyvä lukea ja sitten palata Suomeen kolmen vuoden päästä ja aloittaa opiskelut lääkiksessä! Kiukustun todella, jos Johanna ei haluakaan lähteä koska se on vain 3 vuotta, sehän on todella lyhyt aika, ja tollanen tilaisuus tulee tosiaan vain kerran elämässä. Ja hei, palkka on kolmin kertanen, mä en kyllä miettis päivääkään vaan allekirjoittaisin heti!! Mutta kuitenkin Johanna ei halua lähteä koska työt/Max/lääkärihaaveet tai muuta (koska eihän yksi päähahmoista voi muuttaa pois heti ekojen jaksojen jälkeen)....
Ärsyttävä paskakasa toi Iiriksen ex-pano!! Tosi alhasta kiristää tollalailla. Ambulanssipoju vaikuttaa niin konservatiivilta, ettei siltä taitais yhtään empatiaa tippua, jos Iiris nyt kertois menneisyydestään! Oivoi...

Vierailija
485/817 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:51"]Saako Holopainen potkut hoitovirhrestä? Jos maihin raskauteen on ni ois ottanut edes nopee ultraäänen jos ei kerenny odottaa verikokeita
[/quote]

No ei se voi potkuja saada, Blom on just sellane tyyppi, ettei varmasti luovu noin ahkerasta ja hyvästä kirurgista niin "helposti".

Vierailija
486/817 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:11"]Niin noh. Ainakin lääkiksessä ollaan niin tiiviisti opintojen kuin vapaa-ajankin puolesta yhdessä, että ei ole ihme jos se seurustelukumppanikin löytyy opiskelukaverien joukosta. :)
[/quote]

Sit en anna mun miehen mennä lääkikseen jos se mut johonkin ämmään vaihtaa

Vierailija
487/817 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 01:42"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:11"]Niin noh. Ainakin lääkiksessä ollaan niin tiiviisti opintojen kuin vapaa-ajankin puolesta yhdessä, että ei ole ihme jos se seurustelukumppanikin löytyy opiskelukaverien joukosta. :)
[/quote]

Sit en anna mun miehen mennä lääkikseen jos se mut johonkin ämmään vaihtaa
[/quote]

:DD

Vierailija
488/817 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Marleena piikittää, jotain rauhoittaviako?

Vierailija
489/817 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva Mäkimaan ja sen mieshoitajan suhde on jotenkin niin epäluonnollinen. Todella outo pari ja luulin aluksi, että se mies on homo. Rebekka on kyllä mainio, mutta mitenhän meinaa todistaa äitinsä tappaneen vihanneksen, siis Johanneksen. 

En ymmärrä muten Johanna ajattelee lähettävänsä lapsensa Sveitsiin isän kanssa joka meinaa tehdä paljon töitä ja heivata lapsen lapsenhoitajalle. Miksei pidä lasta Suomessa kanssaan, en ymmärrä miten ei onnistuisi jos Iirikseltäkin onnistuu yh-arki ja työ. 

Vierailija
490/817 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lena Meriläisen suuhun kirjoitettu repliikki kun hän sanoi papille: lähihoitaja ei ole ammatti vaan diagnoosi... aika ala-arvoista jos tuo on otettu jostain sairaanhoitajan sanomana. Onhan sairaaloissa hierarkia mutta oliko tämäkin pakko tunkea tähän tyhmään sarjaan.
Lähihoitajat
ovat tietysti pääosin kentällä ja kotihoidossa mutta tekevät todella arvokasta työtä siellä perustasolla, lähellä potilasta. Ovat tuki ja turva surussa ja ilossa.
Antaako tämä hyvän kuvan sairaanhoitajista, juostaan lääkäreiden perässä, kiivetään reittä pitkin, ylimielisesti tullaan hautajaisiin humalassa. Lena Meriläinen on ainakin sisäistänyt roolinsa, tulee jotenkin vastenmielinen kuva jo tästä näyttelijättärestä. Yök.

Vierailija
491/817 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameratyöskentely tässä sarjassa ainakin on ihan kauheaa katsottavaa. Ymmärrän, että joidenkin mielestä se ehkä saattaa olla taiteellinen ilmaisukeino, mutta minulle ainakin tulee huono olo siitä kun kamera heiluu jatkuvasti puolelta toiselle miten sattuu.

Toisaalta jälkituotannossa on saatu aikaan vielä ala-arvoisempaa jälkeä. Joku videomateriaalin käsittelystä vastaava neropatti ei ole selvästikään tajunnut mitä eroa on progressiivisella ja lomitetulla kuvasignaalilla, ja editointi on siksi tehty aivan päin pe***ttä! Seurauksena lopputuotteessa liike on sumeaa ja jokainen pysäytyskuva sisältää ylimääräisiä haamukuvia. Tämä ilmentää jo niin pahaa ammattitaidottomuutta, että en kertakaikkiaan voi käsittää, miten mokomaa porukkaa voi olla tv-alalla töissä!

Värimäärittelykin on vähintään oudosti tehty. Sarjan värimaailman tummuuden voi tietysti laittaa (jälleen kerran) taiteellisen ilmaisunvapauden piikkiin, mutta kun suurimman osan ajasta kuva näyttää suorastaan hävyttömän alivalottuneelta! Ja monissa sisällä kuvatuissa kohtauksissa tuntuu kuin kuvaa katselisi jonkun vihertävän harson läpi.

Niin ja ne action-kohtaukset! Monissa paljon toimintaa ja "hälinää" sisältävissä kohtauksissa (kuten tämänpäiväisen jakson kohtaus, jossa hoitajat tunkeutuivat niiden hihhulivanhempien kotiin) kuulee häiritsevän selvästi, että kohtauksen ääniraita on jälkeenpäin studiossa äänitetty. Erityisesti dialogi on niin päälleliimatun oloista ja yhdistetty kuvassa näkyviin tapahtumiin niin tökerösti, että äänimaailma tuntuu täysin irralliselta kohtauksen muuhun sisältöön nähden. Välillä kuulostaa aivan siltä kuin näyttelijöiden äänet tulisivat jostain kameran takaa, eikä kuvassa näkyvien henkilöiden suusta. Missään muussa sarjassa en ole koskaan aiemmin törmännyt vastaavaan!

No, jottei nyt pelkäksi haukkumiseksi menisi, niin täytyy todeta, että sarjan päähenkilöiden näyttelijät ainakin hoitavat työnsä hyvin ja ovat siksi rooleissaan ihan uskottavia.

Vierailija
492/817 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskimpa oikeesti joku hoitsu käytä pitkää kaulakorua töissä, ja pistojälkii rauhottavuen dumppaamiselta peittelee pitkä hihasilla paidoillaan epäilyttävästi, ja meikkivoiteellakin. naurettavaa...

Vierailija
493/817 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten se yksi hoitsu (Johanna) lörpöttelee kaikki potilasasiat miehelleen! Itselle ei tulisi mieleenkään, en edes jaksaisi puhua työasioita kotona ja jos joskus jotain kerron niin hyvin hyvin yleisellä tasolla ilman mitään yksittäisen potilaan tunnistettavia tietoja.

Vierailija
494/817 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:59"]

Mua vähän ihmetytti, mitä myokardiitti- ja peritoniittipotilaat tekee traumapäivystyksessä...

[/quote]

Mita tarkoitat? Itse olen sairastanut pahan myokardiitin ja kyllä ihan teho-osastolla olin ekat päivät.

Vierailija
495/817 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se pöystin hahmo on inhottava, luulee itsestään liikoja sillä talon paras kirurgi yrittää saada pesää.. on jopa siitä kirurgista mustasukkainen ja oma mies löytyy kotoa. Häpesi miestään ravintolassa kirurgin ja toisen lääkärin eessä, itse e MISSÄÄN tilanteessa omaa miestäni häpeäisi! Kyllä omaa miestä tuetaan, käyttäytyi sitten mite hömelösti tahansa. Muutenkin luulee olevansa jo lääkäri, persoona muuten väritön ja ilmeetön.

Vierailija
496/817 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt muutamilta tainnut unohtua, että kyseessä on tv-sarja, ei sairaanhoidon koulutusohjelman mainosvideo eikä sairaanhoitajien erinomaisuuden ylistys. 

Vierailija
497/817 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:59"]

Mua vähän ihmetytti, mitä myokardiitti- ja peritoniittipotilaat tekee traumapäivystyksessä...

[/quote]

Mita tarkoitat? Itse olen sairastanut pahan myokardiitin ja kyllä ihan teho-osastolla olin ekat päivät.

[/quote]

Niinpä. Teho-osasto ja traumapoli ovat nimittäin ihan eri paikkoja.

Vierailija
498/817 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:50"]

Eeva Mäkimaan ja sen mieshoitajan suhde on jotenkin niin epäluonnollinen. Todella outo pari ja luulin aluksi, että se mies on homo. Rebekka on kyllä mainio, mutta mitenhän meinaa todistaa äitinsä tappaneen vihanneksen, siis Johanneksen. 

En ymmärrä muten Johanna ajattelee lähettävänsä lapsensa Sveitsiin isän kanssa joka meinaa tehdä paljon töitä ja heivata lapsen lapsenhoitajalle. Miksei pidä lasta Suomessa kanssaan, en ymmärrä miten ei onnistuisi jos Iirikseltäkin onnistuu yh-arki ja työ

[/quote] Iiris ei opiskelekaan siihen päälle vielä lääkiksessä.

Vierailija
499/817 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa, kun osa ei erota käsikirjoitusta oikeasta elämästä, vaan haukutte näyttelijöiden ulkonäköä ja käytöstä. Mitä väliä, vaikka Meriläinen näyttää ikäiseltään naiselta (tai no oikeasti kymmenen vuotta nuoremmalta)? Monellako suomalaisella on vitivalkoiset jenkkihampaat ja naama siloinen kuin vauvan pylly yli 50-vuotiaana? Ja Pöystillä on jonkun mielestä liian rumat hiukset... Käykääpäs joskus sairaalassa niin huomaatte ettei hoitajat/lääkärit ole mitään mannekiineja tosielämässäkään. Ainoa uskottavuusongelma on siinä, että sarjan naiset ovat vähän liiankin kauniita ja miehet liian komeita.

Vierailija
500/817 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne ole kaulakoruja vaan niitä id- kortteja joita kaulassa kantavat? Ovat nykyään ketjuja tai helminauhoja, ennen vanhaan oli niitä " kankaisia" korttinauhoja. Olen nähnyt niitä muuallakin kuin sairaalassa, esim. Lentoaseman henkilökunnalla.