Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joskus alkoholin käyttö on lapsiperheessä HYVÄKSI.

Vierailija
29.10.2014 |

Minulla on kaksi vilkasta poikaa ja yksi rasavilli tyttö. Esikoiseni on saanut adhd-diagnoosin 7-vuotiaana. Olen ns. kotiäiti ja pakko on myöntää, että hermot ovat olleet riekaleina hyvin usein. Etenkin se aika, kun esikoinen meni kouluun, oli koko ajan ongelmissa, joutui tutkimuksiin ja olin juuri synnyttänyt nuorimman lapseni, oli hirveää. En nukkunut, koska jos ei vauva tai 2v valvottanut, huolehdin paniikissa "hullusta" ekaluokkalaisestani. ADHD-lastani oli 6-vuotiaasta asti tutkittu milloin missäkin ja kun lopulta saimme neurologilta diagnoosin, kokeilimme hänelle lääkitystä. Lääkitys ei kuitenkaan toiminut lainkaan vaan lapsemme kärsi päivittäisistä migreenitasoisista päänsäryistä.

Tuohon aikaan päätin, että lapseni saa olla kuka on. Tietysti jatkoimme tarkkaa päivän strukturointia, ennakointia ja jatkuvaa seurantaa, mutta en tahtonut kemiallisesti enää sotkea hänen ainutlaatuista neuronitoimintaansa. Ongelmana oli vain se, että minun omat hermoni olivat aivan riekaleina. En meinannut millään jaksaa sitä möykkää, sitä vaivaa, sitä alituista puuttumista. Muutkin lapseni siis olivat vilkkaita.

Aloin lääkitä itseäni. Alkoholilla. Minulla oli koko ajan kanisteri valkoviiniä kotona. Ja aina, kun tilanne meni niin hulluksi, etten enää lainkaan kestänyt, passitin kaikki lapseni huoneisiinsa möykkäämään. Otin lasillisen viiniä. Ja nostin jalat pöydälle.

Neljän vuoden ajan join joka ikinen päivä 1-3 lasillista valkoviiniä. Ilman sitä en olisi selvinnyt. Se vei kivasti terän siltä kaikkein pahimmalta vitutukselta jossa olisin voinut tehdä melkein mitä tahansa.

Nykyään adhd-lapseni on 14-vuotias ja löytänyt itse (aikuisten avustuksella) keinot ylivilkkautensa ja impulssikontrollinsa hallintaan. Pärjää hyvin koulussa ja hänellä on paljon kavereita. On ikäluokkansa huippuja valtakunnallisella tasolla yhdessä hyvin fyysisessä urheilulajissa. Muutkin lapseni pärjäävät oikein hyvin. ;) Nykyisin en enää käytä alkoholia kuin satunnaisesti.

Niin ja jos tarinani kuulostaa tutulta täydellisistä naisista se johtuu siitä, että tarina on melkein sama. Sillä erotuksella, että tämä on totta ja se fiktiota.

Ilon kautta. ;)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:47"]Sen takia "etelän maissa" kestetään eläämää ja lasten ääniäkin enemmän isoissa suvuissa kun porukka on pienessä viinihiprakassa siellä koko ajan. Ja se on fakta. Esim Italiassa viini kuuluu jokapäiväiseen illallispöytään, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.
[/quote]

Ei ole ihmeellistä ei muttei ole etelän viineissä vastaavia promillejakaan mitä Alkosta suomalaiset ostaa!

Vierailija
22/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvin yleistä. Suomessa on paljon niitä joilta lähtee lapasesta. Paljon enemmän on kuitenkin niitä jotka kokevat alkoholin hyödyt suuremmiksi kuin haitat. Asiasta vain ei saa julkisesti puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sanoi juoneensa 3-4 vuoden ajan viiniä päivittäin. kuten joku jo totesikin, varmasti viinin määrän rentouttamiseen tarvittava määrä pikkuhiljaa lisääntyi. alkoholistin tyttärenä tiedän, että ap ei puhu viinin määrästä totta. ehkä alkuun ottikin lasillisen päivittäin, mutta montako lasillista silloin 3-4vuoden päästä. typerää ja vastuutonta käyttää omaa lastaan viinin lipittämisen tekosyynä. ai niin mutta näinhän alkoholisti tekee, aina alkoholin juomisen syy jossain muussa kuin itsessä. tiedä sitten onko ap edelleen viinin orja vaikka muuta väittääkin. en hyväksy ap.n ajatusmaailmaa.

Vierailija
24/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää alkoholoa tuossa tarkoituksessa, on pakko ottaa ajan mittaan enemmän, kun teho menee. Toisaalta on pakko joka tapauksessa ottaa aika paljon, jotta ei enää harmittaisi. Siis pitää humaltua, jotta harmitus katoaisi. Niinhän ap teki.
Tuollainen alkoholisoituu hyvin herkästi.

Vierailija
25/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesustelu paskaa.

Viinin orjia?

Antakaa hyvät ihmiset muiden tehdä elämällään mitä hyväkseen näkevät. Olen seurustellut naisten kanssa, jotka ovat ns. alkoholistiperheistä. Ahdistavimpia kontrollifriikkejä en ole koskaan tavannut. Jotenkin heidän pitäisi tajuta ettei alkoholia käyttävät ole samalaisia, kuin heidän paskat vanhempansa.

Tavallaan loukkaa että meikäläistä hyvää perussuomalaista miestä verrataan paskoihin vanhempiin.

Vierailija
26/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse sain mahdollisuuden tuntea oikean äitini, enkä mitään jatkuvassa pikkupöhnässä olevaa naikkosta.

Vierailija
27/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:28"]

ap sanoi juoneensa 3-4 vuoden ajan viiniä päivittäin. kuten joku jo totesikin, varmasti viinin määrän rentouttamiseen tarvittava määrä pikkuhiljaa lisääntyi. alkoholistin tyttärenä tiedän, että ap ei puhu viinin määrästä totta. ehkä alkuun ottikin lasillisen päivittäin, mutta montako lasillista silloin 3-4vuoden päästä. typerää ja vastuutonta käyttää omaa lastaan viinin lipittämisen tekosyynä. ai niin mutta näinhän alkoholisti tekee, aina alkoholin juomisen syy jossain muussa kuin itsessä. tiedä sitten onko ap edelleen viinin orja vaikka muuta väittääkin. en hyväksy ap.n ajatusmaailmaa.

[/quote]Ei se sietokyky noin nouse. Se nousee siitä, kun humalahakuisesti juodaan useita alkoholiannoksia kerralla jolloin usein tehtynä humala ei enää tule samasta alkoholimäärästä (esi,. kolme alkoholiannosta KERRALLA, vuoden päästä tarvitaan viisi). Puhut eri asiasta.