Oletko syntynyt sektiolla?
Kommentit (12)
Synnyin hätäsektiolla koska kaksoisveljeni ehti synnytyksessä jo kuolla kohtuun ja olin vaarassa kuolla itsekin. Elän ihan tavallista opiskelija elämää mutta kaksoisveljeäni kaipaisin elämääni :(
Juu, olen ja olen myös synnyttänyt kaikki lapseni sektiolla. Elämä on ihan mukavaa, terveitä ollaan kaikki.
Olen terve kuin pukki (sairastelen ehkä jopa epätavallisen vähän), en ole kuullut noista allergioiden ja sektioiden yhteyksistä mutta allergioita minulla ei ole. Olen elämääni oikein tyytyväinen :) Koulutukseltani olen puheterapeutti (FM).
Erilaisia hapenpuuttesta johtuvia ongelmia on, kun synnytys pitkittyi ja epäonnistui. Hätäsektion ansiosta olen hengissä. Ei allergioita.
Olen juu. Millaista elämäni on? Oikein mukavaa, kiitos. Olen kolmekymppinen, koulutustani vastaavassa työssä, onnellisessa liitossa, mukavia harrastuksia, ystäviä jne.
Elämäni on mennyt pilalle ja olen ikuisesti katkera sektiosta, olisin halunnut kokea luonnollisen alatiesyntymän.
Joo, hätäsektiolla kun kaksoissisareni sydänäänille kävi jotain lapsivesipunktion jälkeen.
Ihan jees, paskaaks täs ku kasaa pysyy. Ja sisarellakin menee ihan kivasti. Ei tullut traumoja.
En ole, mutta olis ehkä pitänyt. Nimim, syntymässä melkein kuollut, nykyisin kaikenlaisista vaivoista kärsivä
Olen syntynyt sektiolla, samoin isoveljeni. Se oli terveydellisistä syistä välttämätöntä. Toinen isoveljeni ja isosiskoni ovat syntyneet alakautta. Muistaakseni sektiolla syntymisen sanotaan viisinkertaistavan allergiariskin. Meillä onkin näin, että alakautta syntyneillä sisaruksilla ei ole ollut mitään allergioita, mutta me sektiolla syntyneet olemme perheemme ainoat moniallergikot.
Koska sektiolla ei voi synnyttää, en katso syntyneeni lainkaan. Muuten menee ihan hyvin.