Periytyvä ulkonäköön liittyvä juttu suvussasi?
Meillä on outo punatukkaisuus joka voi hypätä sukupolven ylikin. Isoäidin tukka oli punainen, ja nyt veljen yhdellä lapsella on samanlainen tukka.
Mieheni suvussa kaikki ruskeatukkaiset ovat suorahiuksisia, mutta vaaleissa hiuksissa on kitaroita.
Kommentit (81)
Hiukset eivät näköjään harmaannu, äitini kuoli 79 vuotiaana äskettäin ja vain muutama harmaa hius oli. Olemme sisareni kanssa n. 50v , kummallakaan ei vielä harmaita hiuksia.
Se negatiivinen puoli: roikkuvat silmäluomet jo kolmekymppisestä asti:(.
Olemme kaikki suhteellisen lyhyitä, suurinosa alle 160cm. Itse olen 163cm, pidempi kuin äitini ja melkein myös isääni. Isovanhempani ovat kaikki olleet lyhyitä, myös serkut ja tädit. Ainoa joka suvustamme ei ole perinyt näitä lyhyitä jalkoja on sisareni joka on lähes 180cm. :D
Isot rinnat ja leveä lantio. Kiharat hiukset ja keskivertosuomalaista tummempi iho.
Isot rinnat. Kaikilla naisilla perheessäni ja äidin puolen suvussa on todella isot rinnat.
Turkoosit silmät :D koko suvulla löytyy ja jokaisella niitä on kommentoitu aina ja minullakin lähes päivittäin!
Aavistuksen tummempi iho kuin suomalaisilla yleensä, siniset silmät, lyhyys ja hoikkuus. Mutta myös sitkeä akne...
Täälläkin nenän "kyömy" isän puolelta ja äidiltä korkeat poskipäät. Olen siis varsinainen malli. NOT. Näytän ihan mongolidiltä. En tarkoita downin oireyhtymää vaan sitä aasialaista rotua.
Meilläkin punatukkaisuus! Toivon sen periytyvän myös omille lapsille :)
Kuopalla olevat silmät. En ole niistä kauhean iloinen.
Kapea vyötärö naisilla, rypytön iho vanhanakin, kiltteys
Hoikkuus ja ylipaino. Mun isän puolen suvussa kaikki on hoikkia, mä muistan neljä polvea, eikä kukaan ole ylipainoinen. Sen sijaan äidin suvussa on paljon ylipainoisia. Ilmeisesti trendi on kuitenkin katkennut minun sukupolvessa, koska sisarukseni ja minä olemme kaikki hoikkia.
Varakkuus. Näkyy myös ulkonäössä.
"Pitkä" nenä, eli melko iso ikävä kyllä.. Ja tosi korkeat poskipäät.
Luomet, mahtava tiukkauumainen tiimalasivartalo, paksut kiharat hiukset ja kaksiväriset silmät.
Päärynä vartalo, iso perse, leveät reidet ja paksut pohkeet sekä nilkat.
Pitkät kaarevat ripset, pieni nenä, pituus tai oikeastaan lyhyys.
Minun äitini, minä ja tyttäreni olemme kaikki samannäköisiä.
Minulta ovat monet ihan tuntemattomat käyneet kysymässä olenko X:n tytär kun olen niin saman näköinen.
Ja jos menen 1.kertaa esim. koulun vanhempien iltaan niin ope sanoo että sinä taidat olla Y:n äiti kun olet ihan saman näköinen.
Ihan pelottavaa oli kun tyttö oli vauva niin jossain kuvissa näytti että siinä kuvassahan on mummi kun vauva oli ihan mummin näköinen ja ilme kuin mummilla ;)
Akne, perunanenäisyys, vinot hampat
päärynävartalo leveällä perseellä ja reisillä <3