Hyi minkä makuista kauramaito on
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on kauramaidolla paljon parempaa kuin lehmänmaidolla, samoin kaurajäätelö on ihanaa. Terveisin sekasyöjä.
Sulla on outo makuaisti.
No joo, lähinnä kauravelliä, johon on tungettu suolaa, pahimmassa tapauksessa sokeria ja kaikkea lisäsontaa. Maidossa on luonnostaan enemmän proteiinia, kalsiumia ja muita hyödyllisempiä aineksia, eikä se sisällä suolaa ja lisättyä sokeria.
Kaurapuuron osaan ihan itse keittää ja tulee halvemmaksi kuin vedellä jatkettu "juoma". Samoin nuo manteli- ja soijajuomat...niitä saa tehtyä aidosta tavarasta pienellä vaivalla ihan kotikeittiössä.
Minä en ole ikinä oppinut juomaan maitoa, se on ihan hirveää makeaa litkua mitä en saa alas oksentamatta. Edes ala-asteella eivät pystyneet pakottamaan minua juomaan maitoa vaan join aina vettä.
En ole oppinut käyttämään maitoa edes ruuanlaitossa, esim makaronilaatikon teen tomaattimurskaan enkä munamaitoon. Kaurakermoja olen kokeillut muutaman kerran ruuanlaitossa ja ne on oikeasti hyviä, niitä aion käyttää jatkossakin mutta en oikeaa kermaa tai maitoa.
Nykyajan nössö yhteiskunnalle pitää olla kaikenmaailman kauramaitoja ja muita kevyt tuotteita ja turhuuksia,autoilijat ei osaa enää ajaa ja tukitaan tiet kun se korollan resu saastuttaa.Hyssytellään ja voivotellaan kun kuuluu ääniä siinä valkoisella maalatussa kämpässä et mikä sitä janipetteriä taas vaivaa. Kielto/valvonta yhteiskunta tästä on tullut ja oikeiden ongelmien ratkaiseminen ei kiinnosta kun pitää olla niin vastuullinen ja suvaitsevainen kaikkia kohtaan.Ei kyllä voi sanoa kun et onnea teille jotka joutuu jäämään suomeen asumaan,tulee meinaan olemaan todella ikävä paikka muutamien vuosien päästä.Eli ei muutakuin Haistakaa p a s k a ja painukaa h e l v e t t i i n.
Vierailija kirjoitti:
Onko ylipäänsä olemassa mitään vegaanista tuotetta, joka yrittää jäljitellä eläinperäistä vastinettaan, ja olisi yhtä hyvä/parempi maultaan kuin tuo eläinperäinen vastine?
Ei ole toistaiseksi tullut vastaan.
Näitä vegaanituotteita yritetään kaupata lähinnä ideologisin syin ja tavoittein.
Myöskään nahistuvat ja homehtuvat luomuvihannekset ja juurekset, ainakaan kaupasta ostettuna, eivät nappaa.
Luomubanaanit ovat OK, mutta niiden kotikypsytys ja säilytys on turhan tarkkaa hommaa.
Itse tehty sokeroimaton kauramaito on hyvää. Ja todella helppoa. Lehmänmaito maistuu suussani jotenkin inhottavan tunkkaiselta vaikka juustoista pidänkin.
„Vwgaanipoika, otan osaa :D“
Eipä asu luonani, ja ihan hyvin tuntuu hänellä menevän niin että miten se minulta on pois jos hän ei syö samoja ruokia kuin minä?
Kahvi on kauramaidolla paljon parempaa kuin lehmänmaidolla, samoin kaurajäätelö on ihanaa. Terveisin sekasyöjä.