Muutto Kajaaniin, sopiva alue 3 hengelle?
Työt loppui mieheltä, Kajaanissa olisi uusi työ. Minulla on myös työpaikka täällä ( Turussa), toivon saavani töitä myös Kajaanista, olen ravintola-alalla töissä, jos en saa, haen kouluun.
Meillä on nyt puolivuotias lapsi, mikä olisi hyvä alue ja mitkä alueet, joihin ei kannata mennä? Tällä hetkellä meillä on vain yksi auto, olisi kiva mennä lapsen kanssa myös jonnekin päivisin, kun mies töissä, onko hyvä bussiliikenne? Kiitos vastauksista.
Kommentit (57)
Kumma juttu, kajaanilaiset tässä ketjussa tuntuvat oikein mukavilta, haukkujien kanssa taas en välittäisi olla missään tekemisissä kielenkäytöstä päätellen....
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 23:57"]Oksatie ja huuhkajanvaara kannattaa karttaa. Lohtajalla remontoivat vauhdilla kupungin vuokra-asuntoj, joten voi olla tosi kiva asuinalue. Saunallisia remontoituja rivitaloasuntoja ja kerrostaloja. Tervetuloa susirajalle! Jengi täällä rujoa, mutta on meillä sydänkin, kun kevät sulattaa jäät pois =)
[/quote]
Haha kiitos :) olen vain kyllästynyt tähän isoon kaupunkiin, jossa suurin osa ihmisistä ylimielisiä ja kylmiä :( pienempi kaupunki luonnollisissa maisemissa olisi ihana :) ap
Olen Kajaanista kotoisin, tosin asunut jo pitkään muualla. Jos joskus muuttaisin takaisin, tahtoisin Purolaan tai yläkaupungille. Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni Lehtikankaalla, mutta sieltä oli liian pitkä matka keskustaan. Rauhallista oli kyllä kaikkialla :)
Voi, ihanaan ja luonnonläheiseen paikkaan olettel muuttamassa. Terveisin entinen kajaanilainen, nykyinen turkulainen, jonka kotiseutukaipuu ei vain taltu tässä kaupungissa
Oksatie ja huuhkajanvaara kannattaa karttaa. Lohtajalla remontoivat vauhdilla kupungin vuokra-asuntoj, joten voi olla tosi kiva asuinalue. Saunallisia remontoituja rivitaloasuntoja ja kerrostaloja. Tervetuloa susirajalle! Jengi täällä rujoa, mutta on meillä sydänkin, kun kevät sulattaa jäät pois =)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:30"]
Täällä yksi Lohtajalla asuva :) Asuinalue oli muutamia vuosia sitten vielä levoton, mutta ei enää kun pahimmat vuokratalot remontoitiin ja samalla kaikki spurgut sun muut potkaistiin huuhkajanvaaraan, lehtikankaalle ja oksatielle.. Eli voin suositella Lohtajaa, rauhallinen alue, jossa on koulu, 2 kauppaa, neuvola, hammashoitola, kirjasto, parturikampaamoja, päiväkoteja jne :) Jokaisella asuinalueella on kyllä paikkoja, joita kannattaa välttää jos mahdollista. Mieleen tulee heti Oksatie (onko se nyt kuurnaa vai teppanaa), Tilhitie lehtikankaalla, Laajankankaantie, huuhkajanvaaran alkupuoli, siellä perällä ihana omakotitaloalue.
Tervetuloa Kajaaniin :)
[/quote]
Lehtikankaalla olen itse ainakin viihtynyt, eikä keskustaankaan ole matkaa kuin pari kilometriä. Paikallisbussit kulkee ihan riittävän hyvin, jos ei jaksa kävellen keskustaan lähteä. Kauppa ja apteekki ihan vieressä, ja terveysasema myös. Huuhkajanvaaran ja Lohtajan kerrostalot kannattaa jättää välistä. Ja tuo Oksatie on kyllä viimeinen paikka, minne lapsen kanssa muuttaisin. Toivottavasti löydätte kivan kodin, tervetuloa :) Ja Tilhitie sijaitsee Variskankaalla, ei Lehtikankaalla.
Miten se vanha sanonta meni: Että jos turkulaisia ei olisi niin kainuulaiset olis Suomen vittumaisinta kansaa... eli ap:n elämä on muuttumassa paremmaksi. Onnea ap!
Älä muuta tänne, täällä on hirveetä :(
Älä hyvä ihminen vie perhettäsi sinne! Pysykää Turussa! Todennäköisempää on miehen löytää töitä sieltä kuin sinun Kajaanista.
T. Itse kainuuni 6 vuotta sitten lusinut
Koko ikäni olen kajaanissa asunut 31 vuotta :) ja pois en lähtisi :) itse en muuttaisi kajaanin kaupungin vuokrataloihin niissä on tullut nuorena asuttua ja en suosittele jos rauhaa haluaa. Ja missään nimessä en muuttaisi lohtajalle enkä huuhkajanvaaraan. Kaikki muut asuinalueet mielestäni ihan kelvollisia joskin toiset parempia kuin toiset :)
Jätä se Kajaaniin muutto väliin. Olen asunut myös Turussa, jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin Turku jo pelkästään sen takia, että se miehesi työpaikka menee erittäin suurella todennäköisyydellä konkkaan tai saneeraukseen muutaman vuoden sisällä.
Muutat ihanaan kaupunkiin. Onnea. mikä alue tahaansa on siellä kiva. Onhan täällä Turkuakin mainostettu mutta en sitä suosittelisi. Itse valitsisin edottomasti kajaanin.
Siellä on tosi sivoja asuinalueita. Kaikki hyvijä.
Tervetuloa vaan tänne Kajjjaaniin. Itse asun Lehtikankaalla, tarkemmin Soidinsuon alueella. Tämä alue on rauhallista, terveysasema, apteekki, kaupat, parturi, joku aika sitten avattu pieni bubi ja R-kioski. Lisäksi jos liikuntaa harrastaa niin hiihtoladut lähellä ja pääsee pitkillekin lenkeille jos kuntoa on. Keväällä hankien aikaan Nuasjärvellä upea saari, Rehjan saari nuotiopaikkoineen on sinänsä jo kokemisen arvoinen.
Noihin Pietarin vuokrakämppiin en suosittele, voi olla niissä tekemisen meininkiä. Varmaan täältä Lehtikankaalta perheellesi sopiva asunto löytyy ja linja-autoja mennä papattaa tiheässä aikataulussa sinne ja tänne.
Puistola on minun suosikkini 7v. kokemuksella. Edelleenkin vaivaa pieni ikävä paikkakunnalle..
Kiva, kun varoitettu, mutta en todellakaan Turussa! Ollaan vasta 2 vuotta täällä asuttu, enkä vieläkään tunne itseäni kotoisaksi. Olen itse kotoisin pienestä kylästä, joten Kajaanin kokoinen kaupunki ei hirvitä :)
Kiitos 4! Arvelinkin Lohtajan olevan "huono" paikka, etuovi.comista katsoin, että oli halvimmat asunnot. Samoin teppanassa, onko se hyvä? Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:31"]Kiva, kun varoitettu, mutta en todellakaan Turussa! Ollaan vasta 2 vuotta täällä asuttu, enkä vieläkään tunne itseäni kotoisaksi. Olen itse kotoisin pienestä kylästä, joten Kajaanin kokoinen kaupunki ei hirvitä :)
Kiitos 4! Arvelinkin Lohtajan olevan "huono" paikka, etuovi.comista katsoin, että oli halvimmat asunnot. Samoin teppanassa, onko se hyvä? Ap
[/quote]
Siis tykkää asua Turussa *
Lehtikangas on hyvää aluetta, ja soidinsuo. Huuhkajanvaara, teppana, kettu ja lohtaja ovat huonompia. Myös komiaho ja hetteenmäki ovat varmaan lapsiperheille kivoja.
Ainakin omakotitaloalueet huuhkajanvaarassa on rauhallista seutua. Kaupungin vuokratalot ohitan päivittäin montakin kertaa autolla ohi ajaessa, mutta ei nekään kovin rauhattomilta vaikuta. Tavallisia kerrostaloja, lähinnä niissä taitaa asua maahanmuuttotaustaisia lapsiperheitä.
Huuhkajanvaaran lisäksi omat lempparialueet täällä on Puistola ja Purola.