Muutto Kajaaniin, sopiva alue 3 hengelle?
Työt loppui mieheltä, Kajaanissa olisi uusi työ. Minulla on myös työpaikka täällä ( Turussa), toivon saavani töitä myös Kajaanista, olen ravintola-alalla töissä, jos en saa, haen kouluun.
Meillä on nyt puolivuotias lapsi, mikä olisi hyvä alue ja mitkä alueet, joihin ei kannata mennä? Tällä hetkellä meillä on vain yksi auto, olisi kiva mennä lapsen kanssa myös jonnekin päivisin, kun mies töissä, onko hyvä bussiliikenne? Kiitos vastauksista.
Kommentit (57)
Olin lentää shokista perseelleni! Kajaani on aivan järkyttävä paskaläjä! Siis kaatopaikka. Ei todellakaan sopiva elinympäristö nuorelle naiselle vaan totaalinen turn-off. Jos olet vähääkään järjissäsi, jätä se sika ja etsi jostain uusi mies, vaikkapa ulkomailta. Usko mua..
Hetteenmäki, Nakertaja ja Paltaniemi. Siinä parhaimmisto.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:55"]Olin lentää shokista perseelleni! Kajaani on aivan järkyttävä paskaläjä! Siis kaatopaikka. Ei todellakaan sopiva elinympäristö nuorelle naiselle vaan totaalinen turn-off. Jos olet vähääkään järjissäsi, jätä se sika ja etsi jostain uusi mies, vaikkapa ulkomailta. Usko mua..
[/quote]
Haluatko, että Ap jättää lapsensa myös?
No itse en koe teppanaa huonona alueena toki se yläteppana voi olla levoton niinkuin on jo mainittukin :) ja teppana tosi lähellä keskustaa joten pärjää hyvin ilman autoa :) tervetuloa kajaaniin jos siihen päädytte t : 31v täällä asunut
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:30"]
Täällä yksi Lohtajalla asuva :) Asuinalue oli muutamia vuosia sitten vielä levoton, mutta ei enää kun pahimmat vuokratalot remontoitiin ja samalla kaikki spurgut sun muut potkaistiin huuhkajanvaaraan, lehtikankaalle ja oksatielle.. Eli voin suositella Lohtajaa, rauhallinen alue, jossa on koulu, 2 kauppaa, neuvola, hammashoitola, kirjasto, parturikampaamoja, päiväkoteja jne :) Jokaisella asuinalueella on kyllä paikkoja, joita kannattaa välttää jos mahdollista. Mieleen tulee heti Oksatie (onko se nyt kuurnaa vai teppanaa), Tilhitie lehtikankaalla, Laajankankaantie, huuhkajanvaaran alkupuoli, siellä perällä ihana omakotitaloalue.
Tervetuloa Kajaaniin :)
[/quote]
Oksatie on jo kättöä, eli ei ole Kuurnaa eikä Teppanaa. Teppana on vanhan vitostien, nykyään puutavaratien Oulun puoleisella alueella, Kajanuksen puolella on Kuurna. Kätönlahti alkaa mielestäni suunnilleen Siwan kohdalta ja Kättö on koulusta ylöspäin. Komiahoa on taas sähkölaitos, mikä helkutin loiste se nyt on, S-market ja S-marketin takainen alue jonnekin Pörhölle asti. Tämä ei nyt ap:ta auta, mutta tälla tavalla minä olen nämä rajat mieltänyt. Asuntomyynneissä on joskus ollut alueet päin peetä, joskus on jopa Teppanan taloja laitettu Kuurnaan. Teppana on alueena selkein, eli se on sen ympyrän sisällä, missä on joki, vanhalta sillalta menevä tie vanhan vitostien risteykseen saakka ja siitä alaspäin Kajanukseen. Kajanus on siis Kuurnaan puolella, puutavaratien toisella puolella olevat korkeat talot Teppanassa.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:26"]
Tämä juutube pätkä kuvaa hyvin kaupunkia.,älä oikeasti muuta. Pari tuttua siellä asunut ja haukkuneet paikan pystyy. Paska paikka.
[/quote]
OT: Osaako joki neuvoa, miten tämän saisi soittääneksi??Mieheni tällä hetkellä KaiPr intissä ja inhoaa sydämensä kyllyydestä koko pitäjää :D
Kajaanin Lohtajalla ikäni asuneena voin sanoa, että en ikinä täällä ollessani ollu peloissani. Pentuna leikittiin ympäri Lohtajaa, eikä koskaan mitään tapahtunut. "Ne jutut"'tapahtuu omien juoppoporukoiden kesken eikä oo muille haitaksi. Lehtikankaasta minull on huono kuva. Kuusanmäessä on oikein kivoja asuinalueita ja taitaa siellä olla ihan kohtuu hintasia rivareitakin myytävänä.
Hetteenmäki, Nakertaja ja Paltaniemi.
Huuhkajanvaaran omakotialue on ainakin erittäin hyvä. Lähes 30 v on siellä asuttu. Ulkoilualueet ovat aivan vieressä. Alueella on korkeuseroja, joten se ei ole tavanomainen tylsän tasainen lähiö.
Palokangas on kerrostaloaluetta, mutta on aivan lähellä keskustaa.
Yläkaupunki keskustassa on myös hyvää aluetta.
Lehtikangas on vanhaa asuinaluetta. Siellä on paljon vanhoja omakotitaloja.
Kajaani on "ihmisenkokoinen" kaupunki. Kajaanissa asuu ihmisiä eri puolilta Suomea.
Kainuulaiset ja muut asukkaat ovat ihan tavallisia ihmisiä. Koskaan ei ole minulle ainakaan tullut riitaa naapurustoni kanssa täällä Kainuussa. Heidän kanssaan tulee vain heittäytyä juttusille eikä itse jurottaa omissa ympyröissä.
Ulospäinsuuntautuneisuus auttaa tutustumisessa uusiin ihmisiin.
Teppanan alaosa, ei ne vuokratalot mäen päällä, tai Kuurna ainoat järkevät paikat ja Kuurnassa nimenomaan se kaupungin puoleinen pää. Uusi uimahalli vieressä, kuten jo sanottu, koulu ja päiväkoti, jos harrastatte musiikkia niin musiikkiopisto ja kaupungille kävelee nopeasti. Ulkoilumahdollisuuksia Kajaani on kyllä ihan täynnä, metsäiseen luontoon pääsee muutamassa minuutissa mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:30"]
Täällä yksi Lohtajalla asuva :) Asuinalue oli muutamia vuosia sitten vielä levoton, mutta ei enää kun pahimmat vuokratalot remontoitiin ja samalla kaikki spurgut sun muut potkaistiin huuhkajanvaaraan, lehtikankaalle ja oksatielle.. Eli voin suositella Lohtajaa, rauhallinen alue, jossa on koulu, 2 kauppaa, neuvola, hammashoitola, kirjasto, parturikampaamoja, päiväkoteja jne :) Jokaisella asuinalueella on kyllä paikkoja, joita kannattaa välttää jos mahdollista. Mieleen tulee heti Oksatie (onko se nyt kuurnaa vai teppanaa), Tilhitie lehtikankaalla, Laajankankaantie, huuhkajanvaaran alkupuoli, siellä perällä ihana omakotitaloalue.
Tervetuloa Kajaaniin :)
Lehtikankaalla olen itse ainakin viihtynyt, eikä keskustaankaan ole matkaa kuin pari kilometriä. Paikallisbussit kulkee ihan riittävän hyvin, jos ei jaksa kävellen keskustaan lähteä. Kauppa ja apteekki ihan vieressä, ja terveysasema myös. Huuhkajanvaaran ja Lohtajan kerrostalot kannattaa jättää välistä. Ja tuo Oksatie on kyllä viimeinen paikka, minne lapsen kanssa muuttaisin. Toivottavasti löydätte kivan kodin, tervetuloa :) Ja Tilhitie sijaitsee Variskankaalla, ei Lehtikankaalla.
Kulkeeko? Silloin kun itse asuin, ei kulkenut bussit viikonloppuisin ollenkaan. Siksi Teppana, ei tarvitse busseja ja koulut on kävelymatkan päässä, oli lapsi missä koulussa tahansa ja minkäikäinen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen kerran kyllä Teppanaa kuulen sanottavan huonoksi tässä ketjussa. Yläteppanassa voi kyllä eri meininki, mutta koulun lähistöllä on rauhallista asua.
Sama. Asuin Teppanassa vuosikausia, nykyään muualla Suomessa. Ei tarvinnut edes harkita muuttoa muualle koskaan. Ylä-Teppanassa on muutama vuokratalo, jotka voi olla levottomia, mutta muuten rauhallista. Siinä talossa missä itse olin, asukkaat lähtivät pois suurin osa kuolemalla ja loput sitten työn perässä. Todella tykätty paikka ja rauhallinen.
2