Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voin samaistua täysin Rautavaaran tapauksen äitiin.

Vierailija
29.10.2014 |

Olen asiasta tietenkin vain lehtitietojen varassa, mutta kuten sanottu, voisin helposti tehdä aivan saman ratkaisun tuossa tilanteessa.

Epäilen, että kyseinen äiti oli ns. epävakaa persoonallisuus. Tähän liittyy voimakas mustasukkaisuus ja impulssikontrollin häiriö. Lehtitietojen perusteella päättelisin, että näin voisi hänen kohdalla olla. Itse kärsin, korostan kärsin, samasta häiriöstä.

Minulla on myös pieniä lapsia. Ulkoapäin kukaan ei aavistaisi, että mikä diagnoosi mulla on. Itse sen kyllä ymmärrän. Olen ihan normaali ja elämässä hyvin pärjännyt nainen.

Mutta tuohon alkuun palatakseni. Ymmärrän täysin 100% tuota kamalan teon tehnyttä äitiä. En sitä millään tasolla hyväksy, mutta ymmärrän miten kaikki luultavasti kävi ja miksi. Kun on tarpeeksi kuormittunut, epätoivoinen ja väsynyt, niin jokin tämmöinen reissuunlähtö ja riita voi viedä impulssikontrollin niin kierroksille, ettei enää tajua mitä on tekemässä tai tajuaa mutta tekee silti.

Lopuksi. Kyse ei ole lapsiin kohdistuvan rakkauden määrästä. Kyllä se oli tuolla äidillä ja mulla ihan samaa tasoa kuin teillä paremmat muka äidit siellä. Minä rakastan lapsiani varmaan enemmänkin kuin harva teistä. Silti voisin tehdä saman.

No, tämä oli mun näkökulma.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:59"]

Ylen sivulla kyllä psykiatrin mukaan perhesurmaajat yleensä itsekeskeisiä narsisteja, jotka ei rakasta perhettään.

[/quote]

Näinhän se on, naistenkin kohdalla, mutta äideillä on nyt kampanja meneillään, jossa tuosta naisesta tehdään vuoden äitiä ja kaikkien suomen äitien esikuvaa.

Narsisti se oli, niin kuin muutkin perhemurhaajat, ei mikään superäiti, jota kaikkien pitäisi ihailla.

Vierailija
22/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tässä nyt on ihaillut? -ap

Kyylä nyt on kovin yksoikoista. Ai että halusin kertoa että "samaistun" tuohon äitiin. Sellaista en ole missään kohtaa väittänyt. Olen sen sijaan kertonut, että VOIN ymmärtää ja VOIN samaistua. En samaistu. -ap

Ja vielä. Ihan turhaa mun jankuttaa täällä, että näkökulma voi olla myös se, että ymmärtää äidin tekoa. Se ei kerta kaikkiaan sovi, eikä saa olla mahdollista. Vaikka ymmärtämyksensä perustelisi. Mutta ei. Te haluatte väittää, että ymmärtäminen ei ole mahdollista ja myöskään minä en siihen kykene. Voi teitä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
24/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:30"]

Mä luulen, ettei äiti ajatellut että siinä kävisi noin. Että auto oli iso, lapset turvaistuimissaan... Kaikki päättyisi hyvin, hän itse ehkä loukkaantuisi sen verran että isän pitäisi jäädä kotiin hoitamaan asioita, lapset selviäisivät hengissä.

Hän ajatteli, että ihan hyvin niin voisi käydä.

[/quote]

Mä olen kanssa ajatellut tätä ja toisaalta olen ap:n kanssa samaa mieltä. Saatana sentään, kun nyt vedän tota bussia päin, niin siitähän saatte perkele. Joo kyllähän sen nyt jokainen järkevä aikuinen tietää miten siinä käy ja ei tietenkään kenenkää pitäis, mutta kun sitä vaan sattuu. Pikaistuksissa tehty tappo ehkä. Sukulaismiestä lyötiin ihan yllärinä päähän niin kovaa, että kaatui ja pää osui  rautatappiin. Oli tarkoitus vaan lyödä, ei tappaa. Tahaton kuolemantuottamus, pikkasen tuli ehdonalaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä