Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voin samaistua täysin Rautavaaran tapauksen äitiin.

Vierailija
29.10.2014 |

Olen asiasta tietenkin vain lehtitietojen varassa, mutta kuten sanottu, voisin helposti tehdä aivan saman ratkaisun tuossa tilanteessa.

Epäilen, että kyseinen äiti oli ns. epävakaa persoonallisuus. Tähän liittyy voimakas mustasukkaisuus ja impulssikontrollin häiriö. Lehtitietojen perusteella päättelisin, että näin voisi hänen kohdalla olla. Itse kärsin, korostan kärsin, samasta häiriöstä.

Minulla on myös pieniä lapsia. Ulkoapäin kukaan ei aavistaisi, että mikä diagnoosi mulla on. Itse sen kyllä ymmärrän. Olen ihan normaali ja elämässä hyvin pärjännyt nainen.

Mutta tuohon alkuun palatakseni. Ymmärrän täysin 100% tuota kamalan teon tehnyttä äitiä. En sitä millään tasolla hyväksy, mutta ymmärrän miten kaikki luultavasti kävi ja miksi. Kun on tarpeeksi kuormittunut, epätoivoinen ja väsynyt, niin jokin tämmöinen reissuunlähtö ja riita voi viedä impulssikontrollin niin kierroksille, ettei enää tajua mitä on tekemässä tai tajuaa mutta tekee silti.

Lopuksi. Kyse ei ole lapsiin kohdistuvan rakkauden määrästä. Kyllä se oli tuolla äidillä ja mulla ihan samaa tasoa kuin teillä paremmat muka äidit siellä. Minä rakastan lapsiani varmaan enemmänkin kuin harva teistä. Silti voisin tehdä saman.

No, tämä oli mun näkökulma.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sua. Ymmärrän vielä sen, että se äiti meni bussiin raivoamaan mutta en sitä, että se päätti jysäyttää autonsa bussin nokkaan. Tuollainen ihminen ei enää ole terve. Ei millään mittapuulla. Tuollaiset ihmiset kuuluu mielisairaalaan. Heidän paikkansa ei ole normaalissa yhteiskunnassa eikä varsinkaan vanhempina. Tai muuten me muut olemme jatkuvassa vaarassa.

Vierailija
2/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, toivottavasti et tule tekemään samaa, minä en tekisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:04"]

En ymmärrä sua. Ymmärrän vielä sen, että se äiti meni bussiin raivoamaan mutta en sitä, että se päätti jysäyttää autonsa bussin nokkaan. Tuollainen ihminen ei enää ole terve. Ei millään mittapuulla. Tuollaiset ihmiset kuuluu mielisairaalaan. Heidän paikkansa ei ole normaalissa yhteiskunnassa eikä varsinkaan vanhempina. Tai muuten me muut olemme jatkuvassa vaarassa.

[/quote]

Kummallista, että ap. on tehnyt edes lapsia, koska tiedostaa olevansa epävakaa ja kykenevänsä tappamaan lapsensa, jos sattuu huvittamaan sillä hetkellä.

Ap. sunkin lapsilla on oikeus omaan elämään, vaikka oletkin synnyttänyt ne, se ei anna sinulle oikeutta päättää saako ne elää, vai ei.

Vierailija
4/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti rakasta lapsiaan kuten hyvät äidit, jos on valmis tappamaan ne miehen takia. Ihan hullua väittää rakastavansa jotain ja samalla olevansa valmis tappamaan ne, kyllä silloin rakastaa oikeasti vain itseään.

Vierailija
5/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette voi ymmärtää mua. Mutta minä ymmrrän teitä. Ymmärrän, että ette ole asiantuntijoita lääkäreitä tai psykologoja. Ei teillä tarvitsekkaan olla ymmärrystä. Kunhan vain kerroin itsestäni. -ap

Vierailija
6/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:14"]

Te ette voi ymmärtää mua. Mutta minä ymmrrän teitä. Ymmärrän, että ette ole asiantuntijoita lääkäreitä tai psykologoja. Ei teillä tarvitsekkaan olla ymmärrystä. Kunhan vain kerroin itsestäni. -ap

[/quote]

Kyllä täällä on muitakin epävakaita, jotka eivät ajattele tappavansa lapsiaan ja ymmärtävänsä kolmen lapsen murhaajaa.

Vierailija
7/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:14"]

[/quote]

Ei tarvitse olla psykologi eikä lääkäri ymmärtääkseen mikä on normaalia äidinrakkautta.

Vierailija
8/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, että "voisin yhtä hyvin tehdä saman TUOSSA TILANTEESSA" . Mutta minä en ole tuossa tilanteessa.Enkä tule. Minä en ikinä tulisi tuollaiseen tilanteeseen, koska ymmärrän, että silloin jo kauan ennen tarvitsen apua. Siinä on suuri ero. Pointtini on että ymmärrän jollain tasolla tuon äidin mielenliikkeitä. Mutta en todellakaan sanonut, että mitään olisin omille lapsilleni ja itselleni vastaavaa tekemässä. Puhuin koko ajan TUOSTA TILANTEESTA. Oma tilanteeni on eri ja sairauteni tai diagnoosini tila on helpottanut vuosien ja vuosikymmenten aikana. Minä vain halusin tuoda esiin, että YMMÄRRÄN NAISTA. Oma elämäni on tuosta aivan irlaan.  -ap

Vierailija
9/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko samaistua myös Bulevardin isään?

Vierailija
10/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä. Tuo äiti tappoi lapsensa. Sitä en tietenkään hyväksy millään tasolla. Oli sairas tai ei. Toisen mielenliikkeiden ymmärtäminen on ihan eri asia. Puhuin ymmärtämisestä en hyväksymisestä. Mun silmissäni tämä äiti on yhtälailla tappaja. -ap

Vierailija
11/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:21"]Kerroin, että "voisin yhtä hyvin tehdä saman TUOSSA TILANTEESSA" . Mutta minä en ole tuossa tilanteessa.Enkä tule. Minä en ikinä tulisi tuollaiseen tilanteeseen, koska ymmärrän, että silloin jo kauan ennen tarvitsen apua. Siinä on suuri ero. Pointtini on että ymmärrän jollain tasolla tuon äidin mielenliikkeitä. Mutta en todellakaan sanonut, että mitään olisin omille lapsilleni ja itselleni vastaavaa tekemässä. Puhuin koko ajan TUOSTA TILANTEESTA. Oma tilanteeni on eri ja sairauteni tai diagnoosini tila on helpottanut vuosien ja vuosikymmenten aikana. Minä vain halusin tuoda esiin, että YMMÄRRÄN NAISTA. Oma elämäni on tuosta aivan irlaan.  -ap
[/quote]

Et sinä edes tiedä mikä on "tuo tilanne". Mutta oli tilanne mikä tahansa, en ymmärrä tuon naisen ratkaisua. Mun mielestä sekin on jo liikaa että lähdetään autolla miehen perään koko lapsikatraan kanssa, puhumattakaan tästä tahallisesta kolarista. Antaisi miehen mennä menojaan ja hakisi apua, edes lasten tähden.

Vierailija
12/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kyseinen aihe jo riitä? Itse en ymmärrä kyseistä naista, enkä niitä jotka sanovat ymmärtävänsä. Miten se edes on ymmärrettävissä, että tappoi lapsensa?! Nämä aloitukset alkaa pikku hiljaa riittää, vaikka ei näitä olekaan mikään pakko lukea.

Vierailija
13/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:22"]

[/quote]

Minä en tiedä, miksi tämä isä teki mitä teki ja mitkä oli motiivit ja isän oma tilanne? En osaa vastata tähän.

Onko se nyt ihan näin kamalaa, jos ymmärtää toista ihmistä. Voiko toista tai saako toista ihmistä ymmärtää vain silloin, kun tekemiset ovat hyviä tai hyväksyttyjä. Eikö muutoin saa ymmärtää toista?-ap

Vierailija
14/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vastaatko ap. tähän.

Vierailija
15/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:27"]

[/quote]

Minä en tiedä, miksi tämä isä teki mitä teki ja mitkä oli motiivit ja isän oma tilanne? En osaa vastata tähän.

Onko se nyt ihan näin kamalaa, jos ymmärtää toista ihmistä. Voiko toista tai saako toista ihmistä ymmärtää vain silloin, kun tekemiset ovat hyviä tai hyväksyttyjä. Eikö muutoin saa ymmärtää toista?-ap

[/quote]

Tiedätkö muka paremmin mitkä oli tämän äitimurhaajan motiivit ja tilanteet.

Voin vastata ettet tiedä, mutta kuvittelet, koska olet äiti ja haluat antaa toiselle äidille enemmän ymmärrystä, miehelle et sitä antaisi.

Vierailija
16/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, ettei äiti ajatellut että siinä kävisi noin. Että auto oli iso, lapset turvaistuimissaan... Kaikki päättyisi hyvin, hän itse ehkä loukkaantuisi sen verran että isän pitäisi jäädä kotiin hoitamaan asioita, lapset selviäisivät hengissä.

Hän ajatteli, että ihan hyvin niin voisi käydä.

Vierailija
17/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:27"]

Mä en muista, että tilannetta olisi näin avoimesti käyty läpi mediassa. Tai ainakin minä olen saanut paljon enemmän tietoa tästä tragediasta. Siitä Bulevardin justusta en oikeastaan tiedä, kuin että mies tappoi lapset ja niiden äidin. Muista tapahtumista tai perheen taustoista ei mulla ole mitään enempää tiuetoa. Tästä Rautavaaran tapauksesta taas olen lukenut lehdistä paljon kattavammin. Sanoinkin, että otan kantaa vain lehtitietojen varassa. -ap

[/quote]

[/quote]

Tiedätkö muka paremmin mitkä oli tämän äitimurhaajan motiivit ja tilanteet.

Voin vastata ettet tiedä, mutta kuvittelet, koska olet äiti ja haluat antaa toiselle äidille enemmän ymmärrystä, miehelle et sitä antaisi.

[/quote]

Vierailija
18/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen enemmän saanut tietoja tästä Rautavaaran turmasta. Taustoista ja tapahtumista. Niistä on kerrottu mediassa paljon laajemmin kuin Bulevardin tapauksessa. Jo siitä syystä, että niistä oli enemmän tietoa mitä jakaa.

Lisäksi kyllä. Ehkä minun on helpompi samaistua äitiin kuin isään. Ja se on ihan luonnollista.

ap

Vierailija
19/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:48"]

Mä olen enemmän saanut tietoja tästä Rautavaaran turmasta. Taustoista ja tapahtumista. Niistä on kerrottu mediassa paljon laajemmin kuin Bulevardin tapauksessa. Jo siitä syystä, että niistä oli enemmän tietoa mitä jakaa.

Lisäksi kyllä. Ehkä minun on helpompi samaistua äitiin kuin isään. Ja se on ihan luonnollista.

ap

[/quote]

Eli periaatteessa et oikeastaan tiedä mistään mitään, halusit vain kertoa, että samaistut tuohon äitiin ja voisit myös tappaa lapsesi.

No, kiitos tiedosta.

Vierailija
20/24 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen sivulla kyllä psykiatrin mukaan perhesurmaajat yleensä itsekeskeisiä narsisteja, jotka ei rakasta perhettään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi