Älä osta tätä tuotetta!
Listataanpas tähän tavaroita, huonekaluja, ruokaa, palveluja, joita ei TODELLAKAAN voi suositella kenellekään.
Minä aloitan: IKEAn halogeenilamput. Kestävät naurettavan lyhyen ajan, aivan rahan hukkaan heittämistä.
Kommentit (146)
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:22"]
Mitään timantteihin liittyvää, ellet ole yksityisyrittäjä timanttiporausalalla. Tuet yhtä maailman moraalittomimmista suuryrityksistä ja toisin kuin esim. öljy- ja energiayhtiöillä ja coltanin alkutuottajilla, De Beersin tuote on kartelliaseman avulla käsittämättömän ylihinnoiteltua täysin tarpeetonta tavaraa.
[/quote]
Samaa mieltä, tosin synteettisiä timantteja voi ostaa koruihin. Näitähän eivät todistetusti edes asiantuntijat sokkotesteissä erota maasta kaivetuista mutta niiden takia ei ole tarvinnut katkoa afrikkalaisten esiteinien käsiä.
[/quote]
Mustat timantit ovat synteettisiä eli ihmisen tekemiä. Myös Zirkonia on ihmisen tekemää. Aitous myös näkyy siinä hinnassakin, ovatko jostain louhoksesta vai tehtaasta.
Suomessa on aika vähän mitään arvokkaita timantteja, pieniä murusia vain. Voihan ostaa sellaisenkin sormuksen/korun, jossa on jokin muu kivi.
Siitä voidaan tietysti kiistellä mikä kaikki on tarpeellista ja tarpeetonta. Eihän esim. tv ole myös mitenkään tarpeellinen ja niihin kuluu hitosti luonnonvaroja, samoin kuin muuhun elektroniikkaan.
[/quote]
Reductio ad absurdum on aika paska argumentti. "Ei ruokatarvikkeet mitenkään tarpeellisia ole, kun voidaan ihan yhtä hyvin kuolla kaikki, eikä kukaan välitä!" Tarpeellisuuden asteissa vaikka "Mahdollistaa nykyisen kaltaisen tietoyhteiskunnan" ja "Buustaa mun itsetuntoa, koska on kalliimpi" ovat vähän eri luokassa.
[/quote]
Yhdyn tähän. Sen lisäksi en puhunut mistään lasikivistä tai zirconiasta vaan laboratoriovalmisteisista timanteista, joiden rakenne ja ominaisuudet ovat sekä käyttö- että ulkonäköominaisuuksiltaan identtisiä kaivostimantin kanssa. Aivan ensimmäiselle kirjoittajallekin unohdin mainita, että nykyään suurin osa teollisuuskäytössä olevista timanteista on synteettisiä. http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_diamond
Samoin Ikean patterit. Niissä ei kaikissa ole virtaa ja jos on niin todella vähän.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:41"]
Samoin Ikean patterit. Niissä ei kaikissa ole virtaa ja jos on niin todella vähän.
[/quote]
Ikean paristot on voittanut useamman kerran testit joissa mm. Vartan paristoja. Mä olen ollut tosi tyytyväinen niihin.
Matka Riikaan.
Siellä ei ole mitään.
[/quote]
Älä osta mitään elintarviketta, ennenkuinkuin olet katsonut kilohinnan.
Xtra-perunasalaatti. Ei se ole perunasalaattia, se on jotain pahaa sosetta. Siis ihan tosiaan sosetta, hyi hel.....
Jyskin "massiivimäntyinen" lasivitriini. Niin haperoa läskimäntyä, että takalevyn naulat menevät pohjaan peukalolla painamalla.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:47"]
Matka Riikaan.
Siellä ei ole mitään.
[/quote]
Mä pidin Riikan tunnelmasta. Kaverin kanssa on mukava kiertää Riikaa, ottaa valokuvia ja käydä kahviloissa sekä ruokapaikoissa.
Lidlin kermaperunat einestiskistä. Luvattoman karmeaa kuraa.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:50"] Suomen ev.lut. -kirkon jäsenyys. [/quote] Aika hyvä. Myös ammattiliiton (ihan sama mikä liitto kyseessä) jäsenyys on kusetusta. [/quote] Mun mielestä molemmat on tosi hyviä jäsenyyksiä. Kirkon jäsenenä saan paljon hyvää toimintaa itselleni ja lapsilleni ja liitosta olen saanut useita kertoja lakiapua.
[/quote]
Ok, itsekin haluaisin tietää mitä toimintaa kirkko tarjoaisi minulle ja lapselleni, olisi kiva saada rahalle "vastinetta". Sama tilanne vähän ammattiliiton kanssa, en ole koskaan tarvinnut lakiapua liitosta, mutta sinä olet monta kertaa. Millaisiin tilanteihin olet sitä apua hankkinut, tiedän itsekin kääntyä lakiasioissa ammattiyhdistyksen puoleen?
[/quote]
Ihan loistava logiikka. Et varmaan maksa minkäänlaisia vakuutuksiakaan, koska ne ovat ihan turhia? Talo ei ole koskaan palanut, matkalaukut eivät ole koskaan hävinneet, mitään ei ole koskaan mennyt ikinä rikki?
Apple, Luis Vuitton ja muut vastaavat tuotteet, jotka ovat laadultaan korkeintaan keskitasoa mutta, joissa maksat merkin kuvitellusta statuksesta usean satasen ylihintaa.
Mitään timantteihin liittyvää, ellet ole yksityisyrittäjä timanttiporausalalla. Tuet yhtä maailman moraalittomimmista suuryrityksistä ja toisin kuin esim. öljy- ja energiayhtiöillä ja coltanin alkutuottajilla, De Beersin tuote on kartelliaseman avulla käsittämättömän ylihinnoiteltua täysin tarpeetonta tavaraa.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:01"]
Valion arki-tuotteita.
[/quote]
Arki-raejuusto on mielestäni tällä hetkellä paras markkinoilla oleva. Isoa ja irtonaista raetta, jota on kiva laittaa esim. tomaattikeiton sekaan. Monet muut ovat koostumukseltaan liian mössöjä vaikka maku olisin hyvä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:47"]
Matka Riikaan.
Siellä ei ole mitään.
[/quote]
Itse olen viettänyt siellä pitkän viikonlopun ja viihdyin oikein hyvin. Riian vanha kaupunki on todella sievä ja nähtävyys jo itsessään. Jos ei jaksa satsata kunnolliseen opaskirjaan, johdatus kaupungin historiaan opastetulla kierroksella on suositeltava. Taidemuseo oli valitettavasti juuri silloin remontissa, mutta kävin art nouveau -museossa ja kiertelemässä siinä lähistöllä art nouveau -kortteleita. Vastikään on avautunut KGB-museo, joka tulee olemaan seuraavan Riian-matkan to do -listalla. Käsityöläistori, antiikkikauppoja, hyvää ruokaa ja paikallisia oluita kellaribaarissa... pidempäänkin olisin viihtynyt. Maan pääkaupunkina Riiasta löytyy myös oopperaa sekä teatteria, ja klubipuoleltakin luulisi jotain viihdettä löytyvän. Ihmetyttää aina matkakohteista nuo tympeät "siellä ei ole mitään" -kommentit - etenkin, kun kirjoittaja ei avaa yhtään, mitä olisi matkaltaan kaivannut... pissisvaatekauppoja ja diskohelvettiä? Vai Riehulandiaa kakaralaumalle?
Ketjun aiheeseen palataksemme, en suosittele Euroshopperin pastaa. Etenkään tagliatellea, joka liisteröityy klimpeiksi. Rainbown aprikoosi-pikapuuro, sama perustelu. Ne "aprikoosinpalat" ovat (muistaakseni) kaiken lisäksi lähinnä aromilla ja väriaineilla höystettyä glukoosi-fruktoosisiirappia. BWC:n aurinkosuoja-päivävoide (voiteen aurinkosuoja perustuu lähinnä sinkkiin, ja koostumus onkin just kuin sinkkipastan: valkoista, tankeaa ja todella huonosti imeytyvää). Kristallideodorantit - saattavat vähentää hien hajua, mutta kainalot läpimärkinä se on laiha lohtu.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:46"]
[/quote]
Ikean paristot on voittanut useamman kerran testit joissa mm. Vartan paristoja. Mä olen ollut tosi tyytyväinen niihin.
[/quote]
Tuohon olen itsekin ollut Ikean pattereissa tyytyväinen. Mutta omasta. Mielestäni varjopuolion se, että ne vuotavat kalliimpia pattereita helpommin jos unohtuvat laitteeseen pitkäksi aikaa.
Clas Ohlssonin lamput ja patterit kuluvat tosi nopeaan. Saa olla koko ajan vaihtamassa.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:33"]Naista jolla aikomus loisia miehen lompakolla.
Mies
[/quote]
Jos nainen "ostetaan", eiköhän se loisiminen ole ihan oletusasetus.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:14"]
Maahisten työkengät! Alle vuodessa pohjallinen kulunut puhki.
[/quote]
Minä taas en voi käyttää omia Maahisiani siksi koska niiden materiaali on muovia! Olisi luullut että työjalkineet olisi edes vähän hengittävät. Eli nyt jalat haisee kuin rankkitynnyri noissa työkengissä ja työkaverit kiittää :/.