Mitä tehdä jos ei osaa sanoa kaverille ei?
Oon siis 9lk oleva tyttö, ja aloin vasta 8lk lähentymään mun kavereiden kanssa ja vietän suurimman osan ajastani heidän kanssaan nykyäänkin. Mutta ongelma on siinä, että tuntuu siltä, etten saa tarpeeksi omaa aikaani. Oon jotenki aina tosi uupunut ja en jaksaisi välillä olla heidän kanssaan. Haluaisin välillä pitää vaikka vapaan viikonlopun pelaten nettikaverin kanssa, kun yleensä arkena olen irl kavereideni kanssa. Mutta yleensä se menee siihen, että saatan luvata nettikaverille että pelataan viikonloppuna, mutta sitten kaveri kysyy yökylään viikonlopuksi ja en uskalla sanoa ei, koska pelkään että kaverilleni tulee paha mieli tai loukkaan häntä.
Ja haluaisin välillä vaikka viikollakin pelata, mutten voi, koska melkein joka päivä jompikumpi irl kavereistani kysyy minua alkamaan, ja sitten en edelleenkään uskalla sanoa ei.
7lk en ollut vielä oikein läheinen kavereideni kanssa, ja vietin suurimman osan ajastani pelaten nettikaverini kanssa, ja nykyään saatamme puhua kuukaudessa 3 kertaa. Tavallaan kaipaan tätä aikaa, sillä rakastan pelaamista, sekä välillä vain haluan olla yksin, sillä olen introvertti ja aika huono sosiaalisissa tilanteissa, ja kaipaan välillä yksinoloa, että saisin ladata akkujani, että jaksan taas olla sosiaalinen koulussa ja kavereideni kanssa.
Tuntuu hirveältä sanoa tämä, mutta välillä toivoisin, että tilanne olisi sama kuin 7lk, tai sitä, ettei minulla olisi kavereita. Tottakai rakastan kavereitani ja he ovat todella tärkeitä minulle, mutta joskus tarvitsisin enemmän omaa aikaani/aikaa nettikaverin kanssa.
Nettikaverini kanssa olen tuntenut vuodesta 2015 ja hänkin on todellakin tärkeä ihminen minulle. Näemme noin 1-2 vuodessa, sillä asumme toiselle puolella Suomea, ja välimatka on pitkä :(
Ja toinen irl kavereistani myös joskus sanoi, ettei nettikaverit ole niin tärkeitä kuin irl kaverit. Ja että se on ok jos vaikka kerran viikossa pelataan, muttei se ole ok jos jatkuvasti pelataan yhdessä. Hänellä itsellä ei ole yhtään kokemusta aidosta nettikaverista.
Mitä sanoisit kaverille, jos vanhemmat pyytäisivät sukulaisvierailulle ja et ehtisi olla kaverin kanssa? Sanoisit että et nyt ehdi.
Ihan samalla tavalla.
Ei sinun kannata selittää syitä, miksi et ehdi. Kaverit voivat olla mustasukkaisia toisistaan. JOten ei kannata turhaan sanoa, että et ehdi koska pitää tavata toista kaveria.
Jos et ehdi, et ehdi, kun on just muuta.
Kaveri kyllä keksii hänkin muuta tekemistä.
Mutta kiva että olet saanut uusia kavereita! Vaikeita juttuja aina sovittaa aika vanhojen ja uusien kavereiden kesken. Sitten se vasta vaikeaa onkin, jos alkaa seurustella. Myöhemmin sekin vielä. Elämä on kuitenkin aika hyvää kun on liikaa läheisiä ihmisiä :)