En ymmärrä ihmisiä jotka hankkivat monta lasta ja...
Sitten valittavat että on niin raskasta jne. Tottakai se on raskasta huolehtia monesta lapsesta, mutta eikö sellainen asia pitäisi ymmärtää ilman omakohtaista kokemustakin? Vaikka olisi kuinka lapsirakas niin omaa jaksamista ei saa sivuuttaa kun niitä lapsia aletaan hankkimaan. Sitten viellä se että miksi ihmeessä pitää hankkia lisää lapsia jos parisuhde ja perhe-elämä jo valmiiksi rakoilee? Luulisi jokaisen ymmärtävän että silloin pitäisi yrittää saada edellä mainitut kuntoon ja huolehtia niistä olemassa olevista lapsista parhaalla mahdollisella tavalla, vaikka ne vauvat olisivat miten ihania.
Kommentit (9)
Sitten omat appivanhempani asuivat pienessä hökkelissä kymmenen lapsen kanssa, raatoivat aamusta iltaan nälkäpalkalla ilman yhteiskunnan tukia, eivätkä valittaneet.
En ymmärrä ihmisiä jotka menee töihin ja valittaa sitten että onpa raskasta, kun voi hyvin olla työtönkin! Tai että onpa ruoka kallista kun voi syödä pihlajanmarjoja, sieniä. Tai se vasta tyhmää onkin että valitetaan kuinka kauhea krapula on kun on ensin itse juonut alkoholia. Ja lisäksi myös että valitetaan kylmästä tai vesisateesta kun vois ihan hyvin olla sisällä, tai bensan hinnasta kun vois kävellä... joo itse kans ehdottomasti vihaan kaikenlaista valittamista, onneks mä ja sä ei koskaan valiteta mistään..
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:07"]
En minäkään. Muistan kerran katsoneeni erään dokkarin/ajankohtaisohjelman, jossa oli perhe lähemmäs kymmenen lapsen kera, asuivat varsin hienossa omakotitalossa jne. ja dokkarin punainen lanka oli rahojen tiukkuus ja ettei tämä kamala yhteiskunta jumalauta muka tue tarpeeksi. Verenpaine kohosi sen verran, etten katsonut kokonaan. KUINKA JOTKUT KEHTAAVATKIN. Kun tyhmyys, kohtuuttomuus ja suunnaton röyhkeys yhdistyy...
[/quote] Tässä kolmas asia mitä en ymmärrä. Mielestäni jälkikasvua pitäisi hankkia vain sen verran kun itse pystyy elättämään. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:12"]
En ymmärrä ihmisiä jotka menee töihin ja valittaa sitten että onpa raskasta, kun voi hyvin olla työtönkin! Tai että onpa ruoka kallista kun voi syödä pihlajanmarjoja, sieniä. Tai se vasta tyhmää onkin että valitetaan kuinka kauhea krapula on kun on ensin itse juonut alkoholia. Ja lisäksi myös että valitetaan kylmästä tai vesisateesta kun vois ihan hyvin olla sisällä, tai bensan hinnasta kun vois kävellä... joo itse kans ehdottomasti vihaan kaikenlaista valittamista, onneks mä ja sä ei koskaan valiteta mistään..
[/quote] Mielestäni mainitsemasi esimerkit pyörivät hieman eri sarjassa. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:16"]
[/quote]
Minusta ei. Sinä koet olevasi oikeutettu valittamaan asioista, mutta äiti ei saisi valittaa. Jos sinulla on oikeus valittaa että sinulla on itseaiheutetusti jokin ongelma eikö siitä saa purkaa tai avautua. Minusta kaikilla on oikeus valittaa vaikka tilanne olisi itseaiheutettu. On todella itsekästä ajatella sinun tavallasi koska olen aivan varma että olet joskus itsekkin sanonut olevasi väsynyt tai vslittanut jostain asiasta joka on periaatteessa omaa syytäsi. Eikö äidillä saa olla raskasta vai eikö sitä kertoa ääneen? Sinulla sen sijaan saa, milläköhän etuoikeudella?
Mieheni on usein sanonut kun olen kertonut että on ollut raskasta että laitetaan lapset päiväkotiin johon olen sanonut että sitten kun sinulla on raskas päivä niin sanon lohdutuksen tai tsemppauksen tilalla että ota lopputili!
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:16"]
[/quote]
Minusta ei. Sinä koet olevasi oikeutettu valittamaan asioista, mutta äiti ei saisi valittaa. Jos sinulla on oikeus valittaa että sinulla on itseaiheutetusti jokin ongelma eikö siitä saa purkaa tai avautua. Minusta kaikilla on oikeus valittaa vaikka tilanne olisi itseaiheutettu. On todella itsekästä ajatella sinun tavallasi koska olen aivan varma että olet joskus itsekkin sanonut olevasi väsynyt tai vslittanut jostain asiasta joka on periaatteessa omaa syytäsi. Eikö äidillä saa olla raskasta vai eikö sitä kertoa ääneen? Sinulla sen sijaan saa, milläköhän etuoikeudella?
[/quote] Ei se valittaminen nyt ole tässä se pointti. Ap
En minäkään. Muistan kerran katsoneeni erään dokkarin/ajankohtaisohjelman, jossa oli perhe lähemmäs kymmenen lapsen kera, asuivat varsin hienossa omakotitalossa jne. ja dokkarin punainen lanka oli rahojen tiukkuus ja ettei tämä kamala yhteiskunta jumalauta muka tue tarpeeksi. Verenpaine kohosi sen verran, etten katsonut kokonaan. KUINKA JOTKUT KEHTAAVATKIN. Kun tyhmyys, kohtuuttomuus ja suunnaton röyhkeys yhdistyy...