Aikuiset, jotka askartelevat
Kommentit (16)
Mitä pahaa siinä on! Askartelen koruja, kortteja, maalailen pikku tauluja...Onko se sulta pois!
Askartele itsekin niin ei käy kateeksi.
Askartelu on ihanaa. Se antaa aivoille virikettä ja käsille puuhaa. Samalla voi opiskella asioita kuuntelemalla podcasteja ja luentoja. Asiat jäävät paremmin mieleen, kun samalla puuhailee käsillään. Omia tuotoksiaan voi sitten esitellä kavereille ja niitä voi esitellä myös somessa ja näin siis sosiaalinenkin puoli tulee mukaan kun voi kommentoida myös muiden teoksia ja ottaa vastaan palautetta ja kommentteja muilta. Kaikin puolin siis suositeltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hilseeseen kannattaa käyttää tervashampoota tai kampaamoista saatavia hoitotuotteita.
Tai apteekista. Jos on oikein paha, kannattaa käydä lääkärillä.
Mitä hassua on askartelussa?
Missä menee epäilyttävän askartelun ja vakavan käsityön tai tekniikan harrastamisen raja?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hassua on askartelussa?
Missä menee epäilyttävän askartelun ja vakavan käsityön tai tekniikan harrastamisen raja?
Tai taiteen.
Niin, kotona suoritettu omaehtoinen puuhastelu on epäilyttävää ja vähintäänkin lapsellista.
Aikuinen ihminen sisustaa sisustus- antiikki- yms liikkeistä ostetuilla esineillä, matkustelee(julkaisten matkakohteista selfieitä), käy kuntosalilla personal trainerin ohjauksella.
Entä palapelit? Entä leipominen ja esimerkiksi kakkujen koristelu vaikka sokerimassasta itse tehdyillä kukilla? Mitä mieltä olen näistä jutuista? Itse harrastan molempia + myös askartelua jonkun verran. Enää ei niin paljon, kun lapset ovat kasvaneet, mutta lasten kanssa askartelimme paljon ja Sinelli oli meidän kaikkien lempikauppa aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Askartelu on ihanaa. Se antaa aivoille virikettä ja käsille puuhaa. Samalla voi opiskella asioita kuuntelemalla podcasteja ja luentoja. Asiat jäävät paremmin mieleen, kun samalla puuhailee käsillään. Omia tuotoksiaan voi sitten esitellä kavereille ja niitä voi esitellä myös somessa ja näin siis sosiaalinenkin puoli tulee mukaan kun voi kommentoida myös muiden teoksia ja ottaa vastaan palautetta ja kommentteja muilta. Kaikin puolin siis suositeltavaa.
Netistä löytyy joka päivä jotain hauskoja askarteluideoita, joista teen jotakin, kun sopivat materiaalit löytyvät. Jo servettien taistelu on hauskaa ja olen saanut niistä hyviä keskusteluita. Töissä olen opettanut muutamalle työkaverille kivoja juttuja myös, mukana on ollut miehiäkin!
Aikuiset voivat askarrella niin taitavasti, että voivat elättää itseään sillä.
Hilseeseen kannattaa käyttää tervashampoota tai kampaamoista saatavia hoitotuotteita.