Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ärsytti nirso vieras

Vierailija
29.10.2014 |

Pyysin muutaman kaverin luokseni kahville. Tarjolla oli kahvin lisäksi tummaa suklaata, leipäjuustoa,marjoja, erilaisia pähkinöitä. Kahvin kanssa halutessa kermaa.

Kaikille kelpasi tarjoilut, paitsi yhdelle nirsolle. Valitti, ettei voi juoda kahvia ilman rasvatonta maitoa. Syötävät olisi pitänyt olla korvapuustia, kääretorttua tai keksiä, siis makeaa.

Joi sitten pelkkää vettä ja murjotti. Olis tuonut omat eväät, jos on niin ruokarajoitteinen. Ihme nirsoilija!

Kommentit (253)

Vierailija
121/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:02"]

Pähkinäallergikko täällä, moi! Tulitko ap kysyneeksi vierailtasi etukäteen, sopiiko tarjoilu kaikille? Nähtävästi et, koska ainakin yksi vieraasi ei nauttinut pöydän antimista eikä vierailustaan. Olisiko ollut ihan kamalaa, jos sinulla olisi ollut tarjolla vaikka jotain hyviä keksejä noiden muiden tarjoomusten lisäksi? Ja eikö sinulla ole lainkaan maitoa? Kuka enää juo kermakahvia? Minä onneksi mustaa!

Joillakin on aika yksipuolinen käsitys kahvileivästä: kaupan pullaa ja kääretorttua. Niitähän voi tehdä itsekin, ei ole vaikeaa tai hakea esim. leipomosta, jos sellainen on. Jo irtomyynnissä kaupassa olevat korvapuustit ja voisilmäpullat ovat ihan jotain muuta kuin teollisesti tuotetut Pullavat ja kääretortut. Mutta kun on itsepäinen ja itsekäs, niin on. On niin helppo leimata nirsoksi heti, jos joku ei pidä samoista ruuista tai ei voi niitä syödä ym. Olkaa onnellisia te, joilla ei ole ruokarajoitteita. Ei tämä niin kivaa ole, jos ja kun pitää aina varmistaa, voiko nauttia tarjoiluista, vai sisältävätkö ne jotain sellaista, että seurauksena on matka pii-paa-autolla kiireeen vilkkaan sairaalaan. Vaikka ettehän te tätä ymmärrä. Turhaan selitän.

[/quote]

Miten tämä vuodatuksesi nyt liittyi aloitukseen mitenkään? Oliko se ap:n nirso vieras kenties allerginen kermalle, muttei maidolle? 

Vierailija
122/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maito on ennen kaikkea kahvin viilentäjä, vaikka maidon mausta kahvissa pidänkin myös. Ilman maitoa joutuisin odottelemaan ainakin parikymmentä minuuttia, ennen kuin voisin kahvia juoda, koska keittimet tekevät kahvin niin kuumaksi. Kerma kahvin joukossa on äklön makeaa eikä viilennä tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:06"] [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:02"] Miksei edes punaista maitoa voi tarjota vaikka olisikin karppihörhö? [/quote] Kaikilla ei ole maitoa välttämättä tarjolla. Itselläni saattaa olla kevytmaitoa kaapissa jos laitan jotain ruokaa johon käytän maitoa, mutta sellaisenaan en sitä juo. Vasikoillehan se on lähinnä tarkoitettukin mutta Suomessa perinteet ja elintarviketeollisuuden lobbaus ovat saaneet siitä niin arkisen asian että monelle tuntuu olevan vaikea käsittää että sitä ei aina ole jokaisen kotona. [/quote]   Samaa mieltä. Maito on oikeasti vaarallista ja kun ajattelee, että se sisältää kudosnestettä, ulosteita ja jopa mätää, niin luulisi useammankin siitä kieltäytyvän. Maito ei estä osteoporoosia, vaan jopa lisää luunmurtumia. Meillä ei ole maitoa edes vieraille. Pidän kaapissa vieraita varten jotain Completa-kahvinvalkaisuainetta, jos joku sellaista välttämättä haluaa.  [/quote] Miksi teillä ei edes vieraille tarjota maitoa? Oletko muka niin huolissasi vieraittesi terveydestä, että maitotilkka kahvissakin on kamalaa?

[/quote]

Miksi ihmeessä ostaisin jotain, mistä heittäisin loput roskiin? Meille useimmat vieraat tulevat ilman etukäteisvaroitusta, koska asumme niin kätevästi keskustassa. Joutuisin pitämään jatkuvaa varastoa maitoa, jolle meille ei ole mitään käyttöä. 

Vierailija
124/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa, pelkkää kahvia ei edes teetä. Eihän kaikki edes juo kahvia, no onhan hanavettä. Miksi siis pelkkää kahvia juomana???

Vierailija
125/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas kivat tarjoilut! Ikävää, ettei kelvanneet nirsolle vieraalle!

Vierailija
126/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäallergikko, sinäkö et allergiasi takia voi myöskään syödä marjoja, leipäjuustoa ja suklaata? Ok... ja kermakahvia juo monikin. Sinä tässä nirsolta kuulostat. Ja edelleen, käytöstavat pitää olla vaikka pöydässä olis mitä!

Vierailija
127/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kahvi juomana ei riitä, vähintään myös teetä tarjolle!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
128/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:42"]

En tajua, miksei kerma käy. Minulle on ihan sama, kunhan jotain valkaisua löytyy. Kermaa laitan vähän vähemmän.

[/quote]

Kerma on rasvaisuudessaan ällöttävä. En pidä yhtään siitä, minkä maun se antaa kahville.

Mulle pitää olla kahvin kanssa joko rasvatonta tai kevyt maitoa. Täysmaitokin menee jo ällöksi.

Tosin en ole koskaan juhlissa valittanut, jos näitä maitoja ei ole tarjolla. Otan sitten kahvin sijasta teetä, mehua tai vaikka sitten vettä, jos muuta ei ole tarjolla.
[/quote]

Tässä oikeen kiteytyy nykyihmisen ajattelutapa....MULLE PITÄÄ OLLA!!! Mulle mulle mulle, pitää olla, mulle! Viestin kirjoittaja täsmensi omaavansa käytöstavat, mutta monesta ketjun viestistä välittyy juuri tämä että yhdelle PITÄÄ olla kylässäkin rasvaton maito, toiselle kevyt, kolmannelle laktoositon.... kyllä pitää olla just sitä mikä mulle sopii!!!

Vierailija
129/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:15"]

Meille useimmat vieraat tulevat ilman etukäteisvaroitusta, koska asumme niin kätevästi keskustassa.

[/quote]

No, äkkiäkös sinä kipaiset kauppaan tai kioskille maitoa vieraille ostamaan, jos kerran keskustassa asut. Eihän siihen voi kymmentä minuuttia enempää mennä. Vieraat keskustelevat sillä aikaa keskenään tai puolisosi kanssa. Tai lähetä puoliso maidonhakumatkalle, osaa kai sekin nyt purkin maitoa ostaa? Vai kaatuuko teidän talous n. puoleentoista euroon?

Vierailija
130/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:14"]

Nämä salaliittoja joka puolella näkevät hysteerikot ovat oikeasti todella rasittavia. Kerrohan mitä lääkkeitä Suomessa käytetään maidontuotannon kymmenkertaistamiseksi!

[/quote]

Suomessa käytetään ainoastaan mekaanista vaihtoehtoa. Mutta luuletko, että kaikki maitotuotteesi tulevat Suomesta? Ja onko mieslestäsi oikeasti hysteeristä miettiä, onko ihmiselle hyväksi saada vasikalle tarkoitettua 11 kasvuhormonia ja 36 muuta hormonia, joita lehmänmaidossa esiintyy luontaisestikin? Kaikki kasvimyrkyt yms. päätyväy suoraan lehmänmaitoon. Tai miettiä lypsyrobottien käytön eettisyyttä? Kerrohan sinä miksi kenenkään tulisi laittaa tuota rehellistä paskaa elimistöönsä?

[/quote]

Älä vaihda puheenaihetta vaan kerro mikä lääke saa maidontuotannon kymmenkertaiseksi - Suomessa tai jossain muussa maassa.

[/quote]

Olen jutellut asiasta useankin maitofarmarin kanssa jenkeissä asuessani. Jos lääkkeiden nimiä haluat, niin en tiedä millä kauppanimellä kulkee mm. rBGH-kasvuhormoni, joka jo yksistään lisää maidontuotantoa jopa 15%. En tiedä mikä prosentuaalinen osuus lypsyroboteilla ja muilla lääkeaineilla on, mutta 10 paunaa (normaali lehmän maidontuotanto vasikkaa imettäessä) jopa 100 paunaa lypsyroboteilla on aika iso ero. 

Vastaatko sinä nyt vuorostasi kysymyksiini?

Vierailija
131/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:23"]

Tässä oikeen kiteytyy nykyihmisen ajattelutapa....MULLE PITÄÄ OLLA!!! Mulle mulle mulle, pitää olla, mulle! Viestin kirjoittaja täsmensi omaavansa käytöstavat, mutta monesta ketjun viestistä välittyy juuri tämä että yhdelle PITÄÄ olla kylässäkin rasvaton maito, toiselle kevyt, kolmannelle laktoositon.... kyllä pitää olla just sitä mikä mulle sopii!!!

[/quote]

Onko päivän lääkkeet ottamatta?

Vierailija
132/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja teetä. Ap, miksei ollut edes halpoja teepusseja?

Vierailija
133/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinät kahvin kanssa kuulostavat hassulta, mutta leipäkuusto oikein hyvältä :-)
Meillä vieras saattaa saada uunijuustosta tai ruis Sipsejä kahvipöydässä. Emme syö pullaa, kääretorttuja tms.

Vierailija
134/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis JUUSTOA, ei juustosta :-D

Vierailija
135/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei voin kanssa kahvia tarjonnut ap.

Vierailija
136/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:23"]

[/quote]

Onko päivän lääkkeet ottamatta?
[/quote]

Ei oo tohtori vielä sopivaa nappia mulle löytänyt tähän vaivaan...

Vierailija
137/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos mut kutsutaan kahville niin tärkeintä on että on nimenomaan sitä kahvia! pähkinät on hyviä naposteltavia ja marjat myös. leipäjuusto on hyvää. Itse en pidä kermakahvista.. olisin laittanut kahvin sekaan tilkan vettä.. Ja en olisi missään nimessä murjottanut ja haukkunut tarjoiltavia!

Kuten jo alussa snaoin: tärkein on kahvi jos kahville on menossa =)

Vierailija
138/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:15"]

Meille useimmat vieraat tulevat ilman etukäteisvaroitusta, koska asumme niin kätevästi keskustassa.

[/quote]

No, äkkiäkös sinä kipaiset kauppaan tai kioskille maitoa vieraille ostamaan, jos kerran keskustassa asut. Eihän siihen voi kymmentä minuuttia enempää mennä. Vieraat keskustelevat sillä aikaa keskenään tai puolisosi kanssa. Tai lähetä puoliso maidonhakumatkalle, osaa kai sekin nyt purkin maitoa ostaa? Vai kaatuuko teidän talous n. puoleentoista euroon?

[/quote]

Miksi ostaisin jotain, mistä loput heitetään roskiin? Ei talous siihen kaadu, mutta epäekologista se on. Isoihin juhliin yms. ostan kyllä luomumaitoa.

Sitä paitsi, mieheni tekee pitkää päivää, enkä todellakaan ala pukemaan kahta taaperoa kauppamatkalle maidon vuoksi. Enkä edes kokisi kohteliaaksi jättää vieraita yksin edes sen 10min ajaksi. 

Meillä on muuten aina monipuoliset tarjoilut, kauramaitoakin on, mutta moni ei pidä siitö kahvin kanssa. Aina itsetehtyjä (terveellisiä) herkkuja, monta lajia luomuteetä, luomukahvia, luomuespressoa jne. Ihmeen paljon meillä käy vieraita vaikka nähtävästi av-mammojen mielestä on suuri loukkaus olla tarjoamatta vieraille maitoa. 

Vierailija
139/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 18:10"]

Minulle maito on ennen kaikkea kahvin viilentäjä, vaikka maidon mausta kahvissa pidänkin myös. Ilman maitoa joutuisin odottelemaan ainakin parikymmentä minuuttia, ennen kuin voisin kahvia juoda, koska keittimet tekevät kahvin niin kuumaksi. Kerma kahvin joukossa on äklön makeaa eikä viilennä tarpeeksi.

[/quote]

Onko se kerma jotenkin lämpimämpää kuin maito? Monet käyttävät viilennykseen myös vettä paremman puutteessa.

Vierailija
140/253 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:51"]Ohoh,  ei juuri kokeilunhalua tai uutuuksien perään nämä av-mammat! Järkyttävän konservatiivista! Pulla kuuluu kahvin kanssa, muu on OUTOA, ja outohan on siis suoraan prkleestä. 

Ap, mun suosikkikahvipöytä ois tuo! 
[/quote]

No juuri näin. Arvaan että tänne vastannut plus 40 w pyyleviä maatalon emäntiä susirajan takaa. Iisakin ajoista on tarjottu kahvkn kanssa pullaa ja kaikenlainen uuden kokeilu on paholaisesta. Ja toisekseen, kuka jaksaa 2000-luvulla leipoa?? Meillä ainakin käy niin usein vieraita kahvilla ja molemmat ollaan töissä, niin joka vieraalleko se pitäisi pullapitko pyöräyttää? Ehkä tämä on taas joku susirajatapa, vieraita tulee kerran kuussa ja emännillä on aikaa pullia pyöritellä esiliina väpättäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme