Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia taukoja pidätte töissä?

Vierailija
15.09.2021 |

Oon 20-vuotias ja vasta ensimmäisissä työpaikoissa. Ihan mielenkiinnosta kyselen:

1) kuinka monta taukoa (ja miten pitkiä) teille "kuuluu" työsopimuksen mukaan?
2) kuinka monta taukoa oikeasti päivän aikana pidätte? ja miten pitkiä?
3) pidättekö minitaukoja tehtävien välillä, esim. käy vessassa tai juomassa tai tupakalla tai vaan on pari minuuttia?
4) Ootko tyytyväinen taukoihin ja niiden määrään?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatauko on periaatteessa 30min mutta usein venyy lähemmäksi tuntia. Kahvitaukoja ei ole määritelty, niitä pidän milloin siltä tuntuu. Kerran tunnissa pyrin nousemaan pois työpisteeltä ja teen hetken jumppaa tms. Ei noita meillä onneksi kyttäillä.

Vierailija
22/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivouksessa ei ehdi.

Ehtii, kun vaan pitää. Nopeampaa ranneliikettä. Lattiatkin mopataan vain nurkista, sieltä minne pöly kerääntyy. Vähän painat roskia roskiksessa syvemmälle roskapussirullalla ja ei tarvii vielä vaihtaa.

Vessoista pyyhitään vain hana ja harjataan wc pöntöstä pahimmat pois. Samalla rätillä millä pyyhit hanan, saat pahimmat roiskeet wc istuimesta ja moppia säästääkseen vielä lattialta pöntön vierestä läntit.

Jokainen sekunti on kotiinpäin.

Väkisinkin jää jokapäivä jotain tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työni on asiantuntijatyötä jossa kukaan ei kyttää taukoja. Yleensä poistun työpisteeltä vessassakäyntien lisäksi 30-60 minuutin ruokatauolle ja välillä iltapäivällä käyn pienellä ehkä 5-10min kävelyllä. Käytännössä lounas menee usein työasioista puhuen ja harvoin pääsen irrottautumaan töistä.

Pienempiä taukoja pidän kun siltä tuntuu ja jos esim palaverien väleissä on sopiva rako.

Vaikka taukoja voisi sinällään pitää paljonkin ei siihen todellisuudessa ole aikaa. Olen kuitenkin tyytyväinen nykytilanteeseen ja rytmi sopii itselleni.

Vierailija
24/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun olin töissä (IT-konsultti), niin työpäivähän oli enimmäkseen pelkkään taukoa.

Välillä työtehtävät saattoivat keskeyttää tauon pitämisen.

Vierailija
25/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen patologi ja yleensä aamulla hörppään samalla kupin kahvia, kun haen uutta kroppaa saliin. Avauksen yhteydessä saatan napostella jotain pientä (esim. viinirypäleitä).

Kun olen saanut kropan avattua, käyn vetämässä jonkun lihapiirakan sairaalan kahviossa.

Jos on joku vesikroppa tiedossa, niin varaan enemmän evästä siihen laverin viereen, kun avaus kestää normaalia kauemmin. 

Taukoja voi pitää oman fiiliksen mukaan, asiakkaat ei siitä häiriinny tai valita.

Yök, miten sä pystyt syömään samalla?

Helposti. Monesti toinen käsi on vapaana ja asiakkaat ei pahemmin narise vaikka vähän epäsiistimmin söisi tai mussuttaisi. Omat eväät saan näytejääkaappiin eikä tarvitse edes omaa nimeä niihin kirjoittaa. Kukaan muu ei syö sun eväitä kaapista. Kuolema on yhtä luonnollista kuin syntyminen tai se ruokailu. Jos en söisi, olisin itseni asiakkaana hyvin nopeasti.

Vierailija
26/27 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/27 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä