Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos se rautavaaralaisäiti ei jaksanut taas alkaa yh.ksi....

Vierailija
28.10.2014 |

ja jos lasten isä ei halunnut huoltajuutta?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskottomuus on totta niin toivottavasti kaikki tietoisesti pienten lasten isien kanssa pelehtivät toiset naiset myös pysähtyivät tästä uutisesta. Vaikka itse olette mukana leikkimielelellä ja omaa itsetuntoa pönkittämässä ja ehkä sinkkuinakin eikä mieskään tunnu epätasapainoiselta voi ensimmäinen nainen syvästi sitä olla. Tämä lasten murha on myös teidän omallatunnolla. 

Ja ennenkuin joku ennättää tottakai äiti oli hullu ja välittömästi murhaaja mutta epätodennäköisesti yksin syypää ahdinkoonsa.

Vierailija
2/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vain itkettää, että kuinka paljon nämä pienet lapset ovat pelänneet kyydissä ennen kuolemaansa. Tai jos eivät ole pelänneet, ovat tehneet omia juttujaan, leikkineet helistimellä tms, tai sitten nukkuneet mitään aavistamatta. Miten joku äiti voi tehdä lapsilleen noin? Kuka ottaisi lapset mukaansa edes tappelemaan? En vain kykene käsittämään. En itsekään ole mikään täydellinen äiti ja hermot menevät välillä helpostikin, mutta mikä ihme saa ihmisen tekemään jotain noin julmaa? Onko ollut oikeasti noin väsynyt omiin lapsiinsa, ettei voi odottaa miehen tulevan töistä saatika aamuun jotta soittaisi apua? Vain itsekäs ihminen voi tehdä jotain tuollaista.

Puolustelijathan vain myöntävät, että osaisivat itsekin kuvitella tekevänsä jotain samankaltaista. Ihan sairasta.

Ja suoraan yksivuotissynttäreiltä. Mun sydän särkyy.

Toivottavasti lapset pääsivät turvallisimpaan mahdolliseen paikkaan, jossa joku pitää heistä huolen ja rakastaa. Suurimmat osanotot lasten sukulaisille ja muille läheisille. 

Mä en kestä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sen taakse hyvä piiloutua, tavallaan ymmärtää omia tunteitaan paremmin kun kuvittelee että kuka tahansa voi napsahtaa ja tappaa. 

Kaikki ei vaan silloin ole ihan kohdillaan jos uskoo kykenevänsä johonkin näin hirveään ja luulee muidenkin pystyvän.

Vierailija
4/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:05"]

Älkää jaksako uhota että "Minä en ainakaan tappaisi" jne. Hyvin harva ihminen tappaakaan, mutta toisaalta vielä harvempi tappaja ennen tekoaan myöntää ja aavistaa olevansa tappaja. Ihminen voi sairastua psyykkisesti tai mennä hetkelliseen häiriötilaan. Silloin ihminen ei ole välttämättä toimintansa herra, ja näitä tilanteita ei voi kukaan ennustaa tai välttää pelkällä tahdonvoimalla. Lapsellista väittää muuta. Voi vaan luottaa ja toivoa että pysyy järjissään sekä pyrkiä huolehtimaan voimavaroistaan.

[/quote]

Eli kuka tahansa ihminen mielestäsi voi tappaa, raiskata, kiduttaa, ajaa juopuneena ja tehdä ties mitä hirveitä asioita?

[/quote]

Mä en ole tuon viestin kirjoittaja mutta väitän että sä et voi tietää varmasti. Voit tietää vain tämän hetken.

[/quote]

En usko. Kenestä tahansa ei voi tulla tappajaa.

[/quote]

Ihanko tosi? Ootko sä tosissasi? Vuosisadan aivopieru. Eli kysynpä että mistä sä tunnistat mahdollisen tappajan ja miten ehkäiset tälläiset tapahtumat?

Vierailija
5/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:40"]

Jossitteluthan ei nyt enää mitään auta, mutta minusta on hyvä, että näitä asioita täällä pohditaan porukalla vaikkakin osa haluaa vain satuttaa, mutta jokainen osaa oman suodattimensa hankkia kykynsä mukaan. Joskus se suodatin ei vaan toimi, joku loukkaantuu aina ja joku haluaa loukata, kohauttaa, saada huomiota.

Selvästikään tämä näin epätoivoiseen tekoon päätynyt äiti ei saanut apua mitä tarvitsi :(. Ei kukaan äiti, joka on 9kk lastansa kantanut+kaiken mitä hoivannut, tapa lapsiaan ellei siihen ole todella todella painavat syyt. Luulen, että tuo äiti ei enää kyennyt ajattelemaan, tuli hulluksi. Oli sitten kyse väsymyksestä, mustasukkaisuudesta, mistä tahansa, hän sekosi. Rauha kaikkien sielulle, minä en voi tuomita. Harmi etteim kukaan huomannut tämän perheen hätää!

[/quote]

Esimerkiksi psykopaatti voi ihan helposti tappaa. Psykopaatteja on Suomessakin ja hyvin voimakkaasti psykopaattisella henkilöllä ei ole välttämättä yhtään mitään tunteita lapsiaan kohtaan vaan juurikin näkee heidät itsensä jatkeena. Yleisesti puhuen psykopaattinen nainen juurikin voisi ihan helposti kostaa puolisolleen tappamalla lapset. On olemassa ihmisiä, joilla ei ole normaalia tunnelämää. Normaalin tunne-elämän puute ei välttämättä näy päällepäin, koska tämäntyyliset ongelmat eivät sulje pois sosiaalistalahjakkuutta.

Vierailija
6/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:29"]

Onhan sen taakse hyvä piiloutua, tavallaan ymmärtää omia tunteitaan paremmin kun kuvittelee että kuka tahansa voi napsahtaa ja tappaa. 

Kaikki ei vaan silloin ole ihan kohdillaan jos uskoo kykenevänsä johonkin näin hirveään ja luulee muidenkin pystyvän.

[/quote]

kaikki ei ole kohdillaan jos ei ymmärrä henkisiä sairauksia tai ei ole kykenevä samaistumaan toisiin tai tuntemaan empatiaa kaltoinkohdeltuja kohtaan. Ei tällä äidillä ollut kaikki nupit päässä sehän on jo selvää...mutta se että nostaa itsensä jalustalle on tekopyhää. Ootko sä narsisti?

Vierailija
7/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:30"]

Älkää jaksako uhota että "Minä en ainakaan tappaisi" jne. Hyvin harva ihminen tappaakaan, mutta toisaalta vielä harvempi tappaja ennen tekoaan myöntää ja aavistaa olevansa tappaja. Ihminen voi sairastua psyykkisesti tai mennä hetkelliseen häiriötilaan. Silloin ihminen ei ole välttämättä toimintansa herra, ja näitä tilanteita ei voi kukaan ennustaa tai välttää pelkällä tahdonvoimalla. Lapsellista väittää muuta. Voi vaan luottaa ja toivoa että pysyy järjissään sekä pyrkiä huolehtimaan voimavaroistaan.

[/quote]

Eli kuka tahansa ihminen mielestäsi voi tappaa, raiskata, kiduttaa, ajaa juopuneena ja tehdä ties mitä hirveitä asioita?

[/quote]

Mä en ole tuon viestin kirjoittaja mutta väitän että sä et voi tietää varmasti. Voit tietää vain tämän hetken.

[/quote]

[/quote]

Ihanko tosi? Ootko sä tosissasi? Vuosisadan aivopieru. Eli kysynpä että mistä sä tunnistat mahdollisen tappajan ja miten ehkäiset tälläiset tapahtumat?

[/quote]

Oiskohan ihmisellä tiettyjä riskitekijöitä...  Millähän perusteella riskit arvioidaan mielenterveys-puolellakaan? Mietipä näitä.

Kaikkia ei tietenkään ole ehkäistävissä. 

Vierailija
8/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:29"]

[/quote]

kaikki ei ole kohdillaan jos ei ymmärrä henkisiä sairauksia tai ei ole kykenevä samaistumaan toisiin tai tuntemaan empatiaa kaltoinkohdeltuja kohtaan. Ei tällä äidillä ollut kaikki nupit päässä sehän on jo selvää...mutta se että nostaa itsensä jalustalle on tekopyhää. Ootko sä narsisti?

[/quote]

Joo, mä nostan itseni jalustalle ja olen selkeä muoti-narsisti koska en tappaisi lapsiani. Ok, selvä. :D Sympatiaa vaan ympäriinsä, sillähän tästä selvitään.

Kiitos tästä hedelmällisestä keskustelusta ja illan jatkot, joudun valitettavasti poistumaan.

Vierailija
9/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:40"]

Jossitteluthan ei nyt enää mitään auta, mutta minusta on hyvä, että näitä asioita täällä pohditaan porukalla vaikkakin osa haluaa vain satuttaa, mutta jokainen osaa oman suodattimensa hankkia kykynsä mukaan. Joskus se suodatin ei vaan toimi, joku loukkaantuu aina ja joku haluaa loukata, kohauttaa, saada huomiota.

Selvästikään tämä näin epätoivoiseen tekoon päätynyt äiti ei saanut apua mitä tarvitsi :(. Ei kukaan äiti, joka on 9kk lastansa kantanut+kaiken mitä hoivannut, tapa lapsiaan ellei siihen ole todella todella painavat syyt. Luulen, että tuo äiti ei enää kyennyt ajattelemaan, tuli hulluksi. Oli sitten kyse väsymyksestä, mustasukkaisuudesta, mistä tahansa, hän sekosi. Rauha kaikkien sielulle, minä en voi tuomita. Harmi etteim kukaan huomannut tämän perheen hätää!

[/quote]

Esimerkiksi psykopaatti voi ihan helposti tappaa. Psykopaatteja on Suomessakin ja hyvin voimakkaasti psykopaattisella henkilöllä ei ole välttämättä yhtään mitään tunteita lapsiaan kohtaan vaan juurikin näkee heidät itsensä jatkeena. Yleisesti puhuen psykopaattinen nainen juurikin voisi ihan helposti kostaa puolisolleen tappamalla lapset. On olemassa ihmisiä, joilla ei ole normaalia tunnelämää. Normaalin tunne-elämän puute ei välttämättä näy päällepäin, koska tämäntyyliset ongelmat eivät sulje pois sosiaalistalahjakkuutta.

[/quote]

jaa-a. En ole asiantuntija kun en ole alalla. Olen vain lukion psykologian tunneilla käynyt kaikki kurssit. Eikö tunne-elämän häiriöt synny lapsuudessa? Vai voiko joku lapsi tai kenties vastasyntynyt vauva olla jo psykopaatti? Voiko sen testata testillä? 

Vierailija
10/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:25"]

Jos uskottomuus on totta niin toivottavasti kaikki tietoisesti pienten lasten isien kanssa pelehtivät toiset naiset myös pysähtyivät tästä uutisesta. Vaikka itse olette mukana leikkimielelellä ja omaa itsetuntoa pönkittämässä ja ehkä sinkkuinakin eikä mieskään tunnu epätasapainoiselta voi ensimmäinen nainen syvästi sitä olla. Tämä lasten murha on myös teidän omallatunnolla. 

Ja ennenkuin joku ennättää tottakai äiti oli hullu ja välittömästi murhaaja mutta epätodennäköisesti yksin syypää ahdinkoonsa.

[/quote]

Ja joku ah niin ihanan perheenisän iskenyt alapeukuttaa. Yöks sulle!

Vierailija
11/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole kyse siitä, että kuka on oikeassa. Syy miksi tämä uutinen on varmastikin täällä, on lapset. 

Tuntuu siltä, että ihmiset unohtavat välillä sen tärkeimmän. 

Ja sen voin sanoa, itsekin mielisairautta sairastavana, että ei mieleltään terve ihminen ole kykenevä eläytymään mieleltään järkkyneen ihmisen ajatusmaailmaan. Vaikka kuinka yritän, en pysty itsekään oikein eläytymään tämän äidin tunteisiin, ne ovat niin käsittämättömiä. Vaikka itsekin olen sairas.

Kaikkea ei tarvitse ymmärtää, eikä pidäkään.

Vierailija
12/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomista luin että nainen kävi taistelua vanhimman lapsen huoltajuudesta.Ootteko huomannu että tässä on surevina kaksi isää.Oli määrännyt että ekan lapsen isä sai tavata lastaan NELJÄNÄ PÄIVÄNÄ /KK.Puhelumahdollisuus oli tietyille päiville,tiettynä päivänä ja ettei isä puhuisi lapsensa kanssa kovin kauaa.Että tälläinen nainen,taisi paremminkin rakastaa yksinhuoltajuutta,P.S.Tarkoitin siis tiettyyn kellonaikaan.EN HALUA TUOMITA,MUTTA MIKÄ TEILLE ON NIIN KAMALAA,JOS LAPSET VAIKKA ASUIS ISÄN LUONA.OLEN ITSE ÄITI JA KYSYN,MILLOIN SIINÄ ALKAA TASA-ARVO MIEHEN JA NAISEN VÄLILLÄ?????

Vierailija
13/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut erittäin mustasukkaisen kanssa, sellainen ihminen on todella sairas. Jos kävin kirjastossa, ainoa syy sinne menoon oli se, että "halusin keikuttaa persettä muille miehille". Siis kirjastossa. 

En saanut tavata tyttöystäviäni, koska ne olivat kaikki huoria. Mies tuli myös työpaikalleni tarkastamaan, olisiko siellä ollut jotain sopivaa tilaa "paneskella muiden kanssa". Onneksi osastollani oli vain yksi, sellainen vähän reppana vanhempi mies, jota hän ei tulkinnut uhaksi. 

Se oli aivan kamalaa aikaa. Arvelisin, että tällä naisella on motiivina kosto: mustasukkainen kun suuttuu (oli kyse sitten todellisista asioista tai omista sairaista fantasioista) haluaa hän aiheuttaa pahaa sille toiselle.

Pikaistuksissa tehty ratkaisu, äärimmäisen sairaassa mielentilassa. 

Tässä tapauksessa jää sitten elinikäiset traumat. 

Vierailija
14/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:37"]

"Isällä oli Kuopion suunnalla työpaikka ja 'majoituspaikka', liittonsa oli jälkimmäisen vuoksi päättymässä."

Mistä tämä tieto tulee? Lehdissä on ollut vain äisin sairaanloisesta mustasukkaisuudesta.

[/quote] jokainen voi  miettiä omalle kohdalle  miltä tuntuisi jäädä 3 lapsen kanssa pyörittään arkea, kun mies lähtee töihin ja viettää viikot rakastajansa kainalossa. Kyllä mies ei ole mies jos noin toimii ja perheensä hylkää!Tämän asian voisi kriminalisoida ja laittaa miehet maksamaan kunnon korvaukset perheensä hylkäämisestä!

Vierailija
15/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oiskohan ihmisellä tiettyjä riskitekijöitä...  Millähän perusteella riskit arvioidaan mielenterveys-puolellakaan? Mietipä näitä.

Kaikkia ei tietenkään ole ehkäistävissä. 

[/quote]

En mä jaksa miettiä. Mieti sä niitä riskejä. Niitähän on. 

Vierailija
16/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:25"]

[/quote]

Itsehän jokainen nainen nämä miehensä ja lastensa isät valitsee. Se on ihan turha myöhemmin itkeä ja vinkua, että mies juoksee vieraissa jos on itsekin ollut saman häntäheikin alla sakset auki. Ja menee vielä tällaisen miehen kanssa perustamaan perheen, ei siinä järki päätä pakota. Sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
17/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:40"]

Iltasanomista luin että nainen kävi taistelua vanhimman lapsen huoltajuudesta.Ootteko huomannu että tässä on surevina kaksi isää.Oli määrännyt että ekan lapsen isä sai tavata lastaan NELJÄNÄ PÄIVÄNÄ /KK.Puhelumahdollisuus oli tietyille päiville,tiettynä päivänä ja ettei isä puhuisi lapsensa kanssa kovin kauaa.Että tälläinen nainen,taisi paremminkin rakastaa yksinhuoltajuutta,P.S.Tarkoitin siis tiettyyn kellonaikaan.EN HALUA TUOMITA,MUTTA MIKÄ TEILLE ON NIIN KAMALAA,JOS LAPSET VAIKKA ASUIS ISÄN LUONA.OLEN ITSE ÄITI JA KYSYN,MILLOIN SIINÄ ALKAA TASA-ARVO MIEHEN JA NAISEN VÄLILLÄ?????

[/quote]

HUOM!OIKEUS OLI MÄÄRÄNNYT----EI NAINEN YKSIN.

Vierailija
18/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEUS YLEENSÄ KUUNTELEE ÄITIÄ.

Vierailija
19/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:21"]

Isällä oli Kuopion suunnalla työpaikka ja 'majoituspaikka', liittonsa oli jälkimmäisen vuoksi päättymässä. Vaikea uskoa, että lapset olisivat päätyneet mukaan isän uuteen parisuhteeseen. Silti mikään ei oikeuta tappamaan. Nainen olisi voinut antaa lapsensa vaikka sijaisperheeseen, jos tuntui umpikujalta. Julmaa, raakaa ja epäreilua pieniä kohtaan riistää heiltä oikeus elämään.

[/quote]

Sitten olisi äitiä haukuttu kun antoi lapset sijaisperheeseen. Toivottavasti isä tuntee piston sydämessään nyt kun näin tapahtui.

[/quote]

No helkkari sentään, jos ei olisi haukkuja kestänyt, niin olisi sitten riistänyt hengen vain itseltään. Lasten murhaamiseen ei ole mitään oikeutusta, ei yhtään mitään.

Vierailija
20/89 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ne jotka eivät tälläistä millään ymmärrä, ovat niitä jotka kiusaavat jollain tapaa muita. Jollain tapaa vinksahtaneita ihmisiä...

Ymmärtäminen, ei tarkoita samaa kuin hyväksyntä.

Aamulla tulin lukeneeksi uutisiin kirjoitettuja kommentteja, tuli nähtyä monenlaista pätijää ja itsensä ylentäjää. Aina kun joku ihmetteli miksi näin pääsi käymään, niin samat ihmiset olivat kommentoimassa niihin ihmettelyihin ettei mikään oikeuta tuollaiseen tekoon ja että vain todella sairaat ihmiset tekevät tuollaista jne... Tuli väkisinkin mieleen että heillä oli tarve uskotella muille etteivät itse pystyisi tekemään tuollaista, koska vain sairaat tekevät niin. Ihan kuin itse oltaisiin jotain yliihmisiä, joilla ei olisi mitään vaaraa sairastua.

Vähän sama kuin raiskauskeskusteluissa. Syyllistetään uhria. On joo vähän huono vertaus, mutta jos kuitenkin pointti tuli selväksi? Syytetään uhria koska pelätään niin paljon raiskatuksi tulemista että on pakko uskotella itselle ja muille ettei itselle voisi käydä noin.

Jos voi sanoa että toinen on sairas, niin eikö silloin jo pitäisi sitten ymmärtää ja tavallaan jopa hyväksyäkin tapahtunut? Eihän ihminen nyt tuollaista terveenä tekisi, niin eikö hälle sitten tulisi olla armollinen kun onkin sairas? Eihän kai kukaan tahallaan sairas ole?

Kun ihmiset haluavat tietää miksi jollakin oli noin paha olla, niin eivät he hae oikeutusta teolle. Miksi sekin on niin vaikea ymmärtää?