Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrän täysin sitä kolarin ajanutta äitiä.

Vierailija
28.10.2014 |

Ymmärrän täysin myös Katri Mannisen tekstin aiheesta, paitsi että minusta Mannisen väsymyksestä saa ainakin tekstistä tosi kevyen kuvan. Osaan hyvin samaistua siihen tunteeseen, joka lapsensa surmanneella äidillä oli elämänsä viime aikoina - viikkoina, kuukausina, vuosina.

Olen selvästi itsekin siis ollut aika lailla pimeän rajamailla. Olen siis itsekin heikko.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Enkä halua ymmärtää sellaista saamatonta aikuista, joka antaa asioiden vain luisua huonompaan suuntaan ilman että edes yrittää tehdä asialle jotain. Vituttaa tällaiset jotka vain voivottelevat ja eivät omasta mielestään ole mistään vastuussa, asioita vain "tapahtuu" heille ja heidän ympärillään ja he eivät itse mahda millekään mitään.

Vierailija
62/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en, en samaista itseäni murhaajiin. On mullakin ollut paljon pieniä lapsia ja mies töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ymmärtäisin tai säälisin murhaajapaskiaista?

Ihanko vaan siksi että hän on *ylistysfanfaari* ÄITI?

Vierailija
64/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt, loppuunajettu ja kertakaikkisen rikki oleva äiti soittaa sossuun ja pyytää lastensuojelua hakemaan lapsensa pois tai äärimmäisessä väsymyksessä tappaa itsensä. Murhaaja ja narsisti tappaa lapsensa. Siinä on vissi ero. On narsistista ajatella, että lasten on parempi olla kuolleita kuin ilman äitiä. Jos on edes ripaus äidinrakkautta jäljellä väsyneessä ihmisessä, niin tajuaa, että lapset kyllä pärjäävät uudessa kodissa ja ansaitsevat elää, vaikka itse haluaisikin kuolla.

Vierailija
65/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö myös niitä perheensä surmanneita isiä? Kun heilläkin oli monilla rankkaa ja painoi jatkuvasti huoli siitä, miten sadaaan perheelle tarpeeksi rahaa ja töissä oli yt:t jne jne.

Vierailija
66/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:33"]Väsynyt, loppuunajettu ja kertakaikkisen rikki oleva äiti soittaa sossuun ja pyytää lastensuojelua hakemaan lapsensa pois tai äärimmäisessä väsymyksessä tappaa itsensä. Murhaaja ja narsisti tappaa lapsensa. Siinä on vissi ero. On narsistista ajatella, että lasten on parempi olla kuolleita kuin ilman äitiä. Jos on edes ripaus äidinrakkautta jäljellä väsyneessä ihmisessä, niin tajuaa, että lapset kyllä pärjäävät uudessa kodissa ja ansaitsevat elää, vaikka itse haluaisikin kuolla.
[/quote]

tismalleen näin!!!

Vierailija
67/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu.

Vierailija
68/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Vaikean synnytyksen jälkeisen masennuksen kokeneena tiedä, ettei siinä tilassa välttämättä tajua tai osaa saati kykene hakemaan apua. 

Minä soitin miehelleni töihin yhtenä aamuna ja sanoin, etten kykene nousemaan sängystä nostamaan tuota huutavaa lasta tuolta pinnasängystä. Mies tuli viivana kotiin. Uskoi kyselemättä, kun sanoin, ettei minua voi jättää nyt kaksin lapsen kanssa. Menetin elämästäni lähes vuoden mustaan sumuun, josta en muista muuta kuin järkyttävän ahdistuksen ja itseni tappamisen suunnittelun. 

Vierailija
69/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:33"]

Väsynyt, loppuunajettu ja kertakaikkisen rikki oleva äiti soittaa sossuun ja pyytää lastensuojelua hakemaan lapsensa pois tai äärimmäisessä väsymyksessä tappaa itsensä. Murhaaja ja narsisti tappaa lapsensa. Siinä on vissi ero. On narsistista ajatella, että lasten on parempi olla kuolleita kuin ilman äitiä. Jos on edes ripaus äidinrakkautta jäljellä väsyneessä ihmisessä, niin tajuaa, että lapset kyllä pärjäävät uudessa kodissa ja ansaitsevat elää, vaikka itse haluaisikin kuolla.

[/quote] Pahasta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kärsivä ei välttämättä tajua tai kykene hakemaan apua. Ja mitä äidinrakkauteen tulee, sitä ei välttämättä tunne jos on tuossa tilassa. En rakastanut vauvaani ennen kuin masennus alkoi helpottaa. Hoidin siis lähes vuoden lasta täysin mekaanisesti vailla tunteita.

Vierailija
70/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:36"]

Ymmärrättekö myös niitä perheensä surmanneita isiä? Kun heilläkin oli monilla rankkaa ja painoi jatkuvasti huoli siitä, miten sadaaan perheelle tarpeeksi rahaa ja töissä oli yt:t jne jne.

[/quote]

Ymmärrän kaikkia, joilla mieli järkkyy. Ja arvostan suunnattomasti ihmisiä, jotka työskentelevät mielenterveyden hoidon parissa.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että hyväksyisin tekoja, joihin ihmiset syyllistyvät psyykeen pettäessä.

Vierailija
71/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:36"]

[/quote]

Ymmärrän kaikkia, joilla mieli järkkyy. Ja arvostan suunnattomasti ihmisiä, jotka työskentelevät mielenterveyden hoidon parissa.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että hyväksyisin tekoja, joihin ihmiset syyllistyvät psyykeen pettäessä.

[/quote]

Ei kukaan muukaan sitä hyväksy. Mutta ymmärrämme hyvin miten tilanne on voinut mennä noin pahaksi.

Vierailija
72/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei rakastaisi lastaan, niin kuka murhaa lapsensa?

nyt menee taas ihan yli hilseen, kuinka paljon tämän alotuksen tekijä on saanut tykkäyksiä ja komppausta "väsyneiltä äideiltä" jotka Ymmärtävät TÄYSIN lapsensa murhannutta äitiä. MITÄ VITTUA??!

:O

taidan todellakin olla erilainen kuin keskiverto perheenäiti tän palstan mukaan.... Onneksi osa ei myöskään ymmärrä tätä murhatapausta. Mutt miten niin niin moni ymmärtää?!

eihän tossa ole mitään järkeä tai ymmärrystä?! Miten miten miten???

Vierailija
73/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti sisälukutaidoton WT- äityli porukka käyttelee taas sanaa "ymmärtää" ihan pikksen väärässä yhteydessä....

minkässille voi, jos on lukihäiriö ja muutenkin idiootti... 

Vierailija
74/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äiti halua jättää lapsiaan isän uuden naisen hoidettavaksi.

Vierailija
75/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle olisi pitänyt soittaa ambulanssi viemään hoitoon suljetulle. Kukaan ei tehnyt sitä.

Vierailija
76/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö nämä ymmärtämättömät ymmärrä, etteivät vaan voi mitenkään tietää, millaista on olla niin sekaisin, kun tuokin äiti on ollut? Ette voi käsittää, miltä se tuntuu, kun ette ole koskaan kokeneet sitä. Helppoa on jeesustella, kun todellisuudessa ei voi vain käsittää koko tilannetta, koska se on täysin oman kokemuspiirin ulkopuolella. Siksi on usein parempi olla hiljaa ja jeesustelematta, olla koittamattakaan ymmärtää, jos ainoa, mitä sieltä näppäimistöstä tulee, on pelkkää turhanpäiväistä syyllistämistä, joka ei hyödytä KETÄÄN. Paitsi saa ehkä teidät tuntemaan itsensä täydellisiksi ihmisiksi...

Narsisti ei tapa itseään varmaan kovinkaan helposti. Narsisti voi kyllä uhkailla itsemurhalla hallitakseen, mutta harva narsisti haluaa varmaankaan ottaa itseään oikeasti hengiltä. Katsokaas, kun se kuolema on aika iso juttu jokaiselle, sille sen aiheuttajalle itselleenkin...

Vierailija
77/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi ihan hirveä tapahtuma mutta kyllä ymmärrän silti. Oon ite vakavasti masentunut. Onneks ei ole lapsia. Ei tota tapahtumaa voi ymmärtää ellei itse ole pohjalla.

Vierailija
78/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:46"]

Ymmärrän täysin myös Katri Mannisen tekstin aiheesta, paitsi että minusta Mannisen väsymyksestä saa ainakin tekstistä tosi kevyen kuvan. Osaan hyvin samaistua siihen tunteeseen, joka lapsensa surmanneella äidillä oli elämänsä viime aikoina - viikkoina, kuukausina, vuosina. Olen selvästi itsekin siis ollut aika lailla pimeän rajamailla. Olen siis itsekin heikko.

[/quote]Oletko hakenut apua? Jos et, miksi et?

Vierailija
79/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte että se äiti oli masentunut? Onko siitä ollut jossain? Mustasukkainen hän oli ilmeisesti ainakin.

Vierailija
80/91 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:23"]En ymmärrä. Enkä halua ymmärtää sellaista saamatonta aikuista, joka antaa asioiden vain luisua huonompaan suuntaan ilman että edes yrittää tehdä asialle jotain. Vituttaa tällaiset jotka vain voivottelevat ja eivät omasta mielestään ole mistään vastuussa, asioita vain "tapahtuu" heille ja heidän ympärillään ja he eivät itse mahda millekään mitään.]

- Vielä se romahduksen ja epätoivon päivä tulee sinunkin kohdallesi. Sittenpä voit itse "ottaa vastuuta" asioista, jos kykenet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi