Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi:ssä myyjät eivät kerro tarkkaa osoitetta

Vierailija
15.09.2021 |

Onko tämä joku uusi trendi, ettei kerrota tarkkaa osoitetta tori.fi:ssä edes edellisenä päivänä. Yksi myyjä ilmoitti minulle vain tien nimen. Vähän hankalaa, ettei voida kertoa edes talon numeroa. Mikseivät sovi treffejä ulos johonkin muualle kuin kotikadulleen, jos pelkäävät ostajia noin paljon?

Itse myyjänä ilmoitin aina tien nimen, numeron ja rapun. Sekin on jo aika anonyymia. Ymmärrän, että ulkomaalaisia miesostajia on paljon, mutta huonoa asiakaspalvelua on, että myyjä joutuu arvailemaan osoitetta, erityisesti kun moni ostaja liikkuu bussilla.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, osta postitse. Miten se nyt niin vaikeaa tulla vaikka ilmoitetulle kadulle vs suoraan tiettyyn asuntoon? Ymmärrän täysin ettei huvita kertoa kelle tahansa random tyypille oman kotinsa tarkkaa sijaintia.

Vierailija
2/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*korjaus siis ostaja joutuu arvailemaan osoitetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi, osta postitse. Miten se nyt niin vaikeaa tulla vaikka ilmoitetulle kadulle vs suoraan tiettyyn asuntoon? Ymmärrän täysin ettei huvita kertoa kelle tahansa random tyypille oman kotinsa tarkkaa sijaintia.

Katuhan voi olla vaikka puoli kilometria pitkä niin mukavahan siinä on kävellä puoli kilometria toiseen suuntaan, jos myyjä onkin toisessa päässä katua. Ihan hulluahan tämä on. Eihän pelkkä katu ole mikään tarkka tapaamispaikka.

Vierailija
4/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla paljon ohareita. Kuvittele tilanne, että oot sopinut treffit ja ostaja ei tulekaan. Sitten myyt tuotteen muualle. Ostaja alkaa rähjään että olit luvannut sen hänelle, hän vaan tuli sairaaksi eikä päässyt. Nyt tämä ihminen on sulle vihainen, et yhtään tiedä edes miltä hän näyttää,. mutta hän tietää sun osoitteen.

Vierailija
5/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sopinut esim parkkipaikalle kotiani vastapäätä. Siihen on helpompi löytää ja pysäköidäkin kun meille kotiin. Ei tarvitse myöskään alaovea käydä avaamassa eikä toisaalta antaa ovikoodia tuntemattomalle.

Vierailija
6/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla paljon ohareita. Kuvittele tilanne, että oot sopinut treffit ja ostaja ei tulekaan. Sitten myyt tuotteen muualle. Ostaja alkaa rähjään että olit luvannut sen hänelle, hän vaan tuli sairaaksi eikä päässyt. Nyt tämä ihminen on sulle vihainen, et yhtään tiedä edes miltä hän näyttää,. mutta hän tietää sun osoitteen.

Kannattaa kipata roinansa Konttiin yms. jos näin harhaisia ollaan.

Vierailija
7/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ei koskaan tullut myyjänä ohareita, mutta kerran en meinannut löytää paikkaan, kun osoite oli annettu niin epämääräisesti. Ei meinattu kohdata myyjän kanssa. En ymmärrä, miksi ei sitten ilmoita vaikka naapurin osoitetta ja odotella siinä naapurin edessä tai sopia tapaaminen ihan jonnekin vaikka puistoon. Vähän sairaalloisilta nämä pelot kuulostavat.

Vierailija
8/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä jatkaa, että voiko tämä olla joku maalaisten tapa, että ilmoitetaan vain kadun nimi? En todellakaan ymmärrä tätä ilmiötä. Yksi myyjä, joka oli tällainen oli ottanut siihen viereensä jonkun naapurin miehen. Vähän ihmetytti, kun itse naisena liikun vauvan kanssa ja tämän olin jo kertonutkin etukäteen. Toinen myyjä oli vähän jopa äreän oloinen, kun kysyin kadun numeroa. Sitten on näitä, "aijoo, se osoite unohtui".

Moni ostaja haluaa etukäteen tutustua minne on lähdössä ostoksille, katsoa kartasta osoitteen, bussiaikataulut ym. Ei kaikilla ole autoa ja navigaattoria, joka ajaa aina perille ja perillä mahdollisuutta kysellä, että mistä tunnista myyjän. Itse tykkään myös ostajana olla anonyymi, enkä jaa puhelinnumeroani vieraille, mutta ostopaikan haluaisin tietää etukäteen ennen matkaan lähtemistä.

Vierailija
9/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kipata roinansa Konttiin yms. jos näin harhaisia ollaan.

Mulle on itseasiassa käynyt just noin, ostaja perui viime hetkellä ja sitten raivosi kun ilmoitin että myin jollekin toiselle jo. Blokkasin sen sekopään mutta kyllä sitä kaikenlaista tyyppiä riittää.

Vierailija
10/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä jatkaa, että voiko tämä olla joku maalaisten tapa, että ilmoitetaan vain kadun nimi? En todellakaan ymmärrä tätä ilmiötä. Yksi myyjä, joka oli tällainen oli ottanut siihen viereensä jonkun naapurin miehen. Vähän ihmetytti, kun itse naisena liikun vauvan kanssa ja tämän olin jo kertonutkin etukäteen. Toinen myyjä oli vähän jopa äreän oloinen, kun kysyin kadun numeroa. Sitten on näitä, "aijoo, se osoite unohtui".

Moni ostaja haluaa etukäteen tutustua minne on lähdössä ostoksille, katsoa kartasta osoitteen, bussiaikataulut ym. Ei kaikilla ole autoa ja navigaattoria, joka ajaa aina perille ja perillä mahdollisuutta kysellä, että mistä tunnista myyjän. Itse tykkään myös ostajana olla anonyymi, enkä jaa puhelinnumeroani vieraille, mutta ostopaikan haluaisin tietää etukäteen ennen matkaan lähtemistä.

On joo maalaisten tapa. MInä erehdyin kerran kertomaan osoitteeni ja se ostaja yritti tunkea kotiini kahville ja tutustumaan vanhaan taloon, jota oli moneen kertaan aikaisemmin kuulemma ihaillut. Seiso siinä sitten kuistin portailla ja selitä, että tässä tämä 20 euron ostoksesi, sillä hinnalla et todellakaan änkeä kotiini. Sen jälkeen opin, että en anna osoitetta.

Vierailija
11/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hulluahan se olis antaa uppo-oudolle ihmiselle tarkka kotinsa osoite.

Koskaan ei voi tietää kuka siellä myynti-ilmoituksen takana piileskelee.

Kaikenlaisia rikollisia ja hörhöjä on koko ajan liikenteessä joka puolella, myös varasjengejä sun muita.

Miten joku voi olla noin tynnyrissä elänyt kuin ap, että sumeilematta luottaa ihmiseen kuin ihmiseen?

Vierailija
12/29 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hulluahan se olis antaa uppo-oudolle ihmiselle tarkka kotinsa osoite.

Koskaan ei voi tietää kuka siellä myynti-ilmoituksen takana piileskelee.

Kaikenlaisia rikollisia ja hörhöjä on koko ajan liikenteessä joka puolella, myös varasjengejä sun muita.

Miten joku voi olla noin tynnyrissä elänyt kuin ap, että sumeilematta luottaa ihmiseen kuin ihmiseen?

Et tainnut lukea aloitusta kunnolla. Miten pystyt kohtaamaan tai tunnistamaan ostajan, jos et anna hänelle tarkkaa paikkaa, jossa tapaatte? Siitä tapaamispaikan tarkkuudestahan oli tässä aloituksessa kysymys, eikä kotiosoitteen antamisesta. Jos tapaamispaikka annetaan noin kilometrin tarkkuudella, niin onhan se aivan liian epätarkka paikka kohtaamispaikaksi. Mitä järkeä edes sopia tapaamista kotiinsa, kun muitakin mahdollisuuksia on, jos pelkää ostajia?

Ap

Vierailija
13/29 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odottelen juuri ostajaa, josta en tiedä mitään. Pakko oli antaa osoite, ostos niin iso ja painava, etten sen kanssa voi minnekään mennä odottelemaan, kaksi tarvitaan kantamaankin.

Jos ostajaehdokas ei ilmestykään tai peruu tulon, oletteko vielä myöhemmin vastanneet viesteihin vai kuinka yleensä toimitte?

Vierailija
14/29 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tipu osoitetta ennen kuin toisessa viestissä tai tekstarissa.

Vierailija
15/29 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapaan ostajan tai myyjän aina julkisella paikalla ja valvontakameran alla. 

Vierailija
16/29 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat järkeviä. Ihan tarpeeksi on näitä juttuja, missä esim. naisen kotiin on puskemassa joku "herrasmies". Itse saatan kertoa portaan tai laittaa miespuolisen kaverin viemään tavaran vastaanottajalle.

Vierailija
17/29 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASIAKASPALVELUA XDDDDDDDDDDDD

Vierailija
18/29 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päästänyt monia toriostelijoita kotiini, vaikka tiedän riskit. En jaksa lähteä roudailemaan tavaroita jonnekin ja jännittää sitten, että tuleeko tyyppi ollenkaan vai ei. Toki pidän aina puhelimen kädessä tai jossain lähettyvillä ja tässä on kymmeniä naapureita ihan muutaman metrin säteellä ja asunnossani kaksi ovea. Lisäksi minulla on pari putelia turvasumutetta XDDDDDDD Samat riskithän ovat asuntoesittelyissä ja jopa huoltomiekkonen tai joku kuljetusfirman tyyppi voisi olla s e k o p ä ä . Rekkarin joku voi joku random googlettaa ja löytää vaikka myynti-ilmoituksen ja sitä kautta nimen ja sitä kautta osoitteen. Riskejä on joka puolella, minä otan niitä välillä, mutta varaudun aina kaikkeen.

Jos asuisin metsän keskellä, en ikinä ottaisi yhtäkään riskiä, vaan raahaisin joka ikisen tavaran julkiselle paikalle tai sitten kaatikselle.

Vierailija
19/29 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että loppujen lopuksi se ventovieraan kotiin menevä ottaa isomman riskin. Minä tiedän mitä asunnossani on, minä tiedän pakoreitit, minä tiedän naapureita yms. Ventovieras tulee kotiini tietämättä mitä on vastassa.

Vierailija
20/29 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsastaa ostettava huolella, että on sitä mitä kerrottu, ja saa varautua viime hetken vikoihin joita myyjä vähättelee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän