"Rokotetut eivät voi olla rokottamattomien panttivankina"
Näin sanoo THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek Ylen haastattelussa. Hänen mukaansa rokotetut ovat jääneet vasten tahtoaan rokottamattomien panttivangeiksi. Ylen uusi tietopaketti kertoo mitä asiantuntijat tietävät heistä, joita ei ole rokotettu: https://yle.fi/uutiset/3-12098356
Kommentit (857)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan menette mtv3 sivuille vaikka googlaatte: "mtv3 koronarokote".
"Vax trust- tutkimus", jossa tutkitaan koronarokote-kieltäytyjien "sielunmaisemaa" ja etsitään syitä, miksi he jääräpäisesti kieltäytyvät piikistä.
Aluksi epäiltiin, että kyse on kouluttamattomista, yksinkertaisisista ja herkkäuskoisista ihmisistä, jotka uskovat fanaattisesti salaliittoteorioihin.
Tutkimus todisti päinvastaista: salaliittoteoriat ovat hyvin marginaalisia ja koronarokotteesta kieltäytyneet ovat tarkasti punninneet arkielämässä rokotteen hyötyjä ja haittoja omalla ja lastensa kohdalla.
Tutkimuksen mukaan, koronarokotekriittiset ovat myös hankkineet runsaasti tietoa rokotteista ja perehtyneet aiheeseen tavallista laajemmin.
Heitä ei myöskään voi niputtaa mihinkään ryhmiin tyyliin: koulutustausta, uskonnollisuus, yhteiskuntaluokka.Eli he ovat sekaisin kaikesta huolimatta, koska eivät osaa jäsennellä lukemaansa.
Pää sekoaa, kun haalii kaiken asiasta nettiin ja lehtiin laitetun, eikä erota jyviä akanoista.
Jotkut ovat herkkiä huhuille ja harhaluuloille ihan yhteiskunnallisesta statuksesta huolimatta.
Niin, tai sitten rokotteesta kieltäytyneet ovat niitä, jotka ovat, ihan tutkimuksen mukaan, itse paneutuneet asiaan.
He eivät suoralta kädeltä luota, terveydenhoitajiin, vaan hankkivat itse aktiivisesti tietoa. Näin ainakin tutkimus kertoo.
varmaa on, että he eivät ole porukkaa, joita voi kiristää koronapasseilla.
He eivät ole "follari" ufo-porukkaa, joiksi heidät koitetaan leimata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat ovat täysin vastuuntunnottomia, eikä heillä pidä siksi olla samoja oikeuksia liikkua ihmisten ilmoilla kuin rokotetuilla. Niin kauan kuin keskuudessamme liikkuu näitä piittaamattomia, eivät esim. elinsiirron saaneet tai syöpähoidoissa käyvät voi vapaasti liikkua missään. Heille korona olisi todennäköisesti kohtalokas, samoin vaikeasti sydän- tai keuhkosairaille. Kyllä on itsekkyys huipussaan, jos ei koronarokotetta ota, mutta mitä muuta voi junteilta odottaa.
Miksi elinsiirtopotilas on tärkeämpi kuin ihminen jolla on veritulppa-alttius? Miksi haluat veritulppa-alttiuden omaavan ihmisen kuolevan, jotta elinsiirtopotilas saisi elää? Jotkut kuolevat rokotteeseen.
Ei ole kysymys kuka on tärkeämpi, vaan lääketiet.syyt, koska elinsiirto- ja syöpäpotilailla on alentunut vastustuskyky, joka altistaa tartunnalle ja korona voi olla hyvin kohtalokas ja vaikea hoidettava, toisin kuin veritulppa.
Haha ha ha hahahahhhh!!! Veritulppaan voi kuolla sekunnissa. Ei kaikkia veritulppia todellakaan pystytä hoitamaan. Etenkään mikäli kukaan ei ole hälyttämässä apua. Olet pelkkä jeesustelija oman agendasi kanssa. Olet itsekäs oman edun tavoittelija, joka haluaa toisille pahaa.
"Veritulpan tukkiessa koko valtimon seuraa välittömästi kuolema".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapassi on vain yksi höpinä lisää millä ihmiset haluavat kahlita toisiaan. Muottiin joka heille itselleen sopii. Siinähän leikkivät ja ovat toisiaan vastaan, eivät sellaiset asiat minua liikuta. Tehkää mitä lystäätte mutta kantakaa seuraukset myöskin tekemisistänne.
Rokotustodistus tulee jo nyt Omakantaan, mistä se on helppo ladata. Tuskin passi olisi ihmeempi juttu.
Näillä hihhuleilla taitaa olla pelko, että joutuvat väkisin piikille tai käännytetään baarin ovelta.En kuulu hihhuleihin. Olen kahdesti rokotettu ja riskiryhmäläinen. En vaan tajua, millä tavalla mun olisi parempi saada koronatartunta rokotetulta kuin rokottamattomalta. Tai sinun. Mulla siis rokotettuna on koronapassi, joten pääsen kanssasi samaan baariin, vaikka mulla olisi koronatartuntakin. Eihän mun rokotettuna tarvitse enää käydä edes koronatestissä, vaikka mulla olisikin koroonan oireita. Koronapassin vuoksi pääsisin kaikkiin samoihin paikkoihin kuin muutkin passilliset. Köh köh, sori, vähän yskittää, mutta hei, mulla on koronapassi.
Noh, passi toimiikin vain fiksuilla ihmisillä. Omia ai oja saa käyttää, passi ei ole mikään merkki siitä, että on ok lähteä köhimään muiden päälle.
Naulan kantaan, juuri näin.
Tämä on tätä, että asiaa ei voi taikoa olemattomiin. Se ahdistaa eräitä. Sitten kielletään asia ja kaikkien muiden mielipiteet.Teidätkö mitä? Mua ei ahdista koronapassi yhtään. Mulla on krooninen sairaus (ollut jo 30 vuotta), joka aiheuttaa mulle välillä aika koviakin yskänpuuskia. En ole känyt nyt pandemian aikana ravintoloissa, koska olen ajatellut, että moni kuvittelisi mulla olevan korona. Jos koronapassi tulee, sitten voin alkaa käymäänkin. Voin yskiä ihan surutta, koska mullahan on koronapassi. Tosin voi olla, että saankin jossain vaiheessa rokotuksista huolimatta koronatartunnan, mutta koska koronapassin ansiosta yskäni onkin ihan hvyäksyttävää, voin jatkaa ravintoloissa käymistä. Enhän mä voi tietää, yskinkö perussairauteni vuoksi vai koronatartunnan vuoksi. Eikä mun tarvitsekaan tietää, koska kahdesti rokotettuna mun ei tarvitse käydä edes koronatestissä. Vastustan koronapassia vain siksi, että se ei estä ihmisiä tapaamasta toisiaan ja koronavirus leviää, kun ihmiset tapaavat toisiaan. Eli koronapassi ei estä tartuntoja. Mutta kyllä mä voin alkaa taas käymään ravintoloissa.
Mitä sinä oikeasti pelkäät ja vihaat?
En pelkää enkä vihaa mitään. En vain näe koronapassissa mitään hyötyä koronaviruksen leviämisen kannalta. Virus kun ei passeja kysele. Virus leviää ihmisten välisissä kontakteissa ja koronapassi ei estä ihmisten välisiä kontakteja.
Todennäköisyys sairastua vakavasti koronaan on varmaan sama kun sairastua ihosyöpään. Silti ihmiset pelkää ihan jo neuroottisesti. Oikeesti pelkääkö joku saavansa rokottamattomalta tappavan koronan? Ei hyvää päivää. Samat ihmiset varmaan pelkää vanhenemista/ kuolemaa yhtä neuroottisesti ja huomauttelee kirjoitusvirheistä somessa. Nämä ihanat elämän suorittajat, jotka eivät uskalla elää. Kun päästää irti, elämä tuntuu ihmeen kevyeltä. Se että osaako päästää irti onkin toinen juttu
Tää rokottamattomien vaino alkaa muistuttamaan Jeesuksen ja kristittyjen vainoa. Elämme suurten mullistusten aikaa. Taas osa on herännyt ja osa ei.
Ihmiset, jotka sokeasti uskovat rokotteen voimaan, ovat niitä jotka ovat katsoneet vain valtamedian uutisia. Perehtymättä omalla ajatuksella ollenkaan muihin uutislähteisiin tahi omaan viisauteen. Ketkä ylhäältä käskee, niitä totelkaamme. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon rokottamattomia. Mietin mitkä ryhmät eivät ota rokotetta. 20v-49v ovat kiikarissa.
Näin THL kertoi.
Mikä helvetillinen rituaali tuosta rokotuksesta on tullut. Oletteko pedon merkkiä nahkaan vai mitä?
Huoli lähimmäisestä ja heikommista.
Riski saada korona rokottamattomalla on suuri, joka taas altistaa muita, joiden vastuskyky on alentunut esim. sairaat, vanhukset, lapset jne. ja heille korona voi olla kuolettava, toisin kuin hyväkuntoisella rokottamattomalla.
Rokote ei anna 100% suojaa, ihan samalla tavalla kuin lääkkeet tai vaikkapa e-pillerit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vain säädettäisiin Suomen lakeja uudelleen niin että voidaan lukita rokotuksen torjuvat koteihinsa. Vapaus kuuluu ihmiselle eikä ole oikein että rokotetut joutuvat istumaan kotona ja kykkimään piilossa rokottamattomien takia.
Miksi teidän pitää rokotettuina "kykkiä kotona", kun itse väitätte, että a) ette voi sairastua koronaan ja b) ette levitä tai tartuta koronaa muihin? Eikö tuosta terveen järjen perusteella pitäisi seurata, että ilman riskiä voidaan elää normaalisti?
Kaikki riskiryhmiin kuuluvat pitäisi olla jo rokotettu, jos ovat halunneet rokotteen. Miksi rokottamatonta vähemmistöä syyllistetään? Minullahan on oikeus riskeerata oma henkeni, jos haluan. En ole rokottamattomana sanonut, että muut eivät saisi ottaa rokotteita jne. Omaa kantaani selittää se, että pidän aivan muita asioita suurempana uhkana hengelleni kuin koronaa, esimerkiksi syöpää ja sydän- ja verenkiertoelinten sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat ovat täysin vastuuntunnottomia, eikä heillä pidä siksi olla samoja oikeuksia liikkua ihmisten ilmoilla kuin rokotetuilla. Niin kauan kuin keskuudessamme liikkuu näitä piittaamattomia, eivät esim. elinsiirron saaneet tai syöpähoidoissa käyvät voi vapaasti liikkua missään. Heille korona olisi todennäköisesti kohtalokas, samoin vaikeasti sydän- tai keuhkosairaille. Kyllä on itsekkyys huipussaan, jos ei koronarokotetta ota, mutta mitä muuta voi junteilta odottaa.
Miksi elinsiirtopotilas on tärkeämpi kuin ihminen jolla on veritulppa-alttius? Miksi haluat veritulppa-alttiuden omaavan ihmisen kuolevan, jotta elinsiirtopotilas saisi elää? Jotkut kuolevat rokotteeseen.
Ei ole kysymys kuka on tärkeämpi, vaan lääketiet.syyt, koska elinsiirto- ja syöpäpotilailla on alentunut vastustuskyky, joka altistaa tartunnalle ja korona voi olla hyvin kohtalokas ja vaikea hoidettava, toisin kuin veritulppa.
Voit siis herättää isäni henkiin kun osaat helposti hoitaa veritulpan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapassi on vain yksi höpinä lisää millä ihmiset haluavat kahlita toisiaan. Muottiin joka heille itselleen sopii. Siinähän leikkivät ja ovat toisiaan vastaan, eivät sellaiset asiat minua liikuta. Tehkää mitä lystäätte mutta kantakaa seuraukset myöskin tekemisistänne.
Rokotustodistus tulee jo nyt Omakantaan, mistä se on helppo ladata. Tuskin passi olisi ihmeempi juttu.
Näillä hihhuleilla taitaa olla pelko, että joutuvat väkisin piikille tai käännytetään baarin ovelta.En kuulu hihhuleihin. Olen kahdesti rokotettu ja riskiryhmäläinen. En vaan tajua, millä tavalla mun olisi parempi saada koronatartunta rokotetulta kuin rokottamattomalta. Tai sinun. Mulla siis rokotettuna on koronapassi, joten pääsen kanssasi samaan baariin, vaikka mulla olisi koronatartuntakin. Eihän mun rokotettuna tarvitse enää käydä edes koronatestissä, vaikka mulla olisikin koroonan oireita. Koronapassin vuoksi pääsisin kaikkiin samoihin paikkoihin kuin muutkin passilliset. Köh köh, sori, vähän yskittää, mutta hei, mulla on koronapassi.
Noh, passi toimiikin vain fiksuilla ihmisillä. Omia ai oja saa käyttää, passi ei ole mikään merkki siitä, että on ok lähteä köhimään muiden päälle.
Fiksuna ihmisenä ymmärrätkin pysyä poissa paikoista, joissa edellytetään koronapassia. Fiksuna ihmisenä ymmärrät, että sen paremmin oma kuin kenenkään toisenkaan koronapassi ei suojaa sua tartunnalta. Ja myös ymmärrät, että jos koronapassin on saanut muuten kuin 72h negatiivisen koronatestituloksen perusteella, jokainen kohtaamasi koronapassillinen on potentiaalinen tartuttaja.
Fiksu ihminen muistaa hygieniasäännöt ja käy tilaisuuksissa, joissa on testaus ja rokotusodistukset käytössä.
Sellaisiakin on.Vielä fiksumpi jättää tilaisuudet kokonaan väliin, minimoiden näin riskin.
Totta, mutta joskus pitää käydä jossain.
Mutta vain hyvin harvoin ja silloinkin voi suojata itsensä ffp3-hengityssuojaimella ja halutessaan vielä suojalaseilla. Kaiken tavaran saa tilattua netistä kotiovelle kannettuna (niin alkoholit, lääkkeet, ruuat kuin monet muutkin...tupakasta en osaa sanoa, koska en polta), monet lääkärin vastaanotot hoituu etänä. Labraan on pakko mennä, tosin on rahaa, saa kyllä labrahoitajan käymään kotonakin ottamassa näytteet. Niiin ja hammaslääkärit ei taida tehdä kotikäyntejä.
- eri -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon rokottamattomia. Mietin mitkä ryhmät eivät ota rokotetta. 20v-49v ovat kiikarissa.
Näin THL kertoi.
Mikä helvetillinen rituaali tuosta rokotuksesta on tullut. Oletteko pedon merkkiä nahkaan vai mitä?
Huoli lähimmäisestä ja heikommista.
Riski saada korona rokottamattomalla on suuri, joka taas altistaa muita, joiden vastuskyky on alentunut esim. sairaat, vanhukset, lapset jne. ja heille korona voi olla kuolettava, toisin kuin hyväkuntoisella rokottamattomalla.
Rokote ei anna 100% suojaa, ihan samalla tavalla kuin lääkkeet tai vaikkapa e-pillerit.
Voitko laittaa tuosta jonkun linkin. Tarkoitan siis, että jos rokotetulla on koronavirus ja rokottamattomalla on koronavirus, miksi saat tartunnan rokottamattomalta, mutta et rokotetulta. Eli missä tutkimuksessa on todettu, että rokotettu koronapositiivinen EI VOI TARTUTTAA koronavirusta? Linkkkiä,kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton enkä pidä ketään panttivankina. Haluan kaikki rajoitukset, maahantulovaatimukset yms. pois.
Miksi alistut sitten koronanviruksen varianttitehtaaksi? Maailmantalous sakkaa nimenomaan rokottamattomuuden vuoksi. En syytä köyhien maiden asukkaita, joilla ei ole rokotteita. Syytän länsimaalaisina, joille oikein tarjotaan ilmaiset rokotteet eikä kelpaa!
Älkää yhtään kitiskö vuosien koronakierteiden mukanaantuomista maailmantalouden ja Suomen talouden ongelmista! Niin makaa kuin petaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vain säädettäisiin Suomen lakeja uudelleen niin että voidaan lukita rokotuksen torjuvat koteihinsa. Vapaus kuuluu ihmiselle eikä ole oikein että rokotetut joutuvat istumaan kotona ja kykkimään piilossa rokottamattomien takia.
Miksi teidän pitää rokotettuina "kykkiä kotona", kun itse väitätte, että a) ette voi sairastua koronaan ja b) ette levitä tai tartuta koronaa muihin? Eikö tuosta terveen järjen perusteella pitäisi seurata, että ilman riskiä voidaan elää normaalisti?
Kaikki riskiryhmiin kuuluvat pitäisi olla jo rokotettu, jos ovat halunneet rokotteen. Miksi rokottamatonta vähemmistöä syyllistetään? Minullahan on oikeus riskeerata oma henkeni, jos haluan. En ole rokottamattomana sanonut, että muut eivät saisi ottaa rokotteita jne. Omaa kantaani selittää se, että pidän aivan muita asioita suurempana uhkana hengelleni kuin koronaa, esimerkiksi syöpää ja sydän- ja verenkiertoelinten sairauksia.
Ei me rokotetut oikeasti kykitäkään. Pieni ryhmä rokotettuja kykkii, mutta suurin osa on alkanut jo elää normaalisti. Yksi syy rokotteen suosioon on ollut, että pääsee helpommin taas matkustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin THL kertoi.
Ainakin valtauskonnon vähemmistöt ajattelevat rokotuksista Pedon merkkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Tää rokottamattomien vaino alkaa muistuttamaan Jeesuksen ja kristittyjen vainoa. Elämme suurten mullistusten aikaa. Taas osa on herännyt ja osa ei.
Mistä rokottamattomat ovat saaneet oikeuden altistaa heikompien esim. vanhusten ja sairaiden elämän ja terveyden, kun kysymys on tartuntstautiepidemiasta, omalla käytöksellään, kun eivät kuitenkaan eristäydy yhteiskunnasta ja pysy kotona.
Jos olet rokottamaton, kuinka monta vanhusta tai sairasta olet valmis uhraamaan periaatteesi vuoksi?
Ihmeellistä syyllistämistä ja vihanlietsontaa rokottamattomia kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha ha ha hahahahhhh!!! Veritulppaan voi kuolla sekunnissa. Ei kaikkia veritulppia todellakaan pystytä hoitamaan. Etenkään mikäli kukaan ei ole hälyttämässä apua. Olet pelkkä jeesustelija oman agendasi kanssa. Olet itsekäs oman edun tavoittelija, joka haluaa toisille pahaa.
"Veritulpan tukkiessa koko valtimon seuraa välittömästi kuolema".
Et sitten ymmärrä, että ero on elintasoveritulpalla ja sinustromboosilla, joka on hedelmällisessä tai menopaussi-iässä olevien ja hormonaalisten valmisteiden käyttävien ongelma? Hieman huvitti kun kaupassa yksi seitsemänkymppinen MIES äkisi, ettei ota veritulpparokotetta ja korissa oli rasvaista juustoa, makkaraa jne veritulpanrakennusainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä rokottamattomat ovat saaneet oikeuden altistaa heikompien esim. vanhusten ja sairaiden elämän ja terveyden, kun kysymys on tartuntstautiepidemiasta, omalla käytöksellään, kun eivät kuitenkaan eristäydy yhteiskunnasta ja pysy kotona.
Jos olet rokottamaton, kuinka monta vanhusta tai sairasta olet valmis uhraamaan periaatteesi vuoksi?
Rokotetut levittävät saman verran virusta kuin rokottamattomat. Se vasta vaarallista on kun menee itse oireettomana rokotettuna tartuttamaan heikomman. Rokottamaton suuremmalla todennäköisyydellä saa oireita ja pitää karanteenin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan menette mtv3 sivuille vaikka googlaatte: "mtv3 koronarokote".
"Vax trust- tutkimus", jossa tutkitaan koronarokote-kieltäytyjien "sielunmaisemaa" ja etsitään syitä, miksi he jääräpäisesti kieltäytyvät piikistä.
Aluksi epäiltiin, että kyse on kouluttamattomista, yksinkertaisisista ja herkkäuskoisista ihmisistä, jotka uskovat fanaattisesti salaliittoteorioihin.
Tutkimus todisti päinvastaista: salaliittoteoriat ovat hyvin marginaalisia ja koronarokotteesta kieltäytyneet ovat tarkasti punninneet arkielämässä rokotteen hyötyjä ja haittoja omalla ja lastensa kohdalla.
Tutkimuksen mukaan, koronarokotekriittiset ovat myös hankkineet runsaasti tietoa rokotteista ja perehtyneet aiheeseen tavallista laajemmin.
Heitä ei myöskään voi niputtaa mihinkään ryhmiin tyyliin: koulutustausta, uskonnollisuus, yhteiskuntaluokka.Eli he ovat sekaisin kaikesta huolimatta, koska eivät osaa jäsennellä lukemaansa.
Pää sekoaa, kun haalii kaiken asiasta nettiin ja lehtiin laitetun, eikä erota jyviä akanoista.
Jotkut ovat herkkiä huhuille ja harhaluuloille ihan yhteiskunnallisesta statuksesta huolimatta.Niin, tai sitten rokotteesta kieltäytyneet ovat niitä, jotka ovat, ihan tutkimuksen mukaan, itse paneutuneet asiaan.
He eivät suoralta kädeltä luota, terveydenhoitajiin, vaan hankkivat itse aktiivisesti tietoa. Näin ainakin tutkimus kertoo.
varmaa on, että he eivät ole porukkaa, joita voi kiristää koronapasseilla.
He eivät ole "follari" ufo-porukkaa, joiksi heidät koitetaan leimata.
Lääkärit ovat laajana rintamana vastanneet rokotekysymyksissä. Mistä sinä terveydenhoitajat tähän yhteyteen tempaisit?