Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Rokotetut eivät voi olla ro­kot­ta­mat­to­mien pant­ti­van­ki­na"

Vierailija
15.09.2021 |

Näin sanoo THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek Ylen haastattelussa. Hänen mukaansa rokotetut ovat jääneet vasten tahtoaan rokottamattomien panttivangeiksi. Ylen uusi tietopaketti kertoo mitä asiantuntijat tietävät heistä, joita ei ole rokotettu: https://yle.fi/uutiset/3-12098356

Kommentit (857)

Vierailija
601/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi jo se koronapassi, niin saadaan kuulla rokottamattomien katkeraa vinkumista ja ulinaa.

Voi minäkin niin odotan! Ihanaa! Oikeus voittaa!

Vierailija
602/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rokotettu. En käytä maskia enkä pidä turvaväliä. Jos tartutan jonkun rokottamattoman, niin voivoi.

Onko voivoi, jos tartutat jonkun elinsiirto- tai syöpäpotilaan. Entä jos tartutat jonkun kahdesti rokotetun? Rokotetuthan juuri ovat niitä supertartuttajia ja hälläväliä asenteellaan vielä lisäävät muiden riskiä saada tartunta. Ja toisaalta - mitä kukkua kenelläkään on muiden rokotuksiin/rokottamattomuuksiin nokan koputtamista. Kukaan ei osaa ennustaa miten kenellekin tarttuu, koska tarttuu ja kuinka pahasti sairastuu - vai sairastuuko ensinkään. Kukaan ei tiedä kuinka paljon rokotus altistaa tartunnoille - sehän on jo selvää että näin on varsinkin ensimmäisen piikin jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se piikki tunnu miltään. Minä en edes huomannut sitä. Ei tarvitse pelätä. Meidän 5-vuotias oli todella rohkea kun ei pelännyt. Tosin oli eri piikki kuin korona, mutta samanlaisia kaikki.

Miksi aikuiset pelkää piikkiä?

Trolli. Et kai sinä ihan tosissasi kuvittele, että rokottamattomat eivät ole ottaneet piikkiä siksi, että pelkäävät piikityksen sattuvan.

Vierailija
604/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomat pitäisi eristää telttakyliin kauaksi pois muusta yhteiskunnasta. Eihän niissä olekaan muita kuin juoppoja ja narkkareita. Siis täysin hyödytöntä sakkia muutenkin.

Terveet työssäkäyvät vastuulliset ihmiset voisivat sitten avata yhteiskunnan.

Ja tartuttavat siellä sitten toisiaan keskenään?

Vierailija
605/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholista, tupakasta, lihavuudesta ja ylinopeusautoilustakin johtuvat sairaalahoidot pitäisi sitten yksilön kustantaa itse. Ei jäisi kauheasti potilaita osastoille.  

Nuohan ei ole tarttuvia juttuja....

Vierailija
606/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, hannat ja sannat kiukuttelevat rokottamattomalle kansanosalle, harmittaa tietysti kun eivät voi pakottaa ottamaan rokotetta vaan on vapaaehtoista. Nyt hakevat eri keinoja rajoittaa rokottamattomien elämää. Laajakatseisemmat johtajat ymmärtäisivät että kaikki eivät halua koe-eläimiksi. Katsotaan pari vuotta tuleeko rokotteesta seurauksia, jollei, niin sitten otan itsekin sellaisen. Silloin se on kunnolla testattu: ajan kanssa ja isolla ihmimäärällä.

Hannat ja sannat eivät todellakaan tuhlaa aikaansa sinuun, koska sinä olet valintasi tehnyt ja sinä kannat siitä vastuun ja seuraukset.     Sen sijaan sinun ei anneta enää vahingottaa muiden terveyttä, Suomen taloutta ja tulevaisuutta.    Hyvin yksinkertaista.

Me muut menemme eteenpäin, emmekä tarvitse rajoituksia.

Jokainen on saanut valita.  Valinnasta on aina seurauksensa, jotka jokainen sitten kantaa.   Lopeta riehuminen ja tyydy valitsemaasi osaan.

Me emme ole koskaan tarvinneet, halunneet, tai vaatineet yhtään mitään rajoituksia, toisin kuin te rokotetut. Eikä teillä ole vieläkään näköjään hyvä olla. Pitääkö teillä ollu aina joku vihollinen tai pelätä jotain, että elämä maistuisi elämältä?

Vierailija
607/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton enkä pidä ketään panttivankina. Haluan kaikki rajoitukset, maahantulovaatimukset yms. pois.

Mutta et ymmärrä olevasi osasyy siihen, miksi rajoitukset eivät poistu. Samallla tasolla Turun lähiöasukkien kanssa. Onnittelut.

Kiitos kovasti. En ole osasyyllinen mihinkään. Tai sitten sinäkin olet. Olemme kaikki syyllisiä kaikkeen, ja vain siksi, että olemme elossa.

Jos ongelma on se, että emme saa yhteiskuntaa avattua koska rokotuskattavuus ei riitä ja sinulla ei ole rokotetta, olet osasyyllinen. Miten et tätä kykene ymmärtämään?

-eri

Yhteiskunta avataan, kun kaikki rokotteen haluavat yli 12-vuotiaat ovat saaneet toisenkin rokoteannoksensa. Ja itse asiassa avataan asteittain jo sitä enenn.

Niinhän sinä aivopestynä uskot, että kyse on jostain viruksesta.

Lue WEF:n klaus schwabin kirja The Great reset, niin tiedät mistä on kyse!

Mulle on kuule herttasen yhdentekevää, mistä on kyse. Mua kiinnostaa vain se, että aletaan palata normaaliin. Nyt jo poistui suositus olla matkustamasta tarpeettomasti ulkomaille. Kohta poistuu maskisuositus ja etätyösuositus. 2 metrin turvavälivaatimuskin poistuu yleisötapahtumista kuten esim teattereista. Ravintoloiden aukioloajat pitenevät. Koulut ovat lähiopetuksessa, koronatestausten määrää vähennetään. 

Etätyö on tulevaisuusvaliokonnan pohdintojen kulmakivi. Jos kukaan ei poistu kotoaan niin ei tule päästöjäkään. Hiilineutraalius täältä tullaan.

Juu, meidän työt on lisääntyneet ihan hemmetisti tämän "pandemian" aikana, kun porukka tilaa tavaraa kun istuvat vaan kotona. Meidänkin firma osti lisää autoja. Päästöthän siinä kovasti vähenee joo.

T: jakeluautonkuljettaja

Ne kotona istuvat ei liiku itse autolla. Ja nyt ruvetaan kiristämään jakeluautojen ja rekkojen päästöjä.

Ei, mutta jakeluautot ja rekat lisääntyy. Ja ne on isompia ja kuluttavat (sekä saastuttavat) huomattavasti enemmän kuin ne kotona istuvien henkilöautot. Mitähän kiristyksiä sulla on tiedossa rekkojen päästöihin?

Vierailija
608/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ajatus on, että vapaaehtoista rokotetta ottamattomat jotenkin pakottavat pitämään koronarajoitteita yllä? Ja vieläpä enimmäkseen riskiryhmään kuulumattomaksi THL:n toimesta julistetut henkilöt, joilla vakavan tautimuodon on kerrottu olevan epätodennäköinen? 

Miten rokottamattomat pitävät jotakuta panttivankeina, kun ei rokote edes estä koronaan sairastumista ja sen levittämistä, vaan ainoastaan vähentää jollakin todennäköisyydellä risiryhmään kuuluvien kohdalla vakavan tautimuodon riskiä?

Kuulostaa enemmän siltä, että THL yrittää jostakin syystä painostaa ihmisiä ottamaan vapaaehtoisen rokotteen ja vieläpä niitä ihmisiä, joiden kohdalla todennäköisyys sairastua vakavasti koronaan on THL:n omien lausuntojen mukaan vähäinen—lasten ja nuorten kohdalla jopa niin vähäinen, että THL on kertonut koronan olevan yleisellä tasolla vaaraton tauti lapsille ja nuorille. Joskin THL on sittemmin markkinoinut koronarokotetta lapsille ja nuorille kertomalla, että  "koronarokote antaa lapsille ja nuorille hyvän suojan vaarallista tautia vastaan".

Vierailija
609/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisi jo se koronapassi, niin saadaan kuulla rokottamattomien katkeraa vinkumista ja ulinaa.

Pystyn kyllä elämään ilman konsertteja ja teattereita vielä toisetkin pari vuotta. :) Eli miksi vinkuisin?

Olen rokotettu, mutta olen pärjännyt ilman teattereita ja konsertteja jo yli 15 vuotta. Viimeisen 1,5 vuoden aikana olen oppinut olemaan kaipaamatta ravintoloita ja kahviloitakaan. Ennen pandemiaa sai palstalta monesti lukea kaipausta kyläilykulttuuriin. Siis kun ihmiset kävivät toistensa luona kyläilemässä eikä  tavattu aina vain jossain kahviloissa, ravintoloissa ja baareissa. Omassa tuttavapiirissäni kyläilykulttuuri onkin palannut ja on todettu, ettei enää tarvita ympärillä häliseviä tuntemattomia. Kotona järjestettäviin illanistujaisiin, bileisiin ja muihin tapaamisiin ei tarvita koronapassia, vaikka sellainen Suomessa otettaisiinkin käyttöön. 

Kuvitteletko, että tuttavapiirissäsi kaikki käyttäytyvät samalla tavalla? Tuskin.. Suurin osa ihmisistä toivoo kuitenkin normaalia elämää ja vapautta liikkua koti-ja ulkomailla sekä käydä tapahtumissa. Vaikka sinun elämäsi kuluukin kotona istuen.

Vierailija
610/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppana aikuinen jos pelkää piikkiä.

Mutta rohkea, jos pelkää koronaa niin paljon, että tappelee saadakseen piikin ja muut piikitetyiksi? Onko tämä sitä sumeaa logiikkaa?

Vierailija
611/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotettuna ihmettelen joidenkin koronapassi-intoa. Voin tavata muita ihmisiä (rokottamattomiakin) ihan niin paljon kuin haluan. Kutsua kotiini tai mökilleni, tavata rokottamattomien kotona, järjestää illanistujaisia ja bileitö. Voin vaikka asua rokottamattoman kanssa. Voin siis saada koronatartunnan ihan mistä tahansa, missä tapaan muita ihmisiä. Koska mut on kahdesti rokotettu, mulla on koronapssi, eikä mun tarvitse mennä edes koronatestiin. Pääsen paikkoihin, joihin koronapassilla pääsee, vaikka mulla olisikin koronatartunta. Jopa oireinen koronatartunta, koska rokotettuna ei atrvitse mennä koronatestiin livissä oireissa. Jostain syystä koronapassi-innokkaille on ihan ok, että laulaisin karaokea heidän vieressään tai huutaisin lätkämatsin katsomossa heidän vieressään. Välillä ehkä vähän yskien. Mutta mullahan on koronapassi, joten haitanneeko tuo.

Vierailija
612/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn kyllä elämään ilman konsertteja ja teattereita vielä toisetkin pari vuotta. :) Eli miksi vinkuisin?

Olen rokotettu, mutta olen pärjännyt ilman teattereita ja konsertteja jo yli 15 vuotta. Viimeisen 1,5 vuoden aikana olen oppinut olemaan kaipaamatta ravintoloita ja kahviloitakaan. Ennen pandemiaa sai palstalta monesti lukea kaipausta kyläilykulttuuriin. Siis kun ihmiset kävivät toistensa luona kyläilemässä eikä  tavattu aina vain jossain kahviloissa, ravintoloissa ja baareissa. Omassa tuttavapiirissäni kyläilykulttuuri onkin palannut ja on todettu, ettei enää tarvita ympärillä häliseviä tuntemattomia. Kotona järjestettäviin illanistujaisiin, bileisiin ja muihin tapaamisiin ei tarvita koronapassia, vaikka sellainen Suomessa otettaisiinkin käyttöön. 

Kuvitteletko, että tuttavapiirissäsi kaikki käyttäytyvät samalla tavalla? Tuskin.. Suurin osa ihmisistä toivoo kuitenkin normaalia elämää ja vapautta liikkua koti-ja ulkomailla sekä käydä tapahtumissa. Vaikka sinun elämäsi kuluukin kotona istuen.

Koronapassilla estetään koronaa leviämistä maiden välillä, kun korona on jo levinnyt ympäri maailmaa eikä koronarokote edes estä koronaan sairastumista ja sen levittämistä, kuten kahdesti rokotetun Kimi Räikkösen kohdaltakin voitiin havaita.

Uskoo ken haluaa.

Vierailija
613/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotettuna ihmettelen joidenkin koronapassi-intoa. Voin tavata muita ihmisiä (rokottamattomiakin) ihan niin paljon kuin haluan. Kutsua kotiini tai mökilleni, tavata rokottamattomien kotona, järjestää illanistujaisia ja bileitö. Voin vaikka asua rokottamattoman kanssa. Voin siis saada koronatartunnan ihan mistä tahansa, missä tapaan muita ihmisiä. Koska mut on kahdesti rokotettu, mulla on koronapssi, eikä mun tarvitse mennä edes koronatestiin. Pääsen paikkoihin, joihin koronapassilla pääsee, vaikka mulla olisikin koronatartunta. Jopa oireinen koronatartunta, koska rokotettuna ei atrvitse mennä koronatestiin livissä oireissa. Jostain syystä koronapassi-innokkaille on ihan ok, että laulaisin karaokea heidän vieressään tai huutaisin lätkämatsin katsomossa heidän vieressään. Välillä ehkä vähän yskien. Mutta mullahan on koronapassi, joten haitanneeko tuo.

30-luvulla Saksassa jotkut varmasti ihmettelivät miksi joistakin saksalaisista oli hyvä, että juutalaiset pistettiin kulkemaan ojan pohjia ja vietiin keskitysleireille.

Vierailija
614/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia elämäähän nyt suurin osa elääkin. Pointtini oli se, että JOS tulisi koronapassipakko joihinkin paikkoihin, aina voi myös tavata rokottamattomia muualla kuin paikoissa, joissa vaaditaan koronapassi. Vaikka olenkin jo rokotettu, en ole koronapassin kannattaja. Koska mun mielestä koronapassin avulla ei estetä ihmisiä tapaamasta toisiaan. Johan se aiemmin pandemia aikaan nähtiin, että kun nuoriso ei päässyt baareihin eikä opiskelupaikoissa järjestetty enää juhlia, nuoret järjestivät bileitä yksityistiloissa. 

Vierailija
615/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. En ymmärrä, miksi joillakin on niin kova hinku päästä valvonnan alaiseksi. Rokotepassi ei kerro mitään siitä, onko henkilöllä korona vai ei.

Vierailija
616/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton, en halua suojelua, en pidä ketään panttivankina, ainut toiveeni on, että tämä paska loppuisi.

Älkää minusta huoliko, hyväksyn seuraukset, mutta tekopyhyyttä en hyväksy.

Jos joudut teholle rokottamattomuutesi takia, maksat varmaan kulut itse? Jaa et vai?

Tauti on jostain muualta tullut, en minä ole sen alullepenija. Miksi munun pitäisi uhmata terveyteni jonkun kokeellisen piikin takia. En tietenkaan maksa mahdollisesta tehohoidosta mitään kun olen täysin syytön tämän kiinan apinanuhan esiintymiseen.

Vierailija
617/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteisössä suuri osa duunareista ulkomaalaisia ja erityisesti itäisestä naapurista lähtöisin. Venäläiset täysin oma ryhmänsä sillä heistä rokotuksen ottaminen täysin mahdoton ajatus. Noin kahdestakymmenestä kaksi kertonut ottaneensa rokotteen mutta kaikki muut sanovat etteivät ole eivätkä aio ottaa. Kaksi rokotteen ottanutta on muiden pilkan aiheena. Kun taas esimerkiksi aasian suunnalta tulleet juoksivat kilpaa rokotteelle. Olemme joka päivä tekemisissä sairaiden vanhusten kanssa kuitenkin joten kansallisuuksilla ja heidän tavalla ajatella on eroa.

Vierailija
618/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, hannat ja sannat kiukuttelevat rokottamattomalle kansanosalle, harmittaa tietysti kun eivät voi pakottaa ottamaan rokotetta vaan on vapaaehtoista. Nyt hakevat eri keinoja rajoittaa rokottamattomien elämää. Laajakatseisemmat johtajat ymmärtäisivät että kaikki eivät halua koe-eläimiksi. Katsotaan pari vuotta tuleeko rokotteesta seurauksia, jollei, niin sitten otan itsekin sellaisen. Silloin se on kunnolla testattu: ajan kanssa ja isolla ihmimäärällä.

Hannat ja sannat eivät todellakaan tuhlaa aikaansa sinuun, koska sinä olet valintasi tehnyt ja sinä kannat siitä vastuun ja seuraukset.     Sen sijaan sinun ei anneta enää vahingottaa muiden terveyttä, Suomen taloutta ja tulevaisuutta.    Hyvin yksinkertaista.

Kun koko "koronakriisi" oli liioittelua alusta alkaen. Nyt pitää jotenkin keksiä kuinka voidaan palata normaaliin ilman, että mikään käytännössä muuttuu. Narratiivissa vain rokotetta ottamattomat ovat ongelma, ja rokottamattomien osana on sairastua vakavasti ja kuolla koronaan, vaikka samaan aikaan puuhataan jo osalle (näin aluksi) kolmatta rokotekertaa.

THL:n jutut ovat kuin patologisen valehtelijan jutut, joissa valhe seuraa selityksettä toistaan, vaikka väittämät ovat täysin ristiriidassa keskenään ja vaatisivat selitystä.

Jokainen on saanut valita.  Valinnasta on aina seurauksensa, jotka jokainen sitten kantaa.   Lopeta riehuminen ja tyydy valitsemaasi osaan.

Miksi rokotetut pelkää rokottamattomia? Eikö sen pitäisi olla juurikin toistepäin?

Koska rokotetut ovat ikäväkseen joutuneet toteamaan rokottamattomien tason.   Ovat joutuneet toteamaan, että ko henkilöt ovat vaarallisia ja vastuuttomia.   Kehittymättömiä ihmisiä, jotka eivät ota mitään vastuuta teoistaan ja valinnoistaan.    Eivät kunnioita demokratiaa, vaan ovat aivan toisen asian palveluksessa.  

Koronakohteisiin matkustavat turistit, jotka matkansa jälkeen painelevat ravintolaan ja festareille, sen sijaan eivät ole vaarallisia eivätkä vastuuttomia. Heillä on oikeus liikkua. Ei demokratiassa voi mitenkään estää ihmisten liikkumista. Sellainenhan olisi ihmisarvojen vastaista. Vain diktatuurit voivat rajoittaa ihmisten liikkumista.

Tosi hyvä, että rokotukset on nyt kuitenkin saatu käyntiin. Sen ansiostsa ollaan löydetty täydellinen syyllinen koko epidemiaan. Rokottamattomat.

Vierailija
619/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rokotetut pelkää rokottamattomia? Eikö sen pitäisi olla juurikin toistepäin?

Koska rokotetut ovat ikäväkseen joutuneet toteamaan rokottamattomien tason.   Ovat joutuneet toteamaan, että ko henkilöt ovat vaarallisia ja vastuuttomia.   Kehittymättömiä ihmisiä, jotka eivät ota mitään vastuuta teoistaan ja valinnoistaan.    Eivät kunnioita demokratiaa, vaan ovat aivan toisen asian palveluksessa.  

Koronakohteisiin matkustavat turistit, jotka matkansa jälkeen painelevat ravintolaan ja festareille, sen sijaan eivät ole vaarallisia eivätkä vastuuttomia. Heillä on oikeus liikkua. Ei demokratiassa voi mitenkään estää ihmisten liikkumista. Sellainenhan olisi ihmisarvojen vastaista. Vain diktatuurit voivat rajoittaa ihmisten liikkumista.

Tosi hyvä, että rokotukset on nyt kuitenkin saatu käyntiin. Sen ansiostsa ollaan löydetty täydellinen syyllinen koko epidemiaan. Rokottamattomat.

Kun koko "koronakriisi" oli liioittelua alusta alkaen. Nyt pitää jotenkin keksiä kuinka voidaan palata normaaliin ilman, että mikään käytännössä muuttuu. Narratiivissa vain rokotetta ottamattomat ovat ongelma, ja rokottamattomien osana on sairastua vakavasti ja kuolla koronaan, vaikka samaan aikaan puuhataan jo osalle (näin aluksi) kolmatta rokotekertaa.

THL:n jutut ovat kuin patologisen valehtelijan jutut, joissa valhe seuraa selityksettä toistaan, vaikka väittämät ovat täysin ristiriidassa keskenään ja vaatisivat selitystä.

Vierailija
620/857 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton, en halua suojelua, en pidä ketään panttivankina, ainut toiveeni on, että tämä paska loppuisi.

Älkää minusta huoliko, hyväksyn seuraukset, mutta tekopyhyyttä en hyväksy.

Jos joudut teholle rokottamattomuutesi takia, maksat varmaan kulut itse? Jaa et vai?

Tauti on jostain muualta tullut, en minä ole sen alullepenija. Miksi munun pitäisi uhmata terveyteni jonkun kokeellisen piikin takia. En tietenkaan maksa mahdollisesta tehohoidosta mitään kun olen täysin syytön tämän kiinan apinanuhan esiintymiseen.

Niin ei se mahdollinen vakava sairastuminen koronaan uhmaa tietenkään mitenkään terveyttäsi. Se on selvää että et maksa koska eihän loiset maksa mistään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi