"Rokotetut eivät voi olla rokottamattomien panttivankina"
Näin sanoo THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek Ylen haastattelussa. Hänen mukaansa rokotetut ovat jääneet vasten tahtoaan rokottamattomien panttivangeiksi. Ylen uusi tietopaketti kertoo mitä asiantuntijat tietävät heistä, joita ei ole rokotettu: https://yle.fi/uutiset/3-12098356
Kommentit (857)
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa jos rokottamattomien epidemia alkaa uhata tehohoitoa ja mun rokotettu lapsi jää ilman jonkun toisen sairauden tehohoitoa siksi, että paikat on täynnä koronaisia (kuten ulkomailla), niin saattaa alkaa foliohattujen lätty lätiseen.
Miksi kaltaistesi väkivaltaisten ihmisten sairauksia pitäisi kustantaa?
Turussa vedotaan vahvasti kahteen eri väestöryhmään – ”Muuten epidemia ei alueella hellitä”
Erityisesti Varizzuolla, Pansio–Pernossa, Halisissa ja Lausteella koronatilanne on edelleen vakava. Alueilla asuu hyvin paljon vieraskielistä väestöä. Varsinais-Suomen koronakoordinaatioryhmä tiedotti tiistaina, että valtaosa sairaalahoitoon ja tehohoitoon joutuneista on rokottamattomia vieraskielisiä.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000008266088.html
Suomalaiset eivät voi olla ulcomaalaisten panttivankina!
Vierailija kirjoitti:
Jos joku rokottamaton tulee ilman maskia yskimään minun lähelle kaupassa niin yskii viimeisen kerran.
Aiheuttaako rokote sivuoireena ylimääräistä aggressiivisuutta vai miksi kaikki rokotetut uhkailevat täällä käyttävänsä väkivaltaa rokottamattomia kohtaan? :D
Alkoholista, tupakasta, lihavuudesta ja ylinopeusautoilustakin johtuvat sairaalahoidot pitäisi sitten yksilön kustantaa itse. Ei jäisi kauheasti potilaita osastoille.
Vierailija kirjoitti:
Jos koronaan sairastuneet rokottamattomat saa joidenkin mielestä vaikka kuolla, koska ei rokottautunut, niin olisiko elinsiirtopotilaat samalla logiikalla pitänyt jättää hoitamatta? Ne on kalliimpia ja vakavampia hoitaa elinsiirtopotilaat.
Voisin allekirjoittaa vaikka heti paperin, jossa luovun oikeudestani tehohoitoon koronan takia, jos sen allekkirjoittamalla ei tarvitsisi enää osallistua hulabaloohon eikä sen kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku rokottamaton tulee ilman maskia yskimään minun lähelle kaupassa niin yskii viimeisen kerran.
Aiheuttaako rokote sivuoireena ylimääräistä aggressiivisuutta vai miksi kaikki rokotetut uhkailevat täällä käyttävänsä väkivaltaa rokottamattomia kohtaan? :D
Eikä uhkaile. Kaikki uhkailijat saattavat olla rokotettuja, mutta kaikki rokotetut eivät uhkaile. Reaalimaailmasa ei ole tullut vastaan mitään tällaista, vaikka tunnen sekä rokotettuja että rokottamattomia. Mä olen rokotettu eikä mitään ongelmaa tavata myös rokottamattomia. Just viime viikonloppunakin oltiin kaveriporukalla ravintolassa. Osa rokotettuja, osa ei.
Onko rokotettujen rokotteet voimassa vielä vuonna 2024 vai kuuluvatko he silloin meihin rokottamattomiin jälleen, mikäli eivät ole ottaneet lisää rokotteita tuona aikana? Entä vuonna 2030?
Tulisi jo se koronapassi, niin saadaan kuulla rokottamattomien katkeraa vinkumista ja ulinaa.
Vierailija kirjoitti:
Veroja vaan sinne tänne ja maksuja kaikille, piikkejä kuukauden välein. Kaikki maat, työpaikat ja opiskelupaikat "kansainvälisille" ihmisille.
Vartiainen ja Soininvaara ovat laskeskelleet, että näin on parempi. Saadaan paskottua talous nopeammin ja sitten tulee pakkotoimia keskuspankin rahanpainajien taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä uhkaile. Kaikki uhkailijat saattavat olla rokotettuja, mutta kaikki rokotetut eivät uhkaile. Reaalimaailmasa ei ole tullut vastaan mitään tällaista, vaikka tunnen sekä rokotettuja että rokottamattomia. Mä olen rokotettu eikä mitään ongelmaa tavata myös rokottamattomia. Just viime viikonloppunakin oltiin kaveriporukalla ravintolassa. Osa rokotettuja, osa ei.
Anonyymissa nettipalstalla se todellinen luonne tulee esiin. Täällä ainakin useampi viesti missä halutaan kohdentaa väkivaltaa meihin terveisiin töissä käyviin rokottamattomiin ihmisiin, joilla saattaa olla pieniä lapsia elätettävänä. Silti ansaitaan lättyyn kuulemma. Ja maksamme veroja, mutta mitään terveyspalveluja emme ansaitse. En ymmärrä. Hullu palsta.
Vierailija kirjoitti:
Tulisi jo se koronapassi, niin saadaan kuulla rokottamattomien katkeraa vinkumista ja ulinaa.
Pystyn kyllä elämään ilman konsertteja ja teattereita vielä toisetkin pari vuotta. :) Eli miksi vinkuisin?
Vierailija kirjoitti:
Onko rokotettujen rokotteet voimassa vielä vuonna 2024 vai kuuluvatko he silloin meihin rokottamattomiin jälleen, mikäli eivät ole ottaneet lisää rokotteita tuona aikana? Entä vuonna 2030?
Noin puolen vuoden kohdalla he palaavat alempaan kastiin ja heidät eristetään yhteiskunnasta. Voivat toki ihmisarvonsa uudelleen ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anonyymissa nettipalstalla se todellinen luonne tulee esiin. Täällä ainakin useampi viesti missä halutaan kohdentaa väkivaltaa meihin terveisiin töissä käyviin rokottamattomiin ihmisiin, joilla saattaa olla pieniä lapsia elätettävänä. Silti ansaitaan lättyyn kuulemma. Ja maksamme veroja, mutta mitään terveyspalveluja emme ansaitse. En ymmärrä. Hullu palsta.
Hullu pandemia. Tai siis se pelonlietsonta, mikä pandemian ympärille on kehitetty. Kun olen seurannut kahdesti rokotettujen tuttujen sosiaalista mediaa, hyvin nopeasti ovat toisen rokoteannoksensa jälkeen alkaneet elää kuin koronaa ei enää olisikaan. Ainoa poterossaan pysynyt on moniriskiryhmäläinen rokottamaton, joka ei tiedä, kumpaa oikein pelkäisi enemmän: koronaa vai rokotetta. Mutta hän ei ole uhka rokotetuille, koska ei uskalla käydä edes kaupassa. Miehensä hoitaa kaiken, mikä edellyttää poistumista asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaisiko se myös rokotettujen vinkumisen ja ulinan?
Vierailija kirjoitti:
Jos koronaan sairastuneet rokottamattomat saa joidenkin mielestä vaikka kuolla, koska ei rokottautunut, niin olisiko elinsiirtopotilaat samalla logiikalla pitänyt jättää hoitamatta? Ne on kalliimpia ja vakavampia hoitaa elinsiirtopotilaat.
No sulla ei ainakaan ole mitään logiikkaa tässä. Vapaaehtoisesti silkkaa typeryyttään ja itdekkyyttään kieltäytyvät vs. elinsiirtopotilaat? Haloo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn kyllä elämään ilman konsertteja ja teattereita vielä toisetkin pari vuotta. :) Eli miksi vinkuisin?
Olen rokotettu, mutta olen pärjännyt ilman teattereita ja konsertteja jo yli 15 vuotta. Viimeisen 1,5 vuoden aikana olen oppinut olemaan kaipaamatta ravintoloita ja kahviloitakaan. Ennen pandemiaa sai palstalta monesti lukea kaipausta kyläilykulttuuriin. Siis kun ihmiset kävivät toistensa luona kyläilemässä eikä tavattu aina vain jossain kahviloissa, ravintoloissa ja baareissa. Omassa tuttavapiirissäni kyläilykulttuuri onkin palannut ja on todettu, ettei enää tarvita ympärillä häliseviä tuntemattomia. Kotona järjestettäviin illanistujaisiin, bileisiin ja muihin tapaamisiin ei tarvita koronapassia, vaikka sellainen Suomessa otettaisiinkin käyttöön.
Ei se piikki tunnu miltään. Minä en edes huomannut sitä. Ei tarvitse pelätä. Meidän 5-vuotias oli todella rohkea kun ei pelännyt. Tosin oli eri piikki kuin korona, mutta samanlaisia kaikki.
Miksi aikuiset pelkää piikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Ei se piikki tunnu miltään. Minä en edes huomannut sitä. Ei tarvitse pelätä. Meidän 5-vuotias oli todella rohkea kun ei pelännyt. Tosin oli eri piikki kuin korona, mutta samanlaisia kaikki.
Miksi aikuiset pelkää piikkiä?
Ei me piikkiä pelätä, vaan sitä ainetta mikä siitä piikistä tulee kehoon. En halua kuukautisten olevan kahden viikon välein jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, linnassa sitten mukavaa istua yskäisyn takia. Rokottamaton ei ole sama asia kuin kantaja.
No onneks ei tarvi mennä linnaan kun asia follariongelma hoituu myös junakyydillä ja sellaisella mukavalla suihkulla. Lallallaa!
Sinä olet vastuuton kun vaadit osattomia kärsimään joidenkin muiden huonosta terveydestä.
30-luvulla varakkaat kauppiaat Saksassa olivat myös vastuuttomia, kun eivät osallistuneet köhien kärsimykseen. Heiltä poistettiin oikeus liikkua ihmisten ilmoilla ja heille keksittiin myöhemmin myös lopullinen ratkaisu.