Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän 1-luokkalaiset osaa lähteä yksin kouluun?

Vierailija
28.10.2014 |

Kysymys siis niille, joilla on kotona vain ekaluokkalainen yksin siinä vaiheessa, kun tulee aika lähteä kouluun. Meillä on kotona käyty asiasta keskustelua miehen kanssa. Laitan ennen töihin lähtöä lapselle valmiiksi aamupalan pöytään, sisävaatteet tuolille ja ulkovaatteet myös tuolille, jotta lapsi pärjää aamutouhuissaan itse.

Miehen mielestä lapsen pitäisi tehdä nuo jutut itse ja paapon lasta liikaa. Miten muilla? Miten paljon teillä "paapotaan" ekaluokkalaista, joka on kotona yksin, kun pitää lähteä kouluun?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on paapomista ja mikä ei? Itse autan lapsia jos siltä tuntuu, tänään jopa puin 1. luokkalaiselle vaatteet kun oli tosi väsynyt.
Laitan usein aamupalatki valmiiksi, saatan auttaa repun pakkaamisessa ja muissa aamutoimissa.
Kyse ei ole siitä etteikö lapset osaisi tehdä em. asioita vaan siitä että haluan auttaa ja huolehtia.
Meillä on onneksi työt saatu järjestymään siten ettei lasten tarvitse olla aamulla ilman aikuista.

Vierailija
22/23 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiläpäin ekaluokkalaiset tuodaan kouluun tai menevät aamupäiväkerhoon. Moni tokaluokkalaisistakin käy aamupäiväkerhoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalainen käy lypsämässä lehmät aamulla ja siitä saa maitoa pettuleivän lisukkeeksi. Sitten lähteekin hiihtämään kouluun.