Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun päiväkotipaikkaa ei saa.

Vierailija
28.10.2014 |

Tilanne on se että olen ollut työttömänä työnhakijana tammikuusta saakka. Olen hakenut töitä, koulutuspaikkoja, parit työkkärin kurssit on jo koluttu läpi (iltakursseja, lapsi kotona isänsä kanssa). Muutama työpaikka on mennyt sivu suun koska olen rehellisesti sanonut että minulla on lapsi ja tämä tarvitsee ensin hoitopaikan. Kohta on neljä kuukautta täynnä siitä kun hoitopaikkaa haettu, viimeksi eilen puhuin alueen johtajan kanssa joka sanoi että jonot hoitopaikkoihin on pitkiä, ei ole hoitopaikkaa. Lähin hoitopaikka on perhepäivähoitajalle jonka koti on julkisten kulkuneuvojen saavuttamattomissa, meillä ei autoa.

Mä en halua tietää kuinka monta "virikelasta" näissäkin hoitopaikoissa on, tai maahanmuuttajan - äidin lasta kun äiti on "suomen kielen kurssilla". Mä vaan haluan tietää miten tilanne voi olla tämä ja miten ihmeessä löydetään kaikille lapsille hoitopaikka kun eduskunta haluuaa kotona oleskelevat äidit töihin. Mistä löytyy a) työpaikat kaikille äideille b) hoitopaikka kaikille lapsille?

Mitä mun tulisi tehdä että mä sen hoitopaikan lapselleni saan, en uskalla enää edes lähettää työpaikkahakemuksia koska en pysty vastaamaan kysymykseen; Koska voit aloittaa?

PERKELE.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Ensin odotettiin 4kk, ja lopulta tarjottiin paikkaa kaupungin toiselta puolelta, jonne olisi pitänyt mennä 2 bussilla + 2km kävelyä pienten lasten kanssa / suunta. Ei voitu ottaa vastaan. Sitten taas jonon päähän ja taas 4kk odottelua.

Vierailija
22/26 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillehän on tarjottu hoitopaikkaa mutta ei ole kelvannut! Hanki auto, tai hanki joku muu lapsen kuljetusratkaisu, esim fillariin peräkärri (joo voi ajaa talvellakin, meillä kulkee Oulussa lapsi hoitoon kärrillä talvet). Älä urputa. Kunnalla on velvollisuus järjestää hoitopaikka, mutta mitään velvollisuutta järjestää sitä lähipäiväkodista ei ole. Luutavasti elokuun alusta saatte sitten toisen hoitopaikan, lähempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa minäkin hankkisin auton. Jollain konstilla. Joku halpa vanha, tai lainaisin korvausta vastaan sellaiselta, joka ei tarvitse omaansa tai jotain. Tai muuttaisin lähemmäs työpaikkaa/ hoitopaikkoja?

Vierailija
24/26 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Me viedään lasta 14 kilometrin - 14 KILOMETRIN - päähän joka aamu koska lähempänä ei ollu vapaata hoitopaikkaa. Joskus mä vien bussilla ja palaan 8km takas päin bussilla sen jälkeen kun on töihin mentävä. Mies vie omalla autollaan jos työvuorot sen sallii. Älä viitti rutista, olisitonnellinen että oot päässy haastatteluihin ees kun jotkut ei pääse ees sinne asti. Ota seuraava työ jonka saat vastaan, aloituspäivä voi olla haastattelusta jo kahden viikon päästä. Vai käytätkö tota vaan tekosyynä niinku jotkut muutkin jotka eivät vaan jaksa lähteä töihin? Jotkut kulkee työmatkoja jopa 80km, joten.......

Vierailija
25/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:41"]

Haloo!!! Niitä paikkoja vapautuu roppakaupalla kesällä kun eskarit lähtee kouluun, pienet isojen puolelle jne. Tässä välissä vain hajapaikkoja kun ihmiset muuttaa tms. Olet siis hakenut paikkaa kesäkuussa? Miksi ihmeessä, jos olet kerran ollut työtön tammikuusta saakka? Syksyn paikat pitää hakea huhtikuussa, joka olisi kyllä sinulle tälläkin palstalla tai sieltä päiväkodista kerrottu. Ihan äitiyden perusasioita tietää tällaiset jutut. Nyt tuntuu, että ap on keksinyt ovelan juonen lusmuilla vuoden. Turhaan syytät virikelapsia. Ei niitä tarhapaikkoja tyhjänä pidettäisi odottamassa kuitenkaan, olisi jo supistettu pois. Ja ehkä saat lusmuilla jopa loppuelämän, koska vuosia työttömänä ollutta harva palkkaa.

[/quote]

Mulla piti alkaa äitiysloma kesän lopulla mutta lapsemme kuoli kohtuun kesän alussa joten aloinkin etsimään töitä/koulutuspaikkaa kun suunnitelmat meni uusiksi. Eli ilmottauduin työhakijaksi tammikuussa paremman päivärahan takia ja ilmeisesti ahneus kostautui ja menetimme lapsen. 

Tosiaan, moni ehdotti auton ostoa ja siitä on jo sen verran vakavasti keskusteltu että automyynti-ilmoituksia on jo selattu. Se on varmaan paras vaihtehto tässä vaiheessa kuin toivoa että löytyisi hoitopaikka jostain tästä läheltä.

Ja pakko tuohon kommentoida että vai oikein äitiyden perusasioita tietää tälläiset jutut :D En todellakaan ole lusmu vaikka ahneeksi alkuvuonna rupesinkin. Oikeasti lusmu ei varmaan hakisi sen tsiljoonaa duunipaikkaa / koulutuspaikkaa tai tekisi esim. vapaaehtoistyötä maahanmuuttajaperheiden parissa kuten minä? 

ap

Vierailija
26/26 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit tehdä vapaaehtoistyötä ja saada työttömyyskorvausta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi