Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys työttömien haukkujille

Vierailija
15.09.2021 |

Mitä töitä teidän mielestänne työttömien pitää alkaa tekemään tulevaisuudessa, kun koneet ja AI tekee yhä useamman työn? Lisäksi kaikenlainen digitalisaation luoma tehokkuus ja vaivattomuus lisääntyy entisestään. Pitääkö työttömien tulla toogaan pukeutuneena syöttämään teille viinirypäleitä?

Yrittäkää rikkaat nyt alkaa sopeutumaan siihen että tulevaisuudessa entistä suurempi osa "teidän" rahoistanne tullaan sosialisoimaan työttömille.

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömälle ei kelpaa mikään työ koska saman rahan saa makaamallakin. Miksi vaivautua? 

Kyllä on huono palkka jos saa 660e.

Käteen 540,-.

Joo ymmärrän että monet saa asumis-, toimeentulo- tai ties mitä tukea ja lapsilisiä, itse en ole noita saanut latiakaan. Välillä käyn keikkatöissä mutta jos olis pakko saada vakiduuni niin hankalaa olisi täällä maalla melkein kuuskymppisenä.

Vierailija
62/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varakkaiden rahoja ei todellakaan tulevaisuudessa jaeta enempää työttömille.

Varakkaille tulee omat asuma-alueet joissa vartiointi. Köyhät työttömät asuvat jossain laitakaupungilla eikä heillä todellakaan ole samanlaisia palveluita kuin nykyään. Asunnottomat pummit ihan niin kuin amerikassa kerjäävät/ yrittävät ryöstää rahaa saadakseen edes syödäkseen.

Päinvastoin.

Tietoisuus lisääntyy ja varoja jaetaan enemmän tasan.

Kukaan ei ole oikeasti pelkällä omalla työpanoksellaan ansainnut linnoja ja palvelijoita.

Koneet tekevät yhä enemmän työtä, jolloin työpäiviä ja työviikkoa voi lyhentää. Tämä luo uudenlaista palkan ja perustulon laskentatapaa.

Jos minulla on yritys, johon olen investoinut koko elämäni tienestit ja varat, ja teen töitä 40-60 tuntia viikossa tienatakseni säädyllisen palkan itselleni (ja ehkä myös työntekijöilleni). Ja taas toisaalta sinä olet nippanappa selvinnyt peruskoulusta läpi, ja olet käsi ojossa vaatimassa jotain perustuloa ja tulon tasausta? Ja aivan tosissasi kuvittelet jatkossakin tällaisen kuvion toimivan?

Siinäpä onkin sitten se tietoisuus lisääntynyt, ehkäpä oikein kemikaalien voimalla laajentunut.

Luulisi sun yrittäjänä sitten tietävän, että se on hups vaan ja firma nurin ja olet työtön. Niin helposti se käy.

Yritys voi todellakin mennä konkurssiin, mutta yrittämisen ja työntekon intoa se ei poista minusta. Sinuun taas sitä ei taida saada lekallakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. lähihoitajista ja sijaisvanhemmista on jatkuva pula.

MIkä htion työ sijaisvanhemmuus on?

Niin ja muutenkin on aivan hullua että ainakin kaikille naispuolisille työttömille ollaan pakottamassa jotain hoivatyötä vaikka luonteenlaatu ja muut edellytykset sopis paremmin metsuriksi. Mutta ilmeisesti hoivatyötä voi tehdä kuka vaan, pashaduunia?

Vierailija
64/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat sopeutuvat tilanteeseen siirtämällä kirjat maihin, jossa vihreä sosiaalidemokratia ei ole jatkuvasti omalla lompakolla. Yrittäkää te työttömät sopeutua siihen, että rahaa on tulevaisuudessa huomattavasti nykyistä vähemmän jaettavaksi jolloin sosiaalietuudetkin ovat huomattavasti pienemmät.

Vierailija
65/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tekee diagnoosin siitä onko selkä niin huonona, että ihmisen pitäisi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Mutta mihin lääkäri perustaa diagnoosinsa? Selkäkipu ei useinkaan näy kuvissa tai mittauksissa.

Kyllä minulla näkyy kuvissa.

Vierailija
66/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varakkaiden rahoja ei todellakaan tulevaisuudessa jaeta enempää työttömille.

Varakkaille tulee omat asuma-alueet joissa vartiointi. Köyhät työttömät asuvat jossain laitakaupungilla eikä heillä todellakaan ole samanlaisia palveluita kuin nykyään. Asunnottomat pummit ihan niin kuin amerikassa kerjäävät/ yrittävät ryöstää rahaa saadakseen edes syödäkseen.

Päinvastoin.

Tietoisuus lisääntyy ja varoja jaetaan enemmän tasan.

Kukaan ei ole oikeasti pelkällä omalla työpanoksellaan ansainnut linnoja ja palvelijoita.

Koneet tekevät yhä enemmän työtä, jolloin työpäiviä ja työviikkoa voi lyhentää. Tämä luo uudenlaista palkan ja perustulon laskentatapaa.

Jos minulla on yritys, johon olen investoinut koko elämäni tienestit ja varat, ja teen töitä 40-60 tuntia viikossa tienatakseni säädyllisen palkan itselleni (ja ehkä myös työntekijöilleni). Ja taas toisaalta sinä olet nippanappa selvinnyt peruskoulusta läpi, ja olet käsi ojossa vaatimassa jotain perustuloa ja tulon tasausta? Ja aivan tosissasi kuvittelet jatkossakin tällaisen kuvion toimivan?

Siinäpä onkin sitten se tietoisuus lisääntynyt, ehkäpä oikein kemikaalien voimalla laajentunut.

Työttömiä on kaikenlaisia ja kaikissa yhteiskuntaluokissa. Kaikki työttömät eivät ole myöskään käyneet vain peruskoulua.

Myös sinulla voi se yritys mennä konkurssiin tai voit sairastua vakavasti, ja päätyä työkyvyttömäksi. Silloin saattaisit myös itse kannattaa perustuloa.

Vierailija
67/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se, joka mainitsi selkävaivan tuolla ekalla sivulla.

Olen hakenut satoja työpaikkoja, mutten ole saanut niistä yhtään.

Olisi ehkä aika hakea puhelinmyyjäksi. Jos markkina-arvosi on alhainen, sinun on etsiydyttävä niihin hommiin, joita muut eivät halua tehdä.

Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta hakea puhelinmyyjäksi vain sen vuoksi, että on työtön. ERI

Vierailija
68/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule sinä selkävaivainen, puhelintyötä on muutakin kuin myyntiä, esim. firmojen asiakaspalvelut. Itsekin olen tällaisessa työssä. En siis myy mitään, vaan otan asiakkaiden puhelut vastaan. Näin etäaikana voisi vaikka makuuasennossakin olla, jos olisi selkäongelmia.

Ja turha vedota koulutukseen, sitäkään minulla ei tähän työhön ollut, vaan työ tekijäänsä opettaa.

Nyt tosiaan ne selittelyt ja tekosyyt pois ja työnhakuun siitä!

Vierailija
69/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat sopeutuvat tilanteeseen siirtämällä kirjat maihin, jossa vihreä sosiaalidemokratia ei ole jatkuvasti omalla lompakolla. Yrittäkää te työttömät sopeutua siihen, että rahaa on tulevaisuudessa huomattavasti nykyistä vähemmän jaettavaksi jolloin sosiaalietuudetkin ovat huomattavasti pienemmät.

Tulevaisuudesta ei tiedä kukaan. Tulevaisuudessa voi käydä myös nin, että joku nyt työttömänä oleva voi olla töissä. Ja vastaavasti työssäkäyvä olla työtön.

Ja jos rikkaat haluavat muutta pois Suomesta se on heidän oma valintansa. Ei tämä yhteiskunta siihen kaadu, että muutama ihminen muuttaa muualle.

Vierailija
70/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja muutenkin on aivan hullua että ainakin kaikille naispuolisille työttömille ollaan pakottamassa jotain hoivatyötä vaikka luonteenlaatu ja muut edellytykset sopis paremmin metsuriksi. Mutta ilmeisesti hoivatyötä voi tehdä kuka vaan, pashaduunia?

Siinähän olette sitten vanhana ilman hoitoa, kärvistelette kotona kotihoidon tai omaisten turvin, kun hoivakotiin ei pääse, syystä että kukaan ei halua tulla sinne (paskahommiin) töihin. Sekö on hienoa? 

Vierailija
71/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä ne, joiden fysiikka ei kestä hoitotyötä?

t. Selkävaivainen

On tuhansia työtehtäviä jossa selkävika ei haittaa.

Kuten mitä?

Puhelinmyyntiä voi tehdä vaikka maaten.

Totta. Mutta mistä luulet johtuvan, että niin moni puhelinmyynnin aloittanut lopettaa sen nopeasti?

Sitä ei kysytty, vaan että mitä työtä voi tehdä selkävaivainenkin.

Tässä varmaan kysyttiin oikeita töitä, puhelinmyynti ei sitä ole.

Ja sinäkö se määrittelet ne "oikeat" työt? Mistä lähtien myyminen ei ole ollut työtä? Aika moni muukin myyjä tekee töitä provikkapalkalla, mm. automyyjät.

Tekeekö johtaja töitä? Entäs taiteilija? Mites presidentti?

Muilla myyjillä on pohjapalkka, puhelinmyynti on nuorten huijaamista.

Joo, ei ole hääviä työtä, mutta työtä kuitenkin. Jos siis on vaivautunut vaatimaan edes jonkun palkan, eikä hölmönä usko pelkkiin lupauksiin.

Puhelinmyynti oli kuitenkin vain siis esimerkki. Töitä on tekevälle tarjolla, mutta edes auttava innostus on kyllä ensimmäinen edellytys.

Niin, töitä on tekevälle mutta ei selkävaivaiselle.

Minä olen se, joka mainitsi selkävaivan tuolla ekalla sivulla.

Olen hakenut satoja työpaikkoja, mutten ole saanut niistä yhtään. En ole kertaakaan maininnut sitä, että en pysty vahvaa selkää vaativiin töihin. On olemassa valtavasti töitä, joita pystyn tekemään oikein hyvin, mutta ilmeisesti aina löytyy joku vieläkin parempi.

Eli siis selkävaiva EI ole mikään este työnteolle? Aivan kaikki työ ei tietenkään sovellu, mutta eihän kukaan ole sovelias aivan kaikkiin töihin. En minäkään pääsisi lääkäriksi, kun on jotain puutteita opinnoissa.

Puutteet opinnoissa voi korjata koulunpenkillä. Selkärankareumaani se ei poista

Vierailija
72/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule sinä selkävaivainen, puhelintyötä on muutakin kuin myyntiä, esim. firmojen asiakaspalvelut. Itsekin olen tällaisessa työssä. En siis myy mitään, vaan otan asiakkaiden puhelut vastaan. Näin etäaikana voisi vaikka makuuasennossakin olla, jos olisi selkäongelmia.

Ja turha vedota koulutukseen, sitäkään minulla ei tähän työhön ollut, vaan työ tekijäänsä opettaa.

Kyseinen henkilö kirjoitti kyllä hakeneensa jo monia eri työpaikkoja.

Miten sait muuten työpaikkasi ilman koulutusta? Mikä firma palkkaa ilman sitä, yleensä moniin työpaikkoihin vaaditaan koulutuksen lisäksi myös työkokemusta.

Vai saitko työpaikan suhteilla?

Vierailija
73/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tälläkin hetkellä tilanne hoivakodeissa on se, ettei sinne voida ottaa uusia asukkaita sen vuoksi, että hoitajamitoitus ei täyty. Kodeissa, teidän ilkkujien näkymättömissä on monia monia ihmisiä, jotka sitä hoitoa tarvitsisi, vaan ei saa. Kotihoidon 15 minuutin käynti ei riitä täyttämään näiden ihmisten palveluntarvetta. Samaan aikaan porukka loisii ja ilkkuu että vain apinat menee hoivakotiin töihin paskahommiin. No, se paskahomma on yhteiskunnan kannalta tarpeellista hommaa. Kuka tahansa meistä voi tarvita jonain päivänä sitä apinoiden apua, halusi tai ei. Jos ei ole muuta tekemistä kuin raapia persettä sohvalla ja kitistä vauvapalstalla, voisi aivan hyvin mennä vaikka pelkästä velvollisuudentunnosta sinne paskahommiin, että vaikka juuri sinun äitisi tai isäsi saa sitä tarvitsemaansa hoitoa kun sellaista tarvitsee.

Vierailija
74/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoksessa olevia ihmisiä voi ulkoiluttaa pyörätuolilla. Syödä ulkona eväät ja jutella mukavia. Lehmätkin pääsevät ulos päivittäin, mutta ihmiset eivät pääse.

Vierailija
75/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sait muuten työpaikkasi ilman koulutusta? Mikä firma palkkaa ilman sitä, yleensä moniin työpaikkoihin vaaditaan koulutuksen lisäksi myös työkokemusta.

En tuntenut ko. firmasta ketään. Yllättävän paljon on työpaikkoja, joissa ei vaadita kyseisen alan koulutusta. Huomasin sen, kun hain työtä ennen kuin tärppäsi. Tähänkin on vain hyvä aina vedota.

En paljasta firmaa. Suurin toimija alallaan kuitenkin.

Vierailija
76/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ajatella myös potilaita. Jos ihminen ei sovellu hoiva-alalle siitä kärsivät myös potilaat. Minä en esimerkiksi sovellu ja jos joutuisin tekemään sitä työtä pakolla, niin se varmasti näkyisi sekä työnteossa että asenteessa.

Vierailija
77/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuntenut ko. firmasta ketään. Yllättävän paljon on työpaikkoja, joissa ei vaadita kyseisen alan koulutusta. Huomasin sen, kun hain työtä ennen kuin tärppäsi. Tähänkin on vain hyvä aina vedota.

En vedonnut mihinkään, kysyin vain uteliaisuudesta mistä saa noin helposti työtä ilman koulutusta ja/tai työkokemusta. Yleensä siihen vaaditaan edes jompaa kumpaa. Ellei puhuta palkattomasta harjoittelijasta.

Vierailija
78/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vedonnut mihinkään, kysyin vain uteliaisuudesta mistä saa noin helposti työtä ilman koulutusta ja/tai työkokemusta. Yleensä siihen vaaditaan edes jompaa kumpaa. Ellei puhuta palkattomasta harjoittelijasta.

En tarkoittanutkaan sinua, vaan yleisesti. Jeps, tää "palkaton harjoittelija" 😄 jatkaa nyt kesälomapäivänsä viettoa ettei jumitu palstalle loppupäiväksi...

Muistutuksena sius vaan, ettei puhelintyö tarkoita pelkkää myyntityötä.

Vierailija
79/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ettei äänestä kuule jos ihminen on makuuasennossa?

Vierailija
80/147 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo tälläkin hetkellä tilanne hoivakodeissa on se, ettei sinne voida ottaa uusia asukkaita sen vuoksi, että hoitajamitoitus ei täyty. Kodeissa, teidän ilkkujien näkymättömissä on monia monia ihmisiä, jotka sitä hoitoa tarvitsisi, vaan ei saa. Kotihoidon 15 minuutin käynti ei riitä täyttämään näiden ihmisten palveluntarvetta. Samaan aikaan porukka loisii ja ilkkuu että vain apinat menee hoivakotiin töihin paskahommiin. No, se paskahomma on yhteiskunnan kannalta tarpeellista hommaa. Kuka tahansa meistä voi tarvita jonain päivänä sitä apinoiden apua, halusi tai ei. Jos ei ole muuta tekemistä kuin raapia persettä sohvalla ja kitistä vauvapalstalla, voisi aivan hyvin mennä vaikka pelkästä velvollisuudentunnosta sinne paskahommiin, että vaikka juuri sinun äitisi tai isäsi saa sitä tarvitsemaansa hoitoa kun sellaista tarvitsee.

Ei tällä palstalla kyllä yleensä työttömät hoitoalan työntekijöitä hauku, vaan tällä palstalla ja tässäkin keskustelussa haukutaan enemmän työttömiä.

Ei kai kukaan järkevä ihminen muutenkaan ajattele, että hoitoalalla työskentelevät eivät tekisi tärkeää ja arvokasta työtä. Kaikista ei vain ole sillä alalla työskentelemään, se on kyllä fakta.