En tunne juuri koskaan väsymystä
Otsikko vähän kärjistävä, mutta siis en oikeastaan ikinä koe olevani väsynyt. Aamulla herätessäni saatan olla ensimmäiset hetket ajatuksella "ei jaksaisi herätä" mutta parissa minuutissa olen taas ihan virkeä. Jaksaisin hyvin muutaman tunnin yöunilla.
Raskausaikana en ollut kertaakaan poikki, jaksoin olla liikkeellä loppuun saakka 12-16 tuntia vuorokaudesta. Ja nyt vauva-aikanakaan en vielä kertaakaan ole tuntenut väsymystä, vaikka viimeiset kuukaudet olenkin nukkunut vain katkonaista unta, heräten 2-3 tunnin välein.
Tunnen tästä jopa huonoa omatuntoa, koska en osaa samaistua jos jotkut valittavat väsymystään (etenkin muut äidit) enkä kehtaa edes sanoa, että ei tämä minua väsytä tai minusta rankkaa ole.
Mikä mussa oikein on vikana? Nytkin voisin nukkua, mutta makaan sängyssä täysin virkeänä, ei huvita edes yrittää nukkumista...
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 00:44"]
Minä taas en ole koskaan virkeä, vaikka olisin kuinka nukkunut monta tuntia, eikä ole edes pieniä lapsia pitämässä hereillä. Ja vaikka olen aivan tuhannen kuitti, en saa unta helposti, joskus tuntuu että mitä väsyneempi on ja kauemmin valvonut niin sitä vaikeampi se on nukahtaa.
[/quote]
Pyydä lääkäriltäsi voxraa.
Minä taas en ole koskaan virkeä, vaikka olisin kuinka nukkunut monta tuntia, eikä ole edes pieniä lapsia pitämässä hereillä. Ja vaikka olen aivan tuhannen kuitti, en saa unta helposti, joskus tuntuu että mitä väsyneempi on ja kauemmin valvonut niin sitä vaikeampi se on nukahtaa.