Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi huomio päihdekeskusteluun

Vierailija
15.09.2021 |

Suomalaisia on yritetty opettaa keski-eurooppalaisille juomatavoille viimeiset 40 vuotta ja siinä ei ole onnistuttu. Pelkästään suomalaisten alkoholinkäyttö osoittaa sen, että tässä maassa ei tule kannabista laillistaa. Inhimillisempää olisi miettiä pakkohoitoa päihteiden väärinkäyttäjille, joka olisi vastuullista päihdepolitiikkaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni pössyttelijä on päihdekuntoutuksessa? Just.

Vierailija
22/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt ikinä yhtään riehuvaa kannabiksen käyttäjää joka syyllistyisi rikoksiin tai väkivaltaan. Alkoholin käyttäjillä olen nähnyt lukemattomia kertoja. Nämä kokemukset lähipiiristä kun tuli baareissa käytyä. 

Poliiseilta voi kysyä että onko yötä putkassa viettävät alkoholin vai kannabiksen käyttäjiä? Ajavatko kannabiksen käyttäjät autolla toisten ylitse niin että syyttömät kuolevat?  Soitetaanko kannabiksen takia kotihälytyksiä joissa esim. mies pahoinpitelee vaimoaan ja lapsiaan?

Alkoholi on suurin ongelma Suomessa. Ja lähinnä alkoholin liikakäyttö.

Yhteiskunta menettää valtavat verotulot rikollisille kun nämä saavat pyörittää esim. kannabis-bisnestä.

ps. en ole kannabiksen käyttäjä enkä puolestapuhuja muuten mutta faktat täytyy tunnustaa

Se ei tee kannabiksesta sen terveellisempää, vaikka jotkut lieveilmiöt näkyisi pienempänä. Suhteuta myös lieveilmiöt käyttäjämääriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutokset populaatiotason päihdekäyttäytymisessä tapahtuvat todella hitaasti. Vaikuttaa kuitenkin, että digivallankumous on vähentänyt alaikäisten kännikokeiluhalukkuutta ainakin keskiluokkaisissa ja paremmissa perheissä. 

Vierailija
24/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on niin hirveätä myrkkyä että toivoisin sen julistettavan laittomaksi! Vihaan sitä miten alkoholi on tuhonnut monen läheisen elämän. Nyt perhe kamppailee alkoholistimiehen vuoksi. On pitkiä selviä jaksoja, mutta kun retkahtaa, niin saa pelätä tosissaan mitä se hullu nyt keksii. Selvinpäin tolkun ihminen jota kaikki rakastetaan syvästi.

Vierailija
25/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa käyttää sallitusti tai laillisesti niin sitten käytetään laittomasti. Ei siitä sentään linnaan joudu, korkeintaan syrjäytyy. Kun enemmistö niin haluaa niin eihän vähemmistö sille mitään voi.

Vierailija
26/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, mutta oletko huomannut, että lintukodossa ei enää aikoihin ole mikään mennyt niin kuin pitäisi. Sen kanssa on jatkossa elettävä.

Vierailija
27/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syytä odottaa, että suomalaiset osaavat käyttää edes alkoholia oikein, ennen kuin heille tarjoillaan lisää päihteitä.

Vierailija
28/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syytä odottaa, että suomalaiset osaavat käyttää edes alkoholia oikein, ennen kuin heille tarjoillaan lisää päihteitä.

Aikuiselle ihmisille kuuluu vapaus ja vastuu tehdä elämässään valintoja. Kukkahattutätien ei tarvitse paimentaa kuin pikkulapsia päiväkodissa. Yhteiskunnan tehtävä ei ole olla aikuisen ihmisten huoltaja. Ihminen haluaa elää vapaana kuin taivaan lintu. Ei vankilassa jossa määrätään mikä on oman edun mukaan sallittua ja mikä ei. Haluan syödä joskus epäterveellistä ruokaa ja juoda epäterveellistä alkoholia. Jos haluaisin polttaa epäterveellistä kannabista sekin olisi minun oma valintani. Haluan päättää itse.

Vierailija
29/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiselle ihmisille kuuluu vapaus ja vastuu tehdä elämässään valintoja. Kukkahattutätien ei tarvitse paimentaa kuin pikkulapsia päiväkodissa. Yhteiskunnan tehtävä ei ole olla aikuisen ihmisten huoltaja. Ihminen haluaa elää vapaana kuin taivaan lintu. Ei vankilassa jossa määrätään mikä on oman edun mukaan sallittua ja mikä ei. Haluan syödä joskus epäterveellistä ruokaa ja juoda epäterveellistä alkoholia. Jos haluaisin polttaa epäterveellistä kannabista sekin olisi minun oma valintani. Haluan päättää itse.

Siksi sinulla onkin täysi vapaus muuttaa sinne missä se on laillista. Sille on oma syynsä, että Suomessa ei saa edes täysi-ikäiset ostaa maitokaupasta käsiaseita. Yhteiskunta ei ole päiväuni, vaan yhteiskunta.

Vierailija
30/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi sinulla onkin täysi vapaus muuttaa sinne missä se on laillista. Sille on oma syynsä, että Suomessa ei saa edes täysi-ikäiset ostaa maitokaupasta käsiaseita. Yhteiskunta ei ole päiväuni, vaan yhteiskunta.

Älytön vertaus mutta sellaisia ne laillistamisen vastustajat esittää. Positiivista että tällä kertaa että ei jokin väkivaltarikoksen vertaus. Mikä siinä yksilön vapaudessa niin hiertää? Kun kovemman aineen käyttö on laillista niin aivan hullua ettei saisi valita vähemmän haitallista.

Vierailija
31/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö.. Kyllä Suomessa voi ostaa maitokaupasta käsiaseen. Myönnettäköön että tosi harvassa supermarketissa on urheiluvälineosasto näin monipuolinen. Se on kuitenkin ihan kauppiaan päätös minkälaista valikoimaa on saatavilla. Niin ja tottakai pitää lupa-asiat olla kunnossa.

Vierailija
32/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt ikinä yhtään riehuvaa kannabiksen käyttäjää joka syyllistyisi rikoksiin tai väkivaltaan. Alkoholin käyttäjillä olen nähnyt lukemattomia kertoja. Nämä kokemukset lähipiiristä kun tuli baareissa käytyä. 

Poliiseilta voi kysyä että onko yötä putkassa viettävät alkoholin vai kannabiksen käyttäjiä? Ajavatko kannabiksen käyttäjät autolla toisten ylitse niin että syyttömät kuolevat?  Soitetaanko kannabiksen takia kotihälytyksiä joissa esim. mies pahoinpitelee vaimoaan ja lapsiaan?

Alkoholi on suurin ongelma Suomessa. Ja lähinnä alkoholin liikakäyttö.

Yhteiskunta menettää valtavat verotulot rikollisille kun nämä saavat pyörittää esim. kannabis-bisnestä.

ps. en ole kannabiksen käyttäjä enkä puolestapuhuja muuten mutta faktat täytyy tunnustaa

Mistä tiedät etteivät riehujat ole polttaneet kannabista? Et mistään.

Vierailija
33/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluun riehua puukon kanssa julkisella paikalla, rikkoa paikkoja pesäpallomailalla, lainailla muiden tavaroita.

Vierailija
34/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri, kaikki addiktit samalle viivalle ja saunan taakse, alkaen:

-sokeriaddiktit

-alkoholiaddiktit

-tupakka-addiktit

-liikunta-addiktit

Joku muu voi jatkaa listaa.

Päivittäinen liikunta tukee terveyttä kohtuullisissa määrin.

Vierailija
35/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluun riehua puukon kanssa julkisella paikalla, rikkoa paikkoja pesäpallomailalla, lainailla muiden tavaroita.

Sinun vapautesi puukottaa minua on ristiriidassa minun vapauteni kanssa olla kokematta väkivaltaa. Tämän takia yhteiskunnassa pitää punnita kumpi vapaus on tärkeämpi. Tässä tapausessa on selvää miksi vapaus olla kokematta väkivaltaa on arvokkaampi.

Mutta jos minä poltan kannabista omassa kodissani. Millä tavalla se on ristiriidassa sinun vapautesi kanssa? Siitä on haittaa lähinnä minun omalle terveydelleni. Joka minulla on vapaus tärvellä. Tai olisi jos laki antaisi siihen vapauden.

Vierailija
36/36 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun vapautesi puukottaa minua on ristiriidassa minun vapauteni kanssa olla kokematta väkivaltaa. Tämän takia yhteiskunnassa pitää punnita kumpi vapaus on tärkeämpi. Tässä tapausessa on selvää miksi vapaus olla kokematta väkivaltaa on arvokkaampi.

Mutta jos minä poltan kannabista omassa kodissani. Millä tavalla se on ristiriidassa sinun vapautesi kanssa? Siitä on haittaa lähinnä minun omalle terveydelleni. Joka minulla on vapaus tärvellä. Tai olisi jos laki antaisi siihen vapauden.

Viinalla, tupakalla, sokerilla ja roskaruualla saa tärvätä terveytensä. Jopa hormonien käytön katsotaan olevan oma asia. Kannabiksen käytöstä rangaistaan vaikka loogisesti sen pitäisi olla samalla viivalla muiden paheiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi