Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki on siinä että saman sairauden hoito maksaa eri ihmisille eri summan

Vierailija
15.09.2021 |

Minä maksan itse lääkkeistäni aiheutuvat kulut maksu kattoon saakka. Taas puolestaan x maksaa lääkkeensä maksusitoomuksella. Minä maksan kuntoutuksesta enemmän kuin x koska maksu oli sidottu tulotasoon.

Eikös pitäisi jokin tasa-arvo olla. Minusta on epäreilua että minulta menee tuhansia euroja vuodesta itseni hoitamiseen ja joku saa sen kaiken ilmaiseksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieli muuttuu, kun köyhyys iskee.

Moikka Ritva. Joko on iiiiiiihanan matkuisten perunoiden penkkirivit puutsattu vai haettu ne ihan erimakuiset luomu munaset lumukanalasta ja kuunneltu mitä kettu ja peura sinulle puhui. 

Eipä täällä keskustan kerrostalossa perunapenkkejä putsailla 😆

Vierailija
22/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo ei ole sitä että kaikki saa saman verran asiaa x. Tasa-arvo tarkoittaa sitä että kaikilla varallisuudesta huolimatta on mahdollisuus saada asia x jos tarvitsee sen esim sairauden vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä järkevää, kuin se että haluat miehesi kanssa lyhentää hiuksia samalla parturi-kampaajalla 1cm: miehesi leikkuu maksaa 15e ja sinun hiustenleikkuusi 30e. Ja tämä vaikka teillä olisi aivan saman pituiset ja laatuiset hiukset.

Vierailija
24/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt on siis kyse siitä että mun pitäisi kuntouttaa jalkaani joka on syystä a aivan tuhannen tohjona. Kuntoutus maksaisi minulle 500€. Pidän tuota aivan kohtuuttomana summana ottaen huomioon että jos olisi aikaisemmin kuunneltu mitä sanon siitä jalasta niin se tuskin olisi siinä kunnossa missä se nyt on. Uskon myös että pärjään ilman tuota kuntoutusta koska olen pärjännyt ilman tähänkin asti

500 euroa on kyllä todella pieni raha jostain kuntoutuksesta. Ja ketään ei kiinnosta menetkö kuntoutukseen vai et, voit ihan hyvin jättää jalkasi hoitamatta jos se sinua miellyttää. Sanon vaan että terveytesi on varsin hyvällä tolalla, jos 500e terveydenhoitoon on mielestäsi iso summa, ja sinusta on järkevää olla käyttämättä rahaa terveyteesi.

Vierailija
25/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt on siis kyse siitä että mun pitäisi kuntouttaa jalkaani joka on syystä a aivan tuhannen tohjona. Kuntoutus maksaisi minulle 500€. Pidän tuota aivan kohtuuttomana summana ottaen huomioon että jos olisi aikaisemmin kuunneltu mitä sanon siitä jalasta niin se tuskin olisi siinä kunnossa missä se nyt on. Uskon myös että pärjään ilman tuota kuntoutusta koska olen pärjännyt ilman tähänkin asti

500 euroa on kyllä todella pieni raha jostain kuntoutuksesta. Ja ketään ei kiinnosta menetkö kuntoutukseen vai et, voit ihan hyvin jättää jalkasi hoitamatta jos se sinua miellyttää. Sanon vaan että terveytesi on varsin hyvällä tolalla, jos 500e terveydenhoitoon on mielestäsi iso summa, ja sinusta on järkevää olla käyttämättä rahaa terveyteesi.

Mielestäni tuo on kohtuuton summa koska samaan kuntoutukseen tulee ihmisiä jotka saavat sen ilmaiseksi. Käytän rahan mielummin vaikka siihen että ostan venäjäläisille Rescue koirille koko rahalla parhaita nakkeja tai venepakolaisille isommat kumiveneet tänne tulemista varten. Kuntoutukseen en periaatteestakaan sitä laita. Osaan hytkyä ja jumpata kotonakin ilman että minun tarvitsee siitä maksaa kenellekkään. 

Vierailija
26/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo on kohtuuton summa koska samaan kuntoutukseen tulee ihmisiä jotka saavat sen ilmaiseksi. Käytän rahan mielummin vaikka siihen että ostan venäjäläisille Rescue koirille koko rahalla parhaita nakkeja tai venepakolaisille isommat kumiveneet tänne tulemista varten. Kuntoutukseen en periaatteestakaan sitä laita. Osaan hytkyä ja jumpata kotonakin ilman että minun tarvitsee siitä maksaa kenellekkään. 

Tää on kyllä niin epätasa-arvoista! Mäkin haluaisin laittaa 500€ venäjärescueiden nakkeihin, muttei oo varaa!

Vierailija
27/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan tasa-arvoista. Vasemmisto käyttää termiä oikeudenmukaisuus. On oikeudenmukaista, jos ihminen on totutettu siihen, että itse ei tarvitse maksaa paljon ja saa jatkaa samaa touhua koko elãmänsä ilman mitään maksukattoa maksajien puolelta.

Miksi sitten käytetään edelleen termiä että elämme tasa-arvoisessa maassa eikö voisi suoraan sanoa että elämme maassa joka on vasemmiston mielestä oikeudenmukainen. 

No tasa-arvoahan se on että jokainen saa yhtä hyvää hoitoa tulotasosta riippumatta.

Vierailija
28/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä niin epätasa-arvoista! Mäkin haluaisin laittaa 500€ venäjärescueiden nakkeihin, muttei oo varaa!

Jokainen tekee itse päätöksen siitä miten rahansa käyttää. Minä en käytä ainakaan kuntouttamiseeni senttiäkään. 

Vierailija
29/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä taas se alelaputettuja ostava "rikas" itänaapuri?

Vierailija
30/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee itse päätöksen siitä miten rahansa käyttää. Minä en käytä ainakaan kuntouttamiseeni senttiäkään. 

Enpä mäkään onneksi kuntoutusta tai mitään muutakaan tarvii.

Vierailija
31/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan tasa-arvoista. Vasemmisto käyttää termiä oikeudenmukaisuus. On oikeudenmukaista, jos ihminen on totutettu siihen, että itse ei tarvitse maksaa paljon ja saa jatkaa samaa touhua koko elãmänsä ilman mitään maksukattoa maksajien puolelta.

Miksi sitten käytetään edelleen termiä että elämme tasa-arvoisessa maassa eikö voisi suoraan sanoa että elämme maassa joka on vasemmiston mielestä oikeudenmukainen. 

No tasa-arvoahan se on että jokainen saa yhtä hyvää hoitoa tulotasosta riippumatta.

Tasa-arvoa on se että kaikki tulo tasostaan riippumatta saa esim sen kuntoutuksen ilmaiseksi. 

Vierailija
32/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhustenhuollossa ole vähän sama tilanne? Siellä kupataan kaikki rahat vanhukselta huolimatta eläkkeen suuruudesta.

Vierailija
33/33 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vanhustenhuollossa ole vähän sama tilanne? Siellä kupataan kaikki rahat vanhukselta huolimatta eläkkeen suuruudesta.

Kyllä on. Ja helpoitenha se onnistuu niiltä vanhuksilta joilla ei ole omaisia. Kukaan ei valvo vahnhusten etuutta ellei satu olemaan omaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi